2023-02-06, 15:29
Medlem
TPLs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av maputo
Ja Caroline får "lön/bidrag" men inte från My. Det såg inte bra ut, men man blir aldrig förvånad av vad som händer i Mys Ding Ding Värld.
Ja, kom på det. Hon är ju egenföretagare. Men i vanliga fall betalar arbetsgivaren ut avtalsenlig lön till den anställde och får sen en varierande del i lönebidrag från AF.
Citera
2023-02-06, 15:34
Medlem
TPLs avatar
Hon lyckades inte ens skriva rätt adress... Det står Catalinatorget 13.Där ligger ju gymmet. 🙄
Citera
2023-02-06, 15:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av maputo
Blommorna kommer vara halv-vissna innan öppningen 😅 det är nog därför My behövde ha smygpremiär 3-dagar innan öppning.

Herregud😅 känns så märkligt att hon öppnade dörrarna igår när allt inte ens är klart. Men visst, hon kände ju alla som kom men ändå.

Varför öppnar hon på onsdag och inte idag? Eftersom blommorna kom igår hade det ju varit smartare tänker jag. Eller borde blommorna kommit imorgon.

Ska hon bara öppna som vanligt på onsdag eller ha speciella erbjudande just den dagen, bjuda in lite folk och sånt?
Citera
2023-02-06, 15:35
Medlem
Jag har jobbat en del i blomsteraffär och förundras över att hon vågar ställa tunga krukor på dessa hyllor i glas. Känns direkt olämpligt! Blev en spretig och ganska svårjobbad inredning. Känsliga utskick på bord och hyllor och golvet ännu värre!
Blir alltid en hel del vatten på golvet emellanåt och dessutom kör man tunga vagnar på. Hur tänker hon??
Ser ut att vara många fina växter och jag gillar att det blir mycket och välfyllt men samtidigt känns det som helt orimliga mängder på denna yta. Alla snitt i fula vacker drar verkligen ner…
Undrar verkligen hur det här ska gå 🙈
Citera
2023-02-06, 15:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TPL
Hon lyckades inte ens skriva rätt adress... Det står Catalinatorget 13.Där ligger ju gymmet. 🙄

Om du tänker på storyn så var det Kin som skrev det, som My sen delade 😂
Citera
2023-02-06, 15:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ClupeaHarengus
Vilken röra, helt överfullt med blommor som är helt ogenomtänkt inkastade i transportbackar, papperspåsar osv. Jag hoppas att detta inte är som det är tänkt att se ut inför galapremiären i övermorgon?

Glöm nu inte att mer grejer ska in. Hon har en leverans av Ernst-vaser på ingång och dessutom ska ju ett stort sortiment av nageloljor och krämer från "Rosenseien" få plats. Skulle inte förvåna mig om hon dessutom baxar in allt annat hon gjort reklam för: vitaminer, protein, cannabisolja, sexleksaker, SUP-brädor och gud-vet-vad.

Kanske dags för ny flytt snart till ny/bättre/större lokal?

I december 2022 skrev hon att hon "rekryterat världens grymmaste florist och kollega som kommer att vara med från dag 1". Är det inte dags för en presentation av kollegan snart och får hon inte alls vara med i att "bygga butiken"?
Eller är det hon med koftan i filmen?
Det är hon i koftan
Citera
2023-02-06, 15:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MissLeonda
Jag har jobbat en del i blomsteraffär och förundras över att hon vågar ställa tunga krukor på dessa hyllor i glas. Känns direkt olämpligt! Blev en spretig och ganska svårjobbad inredning. Känsliga utskick på bord och hyllor och golvet ännu värre!
Blir alltid en hel del vatten på golvet emellanåt och dessutom kör man tunga vagnar på. Hur tänker hon??
Ser ut att vara många fina växter och jag gillar att det blir mycket och välfyllt men samtidigt känns det som helt orimliga mängder på denna yta. Alla snitt i fula vacker drar verkligen ner…
Undrar verkligen hur det här ska gå 🙈

Angående golv och sånt har hon nog inte tänkt alls.
Samma med möbler, bara det är fint så spelar resten ingen roll.
Praktiska möbler? Nej tack tydligen 😅
Tänk alla fingeravtryck, damm, vattendroppar osv som syns väldigt tydligt på hyllor av glas.
Citera
2023-02-06, 15:52
Medlem
TPLs avatar
Det står på ett annat ställe också.
Intressant att alla inlägg gillas av My... Och kontot Hägernässtrandkontot kommenterar och gratulerar. Men en florist (gun56?) fick sin kommentar borttagen.
Kontot inreda_fo kommenterar och gratulerar.

Aldrig sett en så rörig butik.
Citera
2023-02-06, 15:57
Medlem
Citat:
Det står på ett annat ställe också.
Intressant att alla inlägg gillas av My... Och kontot Hägernässtrandkontot kommenterar och gratulerar. Men en florist (gun56?) fick sin kommentar borttagen.
Kontot inreda_fo kommenterar och gratulerar.

Aldrig sett en så rörig butik.

Vad skrev gun56 som inte MM gillade?
Citera
2023-02-06, 16:07
Medlem
TPLs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zulithelma
Vad skrev gun56 som inte MM gillade?
Vet inte. Det var en annan som i sin kommentar vände sig till (mot) den där floristen. Hittade inte den där gun bland dom som kommenterat så jag utgår från att det var borttaget.

Inlägget där hon skrev fel adress var redigerat och blev ju inte bättre för det. När hon repostade Kins post borde hon rättat eller helt enkelt gett fan i att reposta.
Citera
2023-02-06, 17:07
Medlem
Tagelapas avatar
Konkurserna bland små och medelstora företag i Sverige står som spön i backen nu i lågkonjunkturen men My satsar så man häpnar.

Jag har i alla fall köpt på mig extra mycket popcorn från DollarStore för nu är det bara att sätta sig lugnt och vänta på att få läsa alla bortförklaringar till att hennes två verksamheter gick åt helvete.

F ö ser blomsterbutiken ut som en jävla diversehandel. Jag tror inte att det hon bjuder ut är vad folk i första hand lägger pengarna på när det blåser hårda ekonomiska vindar.

Det blir intressant att se om blombutiken klarar sig till sommaren ens.
Citera
2023-02-06, 17:27
Medlem
Citat:
Ja, kom på det. Hon är ju egenföretagare. Men i vanliga fall betalar arbetsgivaren ut avtalsenlig lön till den anställde och får sen en varierande del i lönebidrag från AF.

Hon har ju bara en enskild firma.

MM kan få rejält i lönebidrag från Arbetsförmedlingen så jag gissar att Caroline inte kostar henne speciellt mycket
https://postimg.cc/mtRYmC7P
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in