2023-02-06, 14:09
Medlem
Salorms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av panterino
Det kan inte stämma, om inte annat av praktiska skäl. Att rekrytera folk som sedan behöver tränas till stridsduglighet för att sedan bara kastas ut framför kulspruteeld? Och sedan börja från början?
Det du har fått höra är rena fantasier, om du inte har bevis för dina påståenden.

Bevisen finns drösvis bara i denna tråd, men om du tror att någon kommer sitta och gå igenom den för att ditt översättningsprogram inte klarar av det så tror du fel.
Citera
2023-02-06, 14:12
Medlem
Citat:
Civiliserade länder skickar inte vapen till en krigszon, men vi har säkert olika uppfattning om vad "civiliserat" innebär.

Det är väl självklart att man skickar hjälp till den som orättfärdigt blivit angripen av mordlystna våldtäktsmän på stöldturné.
Och var används vapen bäst om inte i en krigszon?

Du har däremot helt rätt i att jag anser inte Mordor civiliserat i speciellt hög grad.
Citera
Medlem
Citat:
Civiliserade länder skickar inte vapen till en krigszon, men vi har säkert olika uppfattning om vad "civiliserat" innebär.

Ok. Då uppvisar du i alla fall viss opartiskhet eftersom du inte klassificerar Ryssland heller som civiliserat.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Salorm
Bevisen finns drösvis bara i denna tråd, men om du tror att någon kommer sitta och gå igenom den för att ditt översättningsprogram inte klarar av det så tror du fel.

Jag vill se statistik, rena siffror. Twitter är inte en källa.
Citera
2023-02-06, 14:15
Medlem
sektledarenIIs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flashbackstasi
Vad är det jag inte svarar på ( om det är en seriös fråga)

Ryssland är inte ett ofelbart land.

Men låter man Ryssland få vara ifred och slutar provocera, så kommer aldrig Ryssland att vara ett säkerhetshot som väst vill göra gällande.

Jämför ex.vis hur många länder USA varit inblandade i.
Skillnaden nästan alltid är att USA med fördel för proxykrig. De supportar de de stödjer med vapen och CIA.

Man får inte glömma bort att drygt 84% av rysslands befolkning tycker de fått det bättre och stödjer Putin. Men det får man ju inte skriva här..då är man ett rysstroll.. sanningen i denna tråd är ibland väääldigt "obekväm"..
haha..

Hur ser du på rysslands framtid? Med tanke på att de dag för dag får en sämre ekonomi, sämre militär, sämre relation (om det går) med väst?

Plus att rysslands bild som en stormakt framförallt militärt har försvunnit, hur ska ryssen hantera det?
Citera
2023-02-06, 14:18
Medlem
Onyourknees avatar
Citat:
..sanningen är grym ibland.. även för en
indoktrinerad terrorregimälskare..

Gråt ut nu och försök ta dig samman..

Citat:
Håller helt med dig.
Nu får vi bara hoppas att Ryssland får bukt med denna terrorregim så att det kan bli ordning på landet i framtiden.
Du trillade ner i ditt eget grävda hål, du kommer från en sådan plats som jag hänvisade till i föregående inlägg.
Citera
2023-02-06, 14:18
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av FockeWulf190d
Jag tycker nog vi i Sverige gjort mycket för att stöda Ukraina. Totalt i nuläget om jag räknar rätt ett värde motsvarande drygt 13,5 miljarder kronor, inkluderande pansarskott, cv90, ammunition, pansarvärnsrobotar, automatgevär etc. Enda jämförbara är vårt stöd till Finland 1939/40. Dessutom stora privata bidrag och frivilliginsatser. Vad tycker du Sverige och vi svenskar ska ge mer än det? Artilleri är ju på väg.

Att ändå knappt 3% håller på ryssen är märkligt men finns väl alltid en andel galningar, fascister och nazister, som dyrkar en stark Führer som Putin, eller helt enkelt tänder på bögsexet i den ryska armen och hoppas de kommer hit med.

Citat:
Ursprungligen postat av Auric

Frågan lyder: Kan du nämna ett enda land som i någorlunda modern tid (säg de senaste 200 åren) frivilligt accepterat att en del av landet brutit sig ur landet?

Jag kan nämna några länder som INTE accepterat separatism: Ryssland, Kina, Indien, Turkiet, Serbien, Syrien, Iran, Irak, Sydafrika, Etiopien...
Rent spontant forna Tjeckoslovakien.

https://www.google.com/url?sa=t&source=web&rct=j&url=https://sv.m.wikipedia.org/wiki/Tjeckoslovakien&ved=2ahUKEwj4_tq__YD9AhWjYPEDHfPTB vYQFnoECAwQBQ&usg=AOvVaw3oY467A4OfFwcST_Q8LumE
Citera
2023-02-06, 14:22
Medlem
FockeWulf190ds avatar
Citat:

I begreppet civiliserad ingår att skydda oskyldiga från övergrepp och då kan det vara nödvändigt att skicka vapen, även till en krigszon, liksom vi hjälpte Finland mot ryssen under VK2. Var, om inte i en krigszon ska vapen användas? Du föredrar att vi beväpnar invandrarna i förorterna eller?
Citera
2023-02-06, 14:25
Medlem
FockeWulf190ds avatar
Citat:
Rent spontant forna Tjeckoslovakien.

https://www.google.com/url?sa=t&source=web&rct=j&url=https://sv.m.wikipedia.org/wiki/Tjeckoslovakien&ved=2ahUKEwj4_tq__YD9AhWjYPEDHfPTB vYQFnoECAwQBQ&usg=AOvVaw3oY467A4OfFwcST_Q8LumE

Sverige - Norge 1905 är också jämförbart. Kräver dock civiliserade länder och båda dessa exempel skedde helt utan våld. Börjar man med våld som Ryssland gjorde 2014 blir det svårt. Huvudregeln är nog att det ska komma internt och inte som krav från eller initieras av främmande makt.
Citera
2023-02-06, 14:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Auric
Ok. Då uppvisar du i alla fall viss opartiskhet eftersom du inte klassificerar Ryssland heller som civiliserat.

Ryssland har invaderat Ukraina och snott deras land. Jag har aldrig förnekat det.
Merkel ljög, Hollande ljög, Poroshenko ljög, alltså vi har krig. Putin fick nog till slut.
Citera
2023-02-06, 14:28
Medlem
Onyourknees avatar
Citat:
..som sagt var..gråt ut nu..
Haha, tog lite tid att fatta förstår jag. Samma hjärna som Lill-Putte som räknade ut att Ukraina skulle falla på på en vecka.
Citera
2023-02-06, 14:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FockeWulf190d
I begreppet civiliserad ingår att skydda oskyldiga från övergrepp och då kan det vara nödvändigt att skicka vapen, även till en krigszon, liksom vi hjälpte Finland mot ryssen under VK2. Var, om inte i en krigszon ska vapen användas? Du föredrar att vi beväpnar invandrarna i förorterna eller?

Jaha, men då var det säkert okej för Ryssland att skicka vapen till separatisterna i Donbass. Du vet, skydda oskyldiga från övergrepp.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in