Citat:
Ursprungligen postat av
flashbackstasi
Kan du utveckla i stället för att öppna glappkäften som ett dagisbarn??
Ooo nu är man på Flashback nu måste jag ta i från tårna med invektiv. Gäsp.
Du klämmer in ett ”jag är inget rysstroll”, och ”neutral” i en text som lika gärna kunde varit skriven av Kreml.
Citat:
Ursprungligen postat av
flashbackstasi
Nu har ju t.o.m "globalistens högborg" TV4 och även SVT insett att Ukrainas "framgångar" inte är så framgångstika som den samlade propagandan vill påvisa. De har i det närmaste full kontroll på de fyra regionerna Luhandsk, Donetsk , Charkiv och Krim.
USA s proxykrig där Zelenskyj ges order att fortsätta utarma sin befolkning mot bättre vetande kommer få ödestigra följder.
Putin sa redan innan invasionen att detta skulle vara ett "lågintensivt krig" vilket innebar att man skulle i möjligaste mån undvika befolkningen. Självklart går inte detta att genomföra till 100%.
Och efter de sjuka reaktionerna från EU och USA har Ryssland trappat upp offensiven något.
Ryssland har medvetet använt sig av äldre krigsmaterial. Skulle Ryssland använda sin högteknologiska vapenarsenal skulle läget se helt annorlunda ut. Ryssland har i det program Putin sjösatte, under många år byggt upp en avancerad vapenarsenal.
Detta försöker givetvis den västerländska propagandan dölja och förneka..
Tyvärr gräver Ukraina sin egen undergång.
Jag är inget "rysstroll" utan försöker endast se situationen från så långt det går en neutral teori uppbyggd på det jag läst i ämnet.
Så länge Zelenskyj vägrar förhandla kommer befolkningen få lida än mer för vad denna terrorregim hittar på.
Det är rent skandalöst hur EU har lurats in i denna förljugna situation och totalt böjt sig för USA:s agenda..
Undrar också hur du föreställer dig Rysslands ” högteknologiska vapenarsenal” ser ut. Är det alla domedagsvapen de har i sitt jättestora berg?