2023-02-04, 17:02
Medlem
BalderNords avatar
Jag tycker att Tova ser ut att vara ganska stark: https://imgur.com/1x7NuAu tror ni att hon kan ta Sandra i en styrketävling?
2023-02-04, 17:39
Medlem
Dopys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.KlockRingare
Vad har egentligen farmendeltagarnas privatliv att göra med deras insatser på farmen/torpet?
Den här tråden ska handla om farmen hade jag förstått det som.

I det senaste avsnittets slut visades en förhandstitt på hur korna promenerade ut genom inhägnaden utan större besvär. Det tyder på att det var ett fuskbygge av samma art som vindskyddet och det som snickrades på jordkällaren.
Var det samma snickare till alla tre byggnationer?
Det behöver inte vara fuskbygge. Kor är starka, normalt har man eltråd för att hålla dem innanför staketet, men eftersom eltråd och elaggregat inte fanns på den tiden de spelar i farmen så blir det trästaket.
2023-02-04, 17:40
Medlem
Dopys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BalderNord
Jag tycker att Tova ser ut att vara ganska stark: https://imgur.com/1x7NuAu tror ni att hon kan ta Sandra i en styrketävling?
Vore kul ifall Tova slog ut Sandra i styrka.
2023-02-04, 18:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GregersWerle
Korna blev naturligtvis utsläppta av produktionen för att det skulle hända någonting. Det kvittar om kreaturen så hade varit inlåsta i Fort Knox.

Antagligen ligger produktionen bakom flesta incidenter. Brand i röken till exempel.
2023-02-04, 18:10
Medlem
kubuns avatar
Citat:
Nu har jag inte sett Ullared (förutom i förbi farten om det har stått på någonstans) och de klipper säkert ut det värsta och ställer frågor på ett sätt som är svårt att svara på utan att se ut som ett mongo. Men vanliga svenssons i Sverige idag är ju faktiskt lite blåsta.
Jag tror inte det var såhär på 80-90talet men whitetrashen har skaffat fler barn än högutbildade senaste ca 40 åren så Sveriges "vanliga Svensons" har sakta men säkert flyttas ut mot mongo hållet mer och mer. Om man kollar på skolor så är det ca 2 av 10 barn som har högutbildade föräldrar förr var det närmare 50/50 och de var mer lika varandra också. Nu sitter 80% av barnen och pratar om mammas nya tuttar/tatueringar.
Det är som nån här skrev: "finns ingen kvinna som fött barn och inte opererat brösten" om det är en helt vanlig grej att göra för en svensk kvinna idag så säger det en hel del om vad som har hänt.. Hursomhelst så är det jag vill säga att jag tror inte varken Ullared eller farmen behöver jobba så jävla hårt för att få "vanliga" Svensons att se blåsta ut, de klarar det helt själva. Vanlig svennson är lika med whitetrash nuförtiden

Hursomhelst vad tror ni händer imorgon med tävlingarna?
Vad är det för tävlingar som ska gå av stapeln - istället för tinget sas det men vad med tävlingarna? Ska de som kommer sist ändå mötas i en tingetuppgörelse? Ja jag satsar en spänn på det
2023-02-04, 18:18
Medlem
kubuns avatar
Citat:
Hon skall alltså stoppa huvudet i henne skulle vara i teknik då som hon ju var överjävlig i annars inte
2023-02-04, 19:21
Medlem
BalderNords avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kubun
Vad är det för tävlingar som ska gå av stapeln - istället för tinget sas det men vad med tävlingarna? Ska de som kommer sist ändå mötas i en tingetuppgörelse? Ja jag satsar en spänn på det
Ja det ska bli intressant att se, det kanske ingen som åker ut..
2023-02-04, 19:38
Medlem
Mr.KlockRingares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dopy
Det behöver inte vara fuskbygge. Kor är starka, normalt har man eltråd för att hålla dem innanför staketet, men eftersom eltråd och elaggregat inte fanns på den tiden de spelar i farmen så blir det trästaket.
Den tiden som farmen föreställer att utspela sig i fanns även taggtråd och gärdsgårdar.
Eftersom det nu för tiden är förbjudet med taggtråd för att hägna boskap återstår gärdsgård eller trästaket. Att sätta upp gärdsgårdar för att hägna in den ytan skulle förmodligen ta hela säsongen för det här gänget. Dessutom går det åt väldigt mycket slanor för detta. Då återstår den lösningen som gjorts.
I förhandstitten på rymningen hann jag aldrig uppfatta om brädorna satt innanför eller utanför stolparna, eller om korna helt enkelt knäckte brädorna. Jag har svårt att tro att Wincent skulle ha godkänt hagen om de satt på utsidan stolparna.
Man får väl fortsätta vara lite nyfiken tills detta avsnitt visas, så man kan studera det lite närmare.
2023-02-04, 19:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kubun
Farmen-spelen.. Wincent spelar trumpet..
2023-02-04, 20:03
Medlem
kubuns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AntiFlag
Okey...hoppas på denna
2023-02-04, 20:11
Medlem
BalderNords avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AntiFlag
Exakt.. Jag fick tag på en hemlig bild från söndags tävlingen.. Det verkar bli nån typ av trumpetspel med Wincent https://imgur.com/a/6sqdtEi
2023-02-04, 20:26
Medlem
Mr.KlockRingares avatar
Eftersom jag inte är lika nyfiken som en del andra här kan jag lugnt vänta tills TV-sändningarna visar vad som är på gång.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in