2023-02-04, 15:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cybergubben426
Halloj.

Reggade mig här på flashback igen (efter nästan två decennier) av en helt annan anledning egentligen, men nu när jag ändå skaffat nytt konto kan jag ju lika gärna skriva av mig lite.

Började lära känna pappagäddan ett par månader innan han blev uppsökt av Patrik och Sarah. Vi bondade över gemensamma nämnare i postpunk/synth och hade börjat snacka om att hänga mer och lyssna på gamla vinyler, dricka bärs och tjöta skit om musik och så. Har ju fattat efter att hans intensiva vilja att bli polare antagligen bottnade i att han förstod att jag har barn i den åldern han föredrar <7.

Har kännt mig rätt PTSDad av det här. Var tvungen att uppsöka samtalskontakt och bearbeta det några veckor. Blev rätt knäckt och klandrade mig själv för att ha varit naiv och blåögd.

... någonstans tror man, eller jag iaf att när man får barn så utvecklar man något slags sjätte sinne för att märka av den här typen av människor. Men icke! Blev helt jävla tagen på sängen.

Var i hans omedelbara närhet i samband med att han skrev med dumpen, de sista veckorna innan uthängingen. I efterhand har jag ju fattat varför han såg så skyldig och generad ut när jag råkade komma in någonstans där han uppehöll sig. Jag har lixom pusslat ihop chatloggen med det som hände irl och har fattat vad det var han satt och pysslade med i luren när jag kom gående eller plötligt öppnade en dörr till ett utrymme där han befann sig.

Blir fan lite halvknäckt bara av att tänka på det. Han är ju inte precis den milda versionen av peddo. Har lite svårt att värja mig från att sätta ihop bilder av mina egna barn och det lilla av övergreppsljudet som jag stod ut med att lyssna på från dumpen.

Hur som så var jag rätt så över det tills för drygt en vecka sedan då jag råkade snubbla över en tråd här på FB från runt 2007 om jag inte minns fel. I tråden är det ett gäng flashbackare som trollar peddos i något chatrum genom att utge sig för att vara småflickor. I chatloggarna som postas här på FB framgår det att någon med några olika nick som passar förbannat bra in på honom. I loggen letar han efter någon ung tjej som behöver någonstans att bo. (Typ student som ska plugga) Han har ett rum att hyra ut och vill gärna att vederbörande ska betala i natura.

Har fått för mig sedan dess att han antagligen har ett konto här på FB av olika anledningar som jag inte vill gå in på nu. Så är tillbaka i det ohälsosamma kaninhålet igen.. vilket jag varken eg önskade eller orkar med. Men kan fan inte släppa det. ...men har gett mig fan på att jag ska hitta honom om han finns här. Har en jävligt god kandidat. Men är inte helt hundra än.

Hade det inte varit för dumpen så är det inte alls omöjligt att han blivit hitbjuden på grill och bärs till våren på verandan med min familj. Fyyy.

Tyvärr vet jag inte så mycket mer än att han verkar vara inskriven på något behandlingshem. Tror att han har för mycket sadistiska och psykopatiska drag för att det skulle kunna ge något. Är rätt övertygad om att han bara gör det för syn skull så att säga. Emulerar efter bästa förmåga så att säga.

Här i byn kommer han tack och lov aldrig kunna vistas igen. Har träffat folk efter som känt honom mer eller mindre hela sitt vuxna liv, och det är inte nådigt vad vissa människor säger sig vilja göra med honom. (Han var ju väldigt socialt etablerad här i stan och aktiv i föreningsliv mm. som jag förstått det, är relativt nyinflyttad)

En grej jag uppfattat mellan raderna i mitt grävande på internätz är att han verkar ha rest och hyrt hus i Thailand ihop med någon KFF-pamp här i stan. Är ju svårt att inte tänka att de har ett eller ett par gemensamma intressen. Har väntat på att någon journalist på Barometern eller någon annan lokalblaska ska hitta samma mönster. Men nej.

Är det någon som vet något mer?

Just det... Han hittade ju uppenbarligen en inneboende tillslut då det som bekant står en 27-årig tjej med asiatiskt klingande namn skriven på hans adress. Sedan två år! Börjar tro att hon mer eller mindre varit hans sexslav....

Tråden jag skrev om tidigare.

(FB) Driv med denna kille! (Sexchat)

Edit: varför är det ingen som använder ordet "floodar" längre? Kom på mig själv med att sakna det lite nu när jag såg det. Spam hit och spam dit, din jävla skinka.

Den där postgubben ja!!
Usch! Om jag fattat allt rätt så är han brevbärare och delat ut post runt Vasaskolan.. Där och några kvarter runt om satt det lappar om någon äcklig peddo grupp där de ansåg att de hade rättigheter osv! Snacka om att man hade ögonen med sig när man lämnade av barnet i skolan!
Citera
2023-02-04, 15:39
Medlem
StigEngstroms avatar
Citat:
Halloj.

Reggade mig här på flashback igen (efter nästan två decennier) av en helt annan anledning egentligen, men nu när jag ändå skaffat nytt konto kan jag ju lika gärna skriva av mig lite.

Började lära känna pappagäddan ett par månader innan han blev uppsökt av Patrik och Sarah. Vi bondade över gemensamma nämnare i postpunk/synth och hade börjat snacka om att hänga mer och lyssna på gamla vinyler, dricka bärs och tjöta skit om musik och så. Har ju fattat efter att hans intensiva vilja att bli polare antagligen bottnade i att han förstod att jag har barn i den åldern han föredrar <7.

Har kännt mig rätt PTSDad av det här. Var tvungen att uppsöka samtalskontakt och bearbeta det några veckor. Blev rätt knäckt och klandrade mig själv för att ha varit naiv och blåögd.

... någonstans tror man, eller jag iaf att när man får barn så utvecklar man något slags sjätte sinne för att märka av den här typen av människor. Men icke! Blev helt jävla tagen på sängen.

Var i hans omedelbara närhet i samband med att han skrev med dumpen, de sista veckorna innan uthängingen. I efterhand har jag ju fattat varför han såg så skyldig och generad ut när jag råkade komma in någonstans där han uppehöll sig. Jag har lixom pusslat ihop chatloggen med det som hände irl och har fattat vad det var han satt och pysslade med i luren när jag kom gående eller plötligt öppnade en dörr till ett utrymme där han befann sig.

Blir fan lite halvknäckt bara av att tänka på det. Han är ju inte precis den milda versionen av peddo. Har lite svårt att värja mig från att sätta ihop bilder av mina egna barn och det lilla av övergreppsljudet som jag stod ut med att lyssna på från dumpen.

Hur som så var jag rätt så över det tills för drygt en vecka sedan då jag råkade snubbla över en tråd här på FB från runt 2007 om jag inte minns fel. I tråden är det ett gäng flashbackare som trollar peddos i något chatrum genom att utge sig för att vara småflickor. I chatloggarna som postas här på FB framgår det att någon med några olika nick som passar förbannat bra in på honom. I loggen letar han efter någon ung tjej som behöver någonstans att bo. (Typ student som ska plugga) Han har ett rum att hyra ut och vill gärna att vederbörande ska betala i natura.

Har fått för mig sedan dess att han antagligen har ett konto här på FB av olika anledningar som jag inte vill gå in på nu. Så är tillbaka i det ohälsosamma kaninhålet igen.. vilket jag varken eg önskade eller orkar med. Men kan fan inte släppa det. ...men har gett mig fan på att jag ska hitta honom om han finns här. Har en jävligt god kandidat. Men är inte helt hundra än.

Hade det inte varit för dumpen så är det inte alls omöjligt att han blivit hitbjuden på grill och bärs till våren på verandan med min familj. Fyyy.

Tyvärr vet jag inte så mycket mer än att han verkar vara inskriven på något behandlingshem. Tror att han har för mycket sadistiska och psykopatiska drag för att det skulle kunna ge något. Är rätt övertygad om att han bara gör det för syn skull så att säga. Emulerar efter bästa förmåga så att säga.

Här i byn kommer han tack och lov aldrig kunna vistas igen. Har träffat folk efter som känt honom mer eller mindre hela sitt vuxna liv, och det är inte nådigt vad vissa människor säger sig vilja göra med honom. (Han var ju väldigt socialt etablerad här i stan och aktiv i föreningsliv mm. som jag förstått det, är relativt nyinflyttad)

En grej jag uppfattat mellan raderna i mitt grävande på internätz är att han verkar ha rest och hyrt hus i Thailand ihop med någon KFF-pamp här i stan. Är ju svårt att inte tänka att de har ett eller ett par gemensamma intressen. Har väntat på att någon journalist på Barometern eller någon annan lokalblaska ska hitta samma mönster. Men nej.

Just det... Han hittade ju uppenbarligen en inneboende tillslut då det som bekant står en 27-årig tjej med asiatiskt klingande namn skriven på hans adress. Sedan två år! Börjar tro att hon mer eller mindre varit hans sexslav....

Edit: varför är det ingen som använder ordet "floodar" längre? Kom på mig själv med att sakna det lite nu när jag såg det. Spam hit och spam dit, din jävla skinka.
Pappagäddan är alltså han som som börjar halvveva inne på Ikea.
Minns jag inte fel så sa någon att han jobbade som brevbärare och verkade leva rätt knapert, kanske för att spara till sina thailandsresor?
Den här pampen han brukade resa med, riktas det några misstankar i stan mot honom?
Citera
2023-02-04, 15:50
Medlem
early.birds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bender.Rodriguez
Hej!

Tänkte att vi kan starta en tråd där vi endast diskuterar gäddorna som fångats!

Tycker att dom andra trådarna som rör Dumpen ofta blir överfyllda med massa tjat och snack om huruvida det Dumpen gör är moraliskt rätt eller fel. Det ska INTE diskuteras i denna tråden!

Diskussionsunderlag för tråden:

* Hur gick det för gäddorna efter att dom blivit uthängda/konfronterade?
* Vilken gädda är den värsta gäddan hittills?
* Känner någon av er gäddorna personligen?
* Rebusar

Självklart är det inte tillåtet att skriva ut gäddornas för och efternamn i tråden. Vi får hålla oss till rebusar!

Det skall INTE diskuteras i tråden:

* Patrik Sjöberg
* Sara Nilsson
* Swish kopplad till Dumpen
* Moral kring Dumpens uthängningar
* Anhöriga till dom uthängda gäddorna

Får man lägga till andra gäddor som fångats? Jag tänkte på den slemmiga skolbusschauffören i Malmö som sitter inne.

Citat:
Ursprungligen postat av Skarparattarn
Decoy är lockbetet.

Nej, decoys betyder lockbetet.
Citera
2023-02-04, 16:24
Medlem
Nån som vet hur det gått för baskerpeddot? Tror han nappade 7 mars 2022.
Citera
2023-02-04, 16:44
Medlem
Sonny00s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moonoo
Vad gör rektorn idag?

Troligen inte så värst mycket! Han är ju inte anställd av Sundbybergs kommun längre: https://www.sundbyberg.se/kommun-politik/aktuellt-och-evenemang/nyhetsarkiv/nyheter/2023-01-02-rektor-tagen-ur-tjanst.html

Jag gissar att han fick ett avgångsvederlag som han kan leva på ett tag. Jag tror att han kommer ha det väldigt svårt att hitta jobb i framtiden, kanske kan börja köra taxi.

Enligt mrkoll.se bor han fortfarande i lägenheten vid Fridhemsplan, men har tagit bort sig från hitta.se
Han gör väl så gott han kan med att radera så mycket uppgifter om sig själv som det går.

Man kan ju ringa honom och fråga vad han sysslar med och hur han mår. Numret finns på Mrkoll.

Mycket bra initiativ av TS att starta denna tråd. Den första tråden är i det närmaste oläsbar p g a allt tjafs.
Senast redigerad av Sonny00 2023-02-04 kl. 16:59.
Citera
2023-02-04, 16:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av early.bird
Får man lägga till andra gäddor som fångats? Jag tänkte på den slemmiga skolbusschauffören i Malmö som sitter inne.

Nej, decoys betyder lockbetet.

Va? Decoy är singularis (lockbete) och "decoys" är pluralis (lockbeten".
Citera
2023-02-04, 16:54
Medlem
Ratads avatar
Citat:
Halloj.

Verkligen obehagligt!

Förstår att du mått dåligt även om ni kom undan med bara förskräckelsen.
Citera
2023-02-04, 16:59
Medlem
Cybergubben426s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StigEngstrom
Pappagäddan är alltså han som som börjar halvveva inne på Ikea.
Minns jag inte fel så sa någon att han jobbade som brevbärare och verkade leva rätt knapert, kanske för att spara till sina thailandsresor?
Den här pampen han brukade resa med, riktas det några misstankar i stan mot honom?

Ja det stämmer, han jobbade som brevbärare tidigare(och har gjort sedan 90-talet), men var i en övergångsfas att byta jobb och det var i och med detta som jag kom i kontakt med honnom.

Ja, eller iaf enligt personer i hans närhet som skrivit i dumpens Facebookgrupp. Någon av hans kollegor spekulerade i just dom banorna; att han åt torftig mat på jobbet och levde snålt över lag för att finansiera de årliga resorna till Thailand runt jul och nyår. Hade tyvärr ingen insikt i det själv, så kan varken avfärda eller bekräfta att det var så.

Jag har inte hört något alls om "pampen" från någon ute på gatan så att säga. Baserar det enbart på de återkommande thailändsresorna där vänner han har som har anknytning till KFF vad det verkar varit med. (Fanns lite foton på pappagäddans Facebook tidigare) Det gör ju inte dom till pedofiler per definition, men känns ju lite långsökt att ingen märkt något konstigt öht ifall de varit med på resor dit utan att själva ha ett särintresse för barn?

Sen var det någon i kommentarsfältet till dumpningen som antydde något åt det hållet.

Trodde det skulle uppdagas något veckorna efter uthängningen, men sen försökte jag själv släppa hela grejen för jag mådde kass av att gå runt och tänka på det.

Så mig veterligen är det ingen som plockat upp den tråden och undersökt om det ligger någon gädda begraven på KFFs straffområde.
Citera
2023-02-04, 17:04
Medlem
Sonny00s avatar
Vad betyder KFF?
Citera
2023-02-04, 17:08
Medlem
Cybergubben426s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cansada
Den där postgubben ja!!
Usch! Om jag fattat allt rätt så är han brevbärare och delat ut post runt Vasaskolan.. Där och några kvarter runt om satt det lappar om någon äcklig peddo grupp där de ansåg att de hade rättigheter osv! Snacka om att man hade ögonen med sig när man lämnade av barnet i skolan!

Ja just det... Kommer ihåg det också, med lapparna. Minns inte om det stod i dagspress eller om det var i den lokala facebookgruppen för Kalmar som det lades upp. Tänkte också efter dumpningen att det måste varit han som satt upp dom.
Citera
2023-02-04, 17:11
Medlem
Cybergubben426s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sonny00
Vad betyder KFF?

Kalmar Fotbollsförening.
Citera
2023-02-04, 17:12
Medlem
Sonny00s avatar
Uthängandet av gädda nr 158 ”Törebodamassören” känns lite sådär faktiskt. https://dumpen.se/2022/10/28/torebodamassoren-napp-158/

Han är helt klart svagbegåvad, kanske på gränsen till utvecklingsstörd. Men visst, han kan vara farlig för det. Men jag känner mig tveksam.

Jag känner ingen gädda, men nr 188 har jag sett många gånger.
Senast redigerad av Sonny00 2023-02-04 kl. 17:19.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in