Citat:
Älskar mina föräldrar över allt, men dels ska man lyssna på vad DE vill och sedan måste man se vad som är bäst för DEM. Skulle mina föräldrar vilja flytta hem till mig på ålderns höst skulle de vara mer än välkomna. Har fått en sträng uppfostran och vi har inte alltid varit glada på varandra men de har gjort allt för oss barn. Jag har gjort saker som jag ångrar, men skyller på ungdomligt oförstånd.
Det är utvecklande för unga att flytta hemifrån, starta sina egna liv/familjer och lära sig ta ansvar. Handlar inte om att man inte älskar sina barn utan tvärtom. Behöver dem hjälp så får de hjälp bortsett från att stoppa stekta sparvar i munnen på dem och överösa dem med pengar. Barn lämnar boet när de går ut skolan eller förr i tiden när man gjort sin värnplikt.
"Ma The Meatloaf"
https://www.youtube.com/watch?v=7kKvlv-IY7k
Ducadream, läkare?
Du tror väl inte på det ändå?
Visst man vet att livet är ändligt, i alla fall det fysiska, men det kommer bli en riktigt jobbig process att gå igenom. Min föräldrar har varit lyckligt gifta i 60 år och de är aktiva både fysiskt och intellektuellt samt friska och krya. Det är i princip omöjligt att som anhörig ta hand om dementa, Alzheimers eller långtgående Parkinsons utan understödjande insatser. De kan vara en fara för sig själva och sin omgivning.
Gäller att ha tur med generna och sedan gäller det att vara förståndig i livet och ta kloka val som äldre. Aktiv i kropp och skalle så länge det bara går.
Det är utvecklande för unga att flytta hemifrån, starta sina egna liv/familjer och lära sig ta ansvar. Handlar inte om att man inte älskar sina barn utan tvärtom. Behöver dem hjälp så får de hjälp bortsett från att stoppa stekta sparvar i munnen på dem och överösa dem med pengar. Barn lämnar boet när de går ut skolan eller förr i tiden när man gjort sin värnplikt.
"Ma The Meatloaf"
https://www.youtube.com/watch?v=7kKvlv-IY7k
Ducadream, läkare?
Du tror väl inte på det ändå?Visst man vet att livet är ändligt, i alla fall det fysiska, men det kommer bli en riktigt jobbig process att gå igenom. Min föräldrar har varit lyckligt gifta i 60 år och de är aktiva både fysiskt och intellektuellt samt friska och krya. Det är i princip omöjligt att som anhörig ta hand om dementa, Alzheimers eller långtgående Parkinsons utan understödjande insatser. De kan vara en fara för sig själva och sin omgivning.
Gäller att ha tur med generna och sedan gäller det att vara förståndig i livet och ta kloka val som äldre. Aktiv i kropp och skalle så länge det bara går.
Min far har bett mig döda honom om han blir dement men vet inte om jag kommer klara det när det väl sker.
Men vem vet om framtiden? Vet bara jag inte vill se mina föräldrar förnedras i långvården.