2023-02-04, 12:43
Medlem
Marie-Antoinettes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av adina
De hade självfallet kunnat skicka både presenter och brev eftersom det fanns människor som känt D , systern och mamman när de levde tillsammans och som mamman kunnat kontakta så att de kunnat förmedla detta till D
Socialtjänsten gjorde mängder av försök att få kontakt med mamman under år även hennes gode man gjorde dessa försök eftersom det skulle vara för Ds bästa att få livstecken och veta att mamma och syster inte glömt henne

Det där tror jag inte ett dugg på, vänner och bekanta FÅR inte kontakta ett barn de inte har en relation till, jag som mormor är förbjuden att kontakta både mitt barnbarn och familjehemmet. Men jag duger som vårdnadshavare av det andra barnbarnet av en annan socialtjänst och rättsväsendet.......och syskonen får inte heller ha kontakt.

För då "stör vi vården" och vi "stör i anknytningsprocessen"!!!

Kliv ner från de rosa molnen och kom in i verkligheten!!
Citera
2023-02-04, 12:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CoySnitch
Vilka dokument är dessa och kan man få titta på dem?

Nej, jag varken delar eller pratar om dokumenten. Du hittar nog samma information längre bak i tråden, då vi har tagit upp det förut. Jag tror det kom från en utsaga från henne själv som hon skrev. Hon skrev något om att hon orklös och sjuk fick gå och mocka stallet, men inte vara med på ridskolan. Hon ville mest av allt vara med och hjälpa till på ridskolan, men det fick hon inte. Varje dag skulle hon mocka och ha stallsysslor fastän hon hade lunginflammation. Givetvis kunde hon inte vara bland yngre barn i sjukt tillstånd, men hon ville det.
Citera
2023-02-04, 12:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Marie-Antoinette
Det där tror jag inte ett dugg på, vänner och bekanta FÅR inte kontakta ett barn de inte har en relation till, jag som mormor är förbjuden att kontakta både mitt barnbarn och familjehemmet. Men jag duger som vårdnadshavare av det andra barnbarnet av en annan socialtjänst och rättsväsendet.......och syskonen får inte heller ha kontakt.

För då "stör vi vården" och vi "stör i anknytningsprocessen"!!!

Kliv ner från de rosa molnen och kom in i verkligheten!!
De hade självfallet kunnat lämna in detta hos socialtjänsten som sedan förmedlar detta till barnet , precis som det sker när föräldrar som inte får träffa sina barn gör
Citera
2023-02-04, 12:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av senhackaren
Har du ens läst vad jag skrev förut?

Vad du mena?
Tolkade jag ditt inlägg fel?
Citera
2023-02-04, 12:48
Medlem
Marie-Antoinettes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av senhackaren
Fy fan vilka as till missfosterföräldrar. Dom har säkert dessa fosterhemsplaserade för att dom får pengar för varje stackare. Det gör ont inom mig att läsa dom. Jag själv har varit fosterhemsplaserad under större delen av min uppväxt. Vissa var skit. Men den sista familjen var bra. Vi hade våra konflikter i mellan åt. Men det tillhör väll en del av ens uppväxt. Nu är jag i mitten av 40 årsåldern. Jag har kontakt med den senaste familjen. Dom andra kan dra åt helvete.. Hoppas ändå att dessa underdjur blir av med vårdnaden av sina fosterhemsplaserade.

På "din tid" var väl då precis innan denna galna "privatiserng". Jag menar att det var dåligt redan då, men med denna galna privatisering har det blivit ännu sämre.

Men visst finns det bra familjehem, och tyvärr kommer det väl alltid finnas barn som verkligen behöver paceras, men idag har det övergått till en riktig statlig barnhandel.

Vad bra att du fick ett bra familjehem i alla fall.
Citera
2023-02-04, 12:52
Medlem
Marie-Antoinettes avatar
Citat:
De hade självfallet kunnat lämna in detta hos socialtjänsten som sedan förmedlar detta till barnet , precis som det sker när föräldrar som inte får träffa sina barn gör

Nej, så går det inte alls till.

Och det fråntar inte det FAKTUM att familjehemmet får en pott pengar för barnet som inbegriper fickpengar, presenter, kläder, mat, fritidssysselsättning etc.
Citera
2023-02-04, 12:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Methos
Barnets funktionshinder? Nu får vi väl ta och sansa oss? Vilket funktionshinder pratar vi om här? Dra nu inte upp någon lindrig diagnos på ADHD eller något, för det behövs det inget förstärkt fosterhem till. Och om nu rätten (tingsrätten) återförde vårdnaden till fadern så beredde det sig inget återförenande? OM flickan nu har en vårdnadshavare som är i Sverige, som Tingsrätten kunde bedöma vara lämplig, skall ju LVU upphöra och familjen återförenas. Men så skedde inte, för barnet bars ut i en liksäck från fosterhemmet.
Har du inte läst något kring ärendet , står klart och tydligt att hon var placerad i förstärkt familjehem pga av att hon hade inlärningssvårigheter och var på en lägre nivå än sin ålder samt diverse problem med utåtagerande
Citera
2023-02-04, 12:55
Avslutad
Citat:
Nej, jag varken delar eller pratar om dokumenten. Du hittar nog samma information längre bak i tråden, då vi har tagit upp det förut. Jag tror det kom från en utsaga från henne själv som hon skrev. Hon skrev något om att hon orklös och sjuk fick gå och mocka stallet, men inte vara med på ridskolan. Hon ville mest av allt vara med och hjälpa till på ridskolan, men det fick hon inte. Varje dag skulle hon mocka och ha stallsysslor fastän hon hade lunginflammation. Givetvis kunde hon inte vara bland yngre barn i sjukt tillstånd, men hon ville det.

Detta är ju otroligt viktiga dokument, de måste ha kommit fram under rättegången. Är det en av bevisinlagorna i stämningsansökan?

Jag förstår inte varför du säger att du inte vill dela eller prata om dokumenten, du pratade ju nyss om dem? JAG FÖRSTÅR DIG INTE!
Citera
2023-02-04, 12:56
Medlem
Citat:

Tror du att socialtjänsten är så snälla? Du är väldigt naiv, Adina!

OBS, detta är enligt svea rikes lag om terrorism en terrorhandling och desinformation!
Citat:
Without doubt, such complete and absolute contact prohibitions can be described as particularly far-reaching, strict and harsh measures. All the above characteristics were present in the contact restrictions imposed on the applicants and their children. The children were kept in an unknown place, kept secret from the applicants (see paragraph 35 of the judgment), in a foster family, and the applicants were in absolute and complete isolation from their children for a period of time exceeding a year and a half.

It was also very harsh for the Social Council to decide, not only on 29 June 2011 but also on 4 September 2013, to allow telephone contact between the applicants and their children twice a year, for no more than 20 minutes each time and in a controlled setting (see paragraphs 46 and 55 of the judgment).

There was a sufficient reason in the best interests of the children for them to be taken into public care, namely the lack of the applicants’ ability to provide for their children’s care (simply, the lack of proper care), but there were no “exceptionally strong reasons” for the children to be deprived of any contact or communication with their parents.

(SJP mot Sverige)
Citera
2023-02-04, 12:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CoySnitch
Detta är ju otroligt viktiga dokument, de måste ha kommit fram under rättegången. Är det en av bevisinlagorna i stämningsansökan?

Jag förstår inte varför du säger att du inte vill dela eller prata om dokumenten, du pratade ju nyss om dem? JAG FÖRSTÅR DIG INTE!

Kolla i tråden. Jag har bara minnen av vad jag har läst någonstans i fallet. Jag och Adina har däremot diskuterat denna sak fyra gånger så det måste finnas i tråden. Jag delar inte dokument och jag pratar inte om saker som inte redan är offentligt här på forumet.

Du vet om att denna rättegång är en skenrättegång? Ingenting av substantiell art har blivit tillåtet att ta upp i rättegången. Det är desinformation att kritisera fosterhemmet.
Citera
2023-02-04, 13:03
Avslutad
Citat:
Kolla i tråden. Jag har bara minnen av vad jag har läst någonstans i fallet. Jag och Adina har däremot diskuterat denna sak fyra gånger så det måste finnas i tråden. Jag delar inte dokument och jag pratar inte om saker som inte redan är offentligt här på forumet.

Du vet om att denna rättegång är en skenrättegång? Ingenting av substantiell art har blivit tillåtet att ta upp i rättegången. Det är desinformation att kritisera fosterhemmet.

Vänta lite, vad menar du nu?
"Har blivit tillåtet" säger du, om du inte förklarar detta så låter du galen.

Vi har fri bevisföring i Sverige. Det vill säga att du får lägga fram vilken bevisning du vill.
Citera
2023-02-04, 13:03
Medlem
Citat:
Har du inte läst något kring ärendet , står klart och tydligt att hon var placerad i förstärkt familjehem pga av att hon hade inlärningssvårigheter och var på en lägre nivå än sin ålder samt diverse problem med utåtagerande

Jodå, att hon var i "förstärkt" fosterhem vet vi, och det var för att mamman tog henne från fosterhem nummer 1 förut. Det fanns således ett hot om "fritag" igen. Men socialtjänsten förtäckte denna irrelevanta anledning med att Donia var lite "efter de andra". Att ha inlärningssvårigheter i mild art som tonåring är knappast något som behöver ett "förstärkt" familjehem! Det är inte ett barn av typen W vi har att göra med här (som för övrigt hade ett förstärkt hem, med bokstavligen sjutton stora hål i sig). Det blir mer ett skolproblem och något som inte fosterföräldrarna har att göra med.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in