Citat:
Ursprungligen postat av
anteanti
Nej jag begriper bara inte det heller, det hela måste väl även skett strax efter grannen gick in till sej?
Två fulla amatörer lyckas göra allt fel annars men här hade dom väl förmodligen bara tur att ingen reagerade.
JJ KAN ju ha förberett grannen att hon måste ner i tvättsugan med tvätt, för den "hungriga" asfulla kompisen har ju spytt (därav allt oljud) sa hon ju till grannen under donkenresan......
Den "asfulla" kompisen MH KAN ju ha spytt på täcket.......
Om grannen förväntar sig lite ljud, och vet vad de beror på, så kollar de nog ingenting. Men spekulation av mig.....
Citat:
Ursprungligen postat av
ziracorn
Jo, mkt röta... Balkongteorin är väl avskriven nu!?
Det var en fönsterteori......
Citat:
Ursprungligen postat av
notknapparen
Fast nu pratar ju Rullman om mord.
"
– Som jag ser på utredningsläget just nu är hon, oavsett den förklaring som du hänvisar till, misstänkt för delaktighet i båda gärningarna, vilket hon också är häktad för."
https://www.svt.se/nyheter/lokalt/jonkoping/18-aringen-medger-att-hon-flyttat-pa-toves-kropp
Det kan ju vara dödsorsaken som gör det omöjligt att bara en person är förövare. Kanske MH stått på TTs kropp, lämnat märken/avtryck av MHs skor, sneakers/gympadojor......eller vad hon hade på sig.
Citat:
Ursprungligen postat av
BayouX
En dyngrak person som somnat är nästintill omöjlig att väcka, så den förklaringen ger jag inte mycket för. Där har du rätt.
Tror nog att det är som åklagaren påstår, MH var delaktig i båda momenten tillsammans med JJ.
Ja, dessutom var väl polisen hem till MH förhållandesvis tidigt på söndagsförmiddagen och förhörde henne, då borde de ha uppfattat att hon inte var nykter ännu. Är man så dyngrak som MH hävdar, det kan ju ta ett helt DYGN innan alkoholen går ur kroppen.......ibland t o m 2 dygn.