2023-01-31, 16:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av esett
https://sverigesradio.se/artikel/tiktok-mamma-skapade-anmalningsstorm-till-kommunen-forlorade-umganget-med-sina-barn

Tack!
Citera
2023-01-31, 17:00
Medlem
Jag fick upp ögonen för henne nyligen. En väldigt tragisk historia för alla inblandade, inkl. henne själv. Hon ska naturligtvis inte ha sina barn hos sig men behöver psykiatrisk hjälp. Frågan är vad hennes psykiska ohälsa består av med tanke på att hon klarar sig hjälpligt tidigare. Vi får se om det tippar över till en psykos så hon kan LPT:as och få rätt diagnos och medicinering. Väldigt svårt fall.
Citera
2023-01-31, 23:48
Medlem
DayNites avatar
avgör själv om du tycker denna kvinna ska ha rätten att vara förälder

https://www.tiktok.com/discover/Gr%C3%A4ddrumpan?lang=en
https://www.tiktok.com/@pia_nyberg_international?lang=en
https://www.youtube.com/@pianyberg_international

hon ska inte vara i närheten av barn, P3 kan säkert själva googla, även SOC
Citera
2023-02-01, 00:57
Medlem
dreamybullxxxs avatar
Hahahaha asså hon är helt sjuk i huvudet. Jag vill typ nästan träffa henne i verkligheten och typ lalla med henne haha
Citera
2023-02-01, 14:13
Medlem
sexycervezas avatar
Som anhörig till en person med FLD (frontallobsdemens) kan jag säga att mycket talar för det. Min anhörig insjuknade ”tvärt” vid ung ålder, och i anhöriggruppen jag deltar i finns det vissa vars sjuka anhöriga bara är i 40årsåldern. Det är fruktansvärt, många sjuka spelar bort allt de äger och har, raserar sina familjer genom att plötsligt vara otrogna/bli extremt promiskuösa/utlevande osv. Väldigt svårt att fånga upp av vården också, man utreds oftast för annat först och under tiden hinner den sjuke verkligen fucka hela sitt liv.

Vad jag sett utifrån Gräddis tiktoks är det många klassiska symptom.
Citera
2023-02-01, 15:28
Medlem
DayNites avatar
Sämre initiativförmåga och flexibilitet är andra tidiga tecken, liksom plötsliga och till synes oförklarliga vredesutbrott. Personen blir ofta apatisk, rastlös, självupptagen och känslomässigt avtrubbad. Förmågan att känna empati försämras gradvis. Även överkonsumtion av mat, rökning eller alkohol kan förekomma.

Klockren beskrivning av denna kvinna tråden diskuterar
Citera
2023-02-01, 18:16
Medlem
PimpleDicks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sexycerveza
Som anhörig till en person med FLD (frontallobsdemens) kan jag säga att mycket talar för det. Min anhörig insjuknade ”tvärt” vid ung ålder, och i anhöriggruppen jag deltar i finns det vissa vars sjuka anhöriga bara är i 40årsåldern. Det är fruktansvärt, många sjuka spelar bort allt de äger och har, raserar sina familjer genom att plötsligt vara otrogna/bli extremt promiskuösa/utlevande osv. Väldigt svårt att fånga upp av vården också, man utreds oftast för annat först och under tiden hinner den sjuke verkligen fucka hela sitt liv.

Fast hon har ju utretts för frontalobsdemens, vad jag förstått så hittades inget?
Citera
2023-02-01, 19:40
Medlem
Menar ni att människan varit normal(are) tidigare? Har precis hittat till henne…
Citera
2023-02-01, 20:14
Medlem
sexycervezas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PimpleDick
Fast hon har ju utretts för frontalobsdemens, vad jag förstått så hittades inget?

Aha, my bad då har jag missat det i så fall. Jag trodde det var LB som åsyftades när det skrevs om att utredning inte visat ngt. Är det Gräddis själv som berättat att hon är utredd för det?
Citera
2023-02-01, 20:26
Medlem
Tomatsteks avatar
Citat:

Vart har du fått detta ifrån? Enligt henne själv har hon en gång gjort en npf-utredning och fick ingen diagnos. Detta gör att hon påstår sej vara "frisk" och inte ha några diagnoser. Hon har absolut inte blivit utredd för frontalobsdemens och vägrar konsekvent att svara på kommentarer om detta. Men även detta är ju ett tecken på just frontallobsdemens, insikt saknas. Därför krävs det att nära och kära kämpar för den drabbade. Pia har sedan länge gjort sej omöjlig bland nära och kära och är nu helt ensam. Det är djupt tragiskt då hennes barn blir lidande på så många sätt.
Citera
2023-02-01, 20:31
Medlem
NoMoreTears77s avatar
Citat:
Det stämmer inte. Ingenting har utretts.
Citera
2023-02-01, 20:56
Medlem
Haubits77Bs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sexycerveza

Som Lelle Bladh då.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in