Citat:
Ursprungligen postat av
Leland1979
Jösses, du är verkligen helt rubbad.
Det är bara din husse i Kreml som hyser imperialistiska drömmar av det slaget du beskriver.
Ryssland startade sin våldtäkt av Ukraina 2014 vilket sedermera kulminerade i invasionen för snart ett år sedan. Tugga i dig detta faktum, kamrat.
Du blev arg för du vet innerst inne att jag har rätt och det irriterar dig.
Vilket land är imperiet idag som dikterar villkor för resten av värden och använder sin status för reservvaluta för att stödja sin skuld? Vilket imperium tycker att dom kan invadera och bomba länder som Afganistan, Irak, Libien, Serbien etc till lydnad? Inom en snar framtid så är världen multipolär och imperiet faller ihop då man inte längre kan trycka pengar vilt (det är därför imperiet vill kriga vilt nu med Ryssland och senare Kina).
Nej, det var Kiev-regimen med dåvarande presidenten Petro Poroshenko som anföll Donbas 2014. Krim, Lugansk och Doneskt ville inte längre ha med Kiev att göra efter statskuppen då dom förlorade den folkvalde presidenten och språklagar började införas. Straffet för själbestämmande för folk enligt FN:s stagdar blev av råskinnen från väster nio års inbördeskrig och granatbeskjutning mot städer och civila. Det kommer nu Ryssland att få ett stopp på.
Du måste helt enkelt läsa på och då annat än propaganda.
För övrigt som jag skrev tidigare så växer Ryssland ekonomi trots alla sanktioner fast sådana som du kallade mig lögnare. Projections Table (se Ryssland i tabellen).
Global growth is projected to fall from an estimated 3.4 percent in 2022 to 2.9 percent in 2023
https://www.imf.org/en/Publications/WEO/Issues/2023/01/31/world-economic-outlook-update-january-2023
Varför inte lägga ner det där löjliga kommunistsnacket, jag kalla dig ingenting trots att det finns grund för det. Inte för att det gör mig så mycket men det ser så utvecklingstört ut så skona andra läsare.