2023-01-31, 18:34
Medlem
Krock mellan personbil och lastbil på E 18 norr om Köping.

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/Rr77qd/aftonbladet-direkt?pinnedEntry=1046356
Citera
2023-01-31, 18:36
Medlem
snooper123s avatar
Aftonbladet:
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a...dEntry=1046356
Citat:
Ett barn i treårsåldern har dött efter en trafikolycka.

Klockan va 15.03 när polisen larmades om en krock mellan en personbil och en lastbil på E18 norr om Köping.

Två personer fördes till sjukhus, varav den ena med allvarliga skador.

Senare meddelade polisen att ett barn i treårsåldern dött av sina skador.

Anhöriga är underrättade.

Fyfan vad synd om föräldrarna.
Citera
2023-01-31, 18:37
Medlem
Jultrollets avatar
Lite mer information om platsen:

"Larmet om olyckan kom vid 15-tiden på tisdagen. Krocken inträffade mellan trafikplats Morgendal och Strö i riktning mot Köping."
https://www.svt.se/nyheter/lokalt/vastmanland/barn-dod-i-trafikolycka
Citera
2023-01-31, 18:40
Medlem
SexgalenZombies avatar
Satt barnet i barnstol tro.... Sorglig händelse, trafiken är ganska läskig särskilt tung trafik...
Citera
2023-01-31, 18:49
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av seaworthy
Nästan varje gång jag kör längre tur på E18 ser jag lastbilar som kör ut i vänster körfält när en bil är på väg om.

Är förvånad över att det inte sker fler allvarliga olyckor med tanke på alla lodisar som kör lastbil.
Ja reg. Nr. På den lastbilen skulle vara intressant
Citera
2023-01-31, 18:54
Medlem
Bilen hade kört in i lastbilen rakt bakifrån, jag såg vraket. Solen bländande rätt rejält när man åkte västerut vid den tiden, kanske orsaken till olyckan?
Citera
2023-01-31, 19:06
Medlem
Laggiores avatar
Lastbil utan underkörningsskydd?
Citera
2023-01-31, 19:14
Medlem
Har du koll på vilken typ av lastbilsekipage det var (t.ex entrepenad, spedition) och vad det var för typ av personbil?
Var mer exakt var det olyckan skett, än mellan Morgendal och Strö?
Citat:
Ursprungligen postat av swe-viking
Bilen hade kört in i lastbilen rakt bakifrån, jag såg vraket. Solen bländande rätt rejält när man åkte västerut vid den tiden, kanske orsaken till olyckan?
Citera
2023-01-31, 19:18
Medlem
Ingen direkt koll på tradaren men personbilen var en lite äldre Kia Ceed kombi. Skedde i sista skogspartier innan Köping, riktning västerut.
Citera
2023-01-31, 19:19
Medlem
Lastbilen stod still med fel på vägen en bra stund innan olyckan.
Bilen kört in i den. Mosad.

Underkörningsskydd hjälper inte i hög hastighet.
Citera
2023-01-31, 19:20
Medlem
Nej det såg ut att finnas. Men hade blivit en rejäl smäll ändå.

Citat:
Ursprungligen postat av Laggiore
Lastbil utan underkörningsskydd?
Citera
2023-01-31, 19:22
Medlem
Bilen som krockade låg precis bakom mig och en till lastbil. Åker varje dag och denna plats är jobbig under vintern då det är uppförsbacke och solen står lågt och rakt i ögonen på en. Riktigt dålig sikt.

Det är 2+1 väg och det var cirka 200 meter tvåfiligt kvar. En avstängd lastbil står stilla i högerfilen, utan varningsblinkers eller triangel. Jag själv uppfattade inte att den stod still förrän jag var typ 150 meter bakom. Drog om skiten och fattade direkt att något skulle gå åt helvete.
Kollar backspegeln och ser att bilen bakom fortfarande inte lagt sig i vänsterfilen. Nån sekund senare försöker bilen svänga, men halva fronten drar in i lastbilen. Väldigt låg chans att möjlig passagerare hade överlevt. Tyvärr var det ett barn, fyfan. Önskar jag drog på varningsblinkers när jag insåg att lastbilen var stillastående.

Ouppmärksam förare, sikt och lastbilschauffören kan klandras.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in