2023-01-31, 18:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sonicguide
Vem bryr sig i detta fall vem som är S-ordförande?(Du låter lite som texttv:s artikel idag)

Omröstningen handlade om förtroendet för Ebba Östlin som KS-ordförande.(men jag kan ha fel)
Om jag bode i kommunen så skulle jag bry mig ordentligt och inte alls acceptera att kriminella gäng har inflytande i kommunalhuset.
Citera
2023-01-31, 18:11
Medlem
snooper123s avatar
Hur fan lyckades dom med det?
Är det så jävla enkelt!?
Citera
2023-01-31, 18:28
Medlem
sonicguides avatar
Citat:
Ursprungligen postat av professorlind
Sa du kontrollsystem ? nej den svenska blåögdheten , vilket iof är fint och ett tecken på ett fint och öppet , ärligt samhälle. Men nu får vi kanske betala för det. Så nej vi såg det inte komma är väl std svaret.
Det finns kommunlagar men samtidigt så är det ju så att självaste Ulf Kristersson undkom dessa trots att många experter menade att han överträtt dessa när han sålde ut kommunen.
Citera
2023-01-31, 18:33
Medlem
Statsminister2030s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HejaFinland
Det anmärkningsvärda är inte att integrationen fortskrider och att S integreras snabbast. Utan det anmärkningsvärda är att Oisín Cantwell på Aftonbladet tar upp det som något dåligt när han strävat hela sitt liv efter just denna integration, mångkultur och kriminalvård vi har.

Men han har väl svängt en hel del senaste året i många frågor. När till och med Cantwell börjar få upp ögonen då fattar man hur långt det gått.
Citera
2023-01-31, 18:35
Medlem
sonicguides avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alfafarsan
Vore fett kul om dom gjorde samma sak mot SD!
Det hände ju tidigare när folk skrev in personer de kände på deras partilistor men numera får det inte se ut så.
Citera
2023-01-31, 18:36
Medlem
Statsminister2030s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zurfarn08
Gängkriminella är en betydande grupp i samhället, inte konstigt att de vill ha politisk representation!

De är så många nu så de borde rimligen ga rätt till riksdagsplatser och platser i kommunfullmäktige. .
Citera
2023-01-31, 18:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 15minFame
"Vi har varit naiva, vi såg det inte komma." Det är här är ju en naturlig utveckling och inget förvånar. Det har länge funnits islamister och aktivister i kommuner som bäddat för det här. Och så länge sossarna inte fattar vilka de hamnat i säng med så får vi hoppas att åtminstone Östling har vaknat och kan driva det här vidare - förhoppningsvis med SÄPO.

Det blir en vinst på längre sikt. Kvotering är bra mångkultur är bra. Det gamla Sverige kommer tillbaks.

Allt är sossarnas egna ord.
Citera
2023-01-31, 18:39
Medlem
De som inte förstår att Socialdemokraterna är ett skadligt parti för Sverige och det är på god väg att ockuperas av islamister och kriminella kanske ska vakna? Jag förstår att de får röster, bara öppna ögonen ute och se hur förändrat detta landet blivit.

Hanif Bali har grävt lite, media gör det ju inte..
Citat:
Aida Hadzialic högra hand Jens Sjöström är regionråd i Stockholm. Han är ordförande för S i Botkyrka och den som kallade till omröstning. Vem stödjer Jens och Aida? ABF-gänget eller Östlin?

Citat:
Åsa Westlund är ordförande för S i Stockholms län. Hon är gift med Aftonbladets politiska chefredaktör Anders Lindberg. Kanske därför AB ledare till skillnad från alla andra ledarsidor inte skriver om Vårbynätverkets infiltration i S.

Citat:
En av de drivande bakom kuppen förefaller vara Katarina Berggren. Östlins företrädare på posten, senare biträdande partisekreterare och sedermera bla valledare för Kommunal.

Citat:
Jens Sjöström, ordförande för S i Botkyrka, var Berggrens parhäst, men förlorade posten när Östlin tog över. Och vem är partisekreterare i S i dag? Det är kuppledaren Berggrens tidigare chef på Kommunal Tobias Baudin.

Citat:
Tobias Baudin vägrar uttala sig om Vårby-kuppen. Var jobbar Tobias Baudins fru? Jo, som Aida Hadzialic assistent.

Vem hyrde ut sin bostad till ledare i Vårbynätverket? Tobias Baudins IT-ansvarige på Sveavägen 68.

Citat:
Socialdemokraterna är helt lamslagna att kunna agera mot rötan då den uppenbart via klägg går hela vägen till toppen.

Uppenbart att kriminella Sossar nu gör VAD som helst för att få tillbaka makten och sedan behålla den. Så länge de får styra detta landet, tjäna pengar så bryr de sig inte om folket.

Den dagen allt går åt helvete (det är på god väg) så kommer dessa täta politiker vara de första som sticker till USA.
Citera
2023-01-31, 18:50
Medlem
Partierna borde inte välja in utlänningar i partierna .

Det nya Sverige.
Snart är det de som styr landet Knarkhandlare och Gangsters men det är väl ingen skillnad samma skit som stjäl av arbetarklassen och göder sina privata konton .
Har någonsin en som jobbar och varit anställd kunnat bli miljonär .
Endast de som lever på andras arbete blir rik, inte den som försörjer andra och betala snart 100 % skatt .
Citera
2023-01-31, 18:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av wolfpuff
Ja just det, det får vi inte glömma, känns nästan som man är med i en filminspelning, någon bisar komedi eller något. Att det en förekommer sådan saker i ett land som Sverige är för mig en gåta. Jag har på fullt allvar trott att svenska befolkningen var ett smart folkslag, men det har jag fått revidera flera gånger om.

Ett filmtips: Idiocracy från 2006. 😁

Men detta är ju inget nytt, det har pågått länge. Splittring och polarisering är väl närmast en affärside. Hat är en inkomstkälla. Så det är ju inte så konstigt att kupper av det här slaget utnyttjas av nya grupperingar. Det är inte så svårt för en liten grupp att kuppa när majoriteten fokuserar på andra saker - splittring och polarisering.
Citera
2023-01-31, 18:59
Bannlyst
Se Gangs of New York, finns på HBO+ ... Där förekommer scener där folk skall rösta.. Påmminer hur sossarna gör internt.
Citera
2023-01-31, 19:03
Medlem
sonicguides avatar
Extremt dålig journalistik kring denna händelse.

Man får det att låta som om det var en omröstning i ett kommunfullmäktige.

Botkyrkas lite speciella regel att den som är gruppledare blir också kommunalråd kan förvilla något. Jag trodde först att det berodde på att Botkyrka var ganska litet men det är det inte alls utan det bor faktiskt 95 000 personer där vilket borde betyda att de ligger på ungefär 25:e plats invånarmässigt bland Sveriges kommuner.

Dock tycker jag att man måste lära sig att skilja på en omröstning kring ett post i KFM och en förtroendeomröstning inom det lokala partiet. Kan det vara så att alla kör på andrahandsinformation i detta fall?

Sedan måste man också bland journalisterna lära sig att skilja på en gruppledare för ett parti och den lokale ordföranden för partiet. Detta har man tydligen väldigt svårt med...

-Den lokale ordföranden leder partiet och dess möten.

-Gruppledaren har hand om kommunikationen med kommunen för att säkerställa att partiet får den information som kommunen sänder ut i olika frågor.

-KS-ordföranden däremot är "bara" ordförande för kommunstyrelsen i kommunen.

En sak som man skulle kunna undra över är huruvida Ebba redan påbörjat mandatperioden och har man då beslutat att genom en förtroendeomröstning, som det verkar vara, misstroendeförklara henne?

Det skulle kunna vara så men ingen vet eftersom journalisterna behandlat denna fråga så amatörmässigt att man svalt allt med hull och och försökt få till historier från en den ena eller andra istället för att förklara vad som egentligen och kanske rent utav ha en tidslinje för det hela.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in