2023-01-30, 15:52
Medlem
AutonomCows avatar
Kalla fakta har granskat domare, åklagare, advokater som är med i frimurarna - stinker jäv. Om jag sitter i rätten vill jag inte att de som dömer mig ska ha legat i någon kista och kallar varandra bröder
https://www.tv4play.se/program/kalla-fakta-frimurarnas-hemlighet
Citera
2023-01-30, 16:30
Medlem
Rospigg1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AutonomCow
Kalla fakta har granskat domare, åklagare, advokater som är med i frimurarna - stinker jäv. Om jag sitter i rätten vill jag inte att de som dömer mig ska ha legat i någon kista och kallar varandra bröder
https://www.tv4play.se/program/kalla-fakta-frimurarnas-hemlighet

Får de som dömmer dig, vara med i samma innebandylag, hålla på samma fotbollslag. Enligt dig.
Citera
2023-01-30, 18:08
Medlem
AutonomCows avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rospigg1
Får de som dömmer dig, vara med i samma innebandylag, hålla på samma fotbollslag. Enligt dig.

Ja, men de måste ändå följa lagen och anmäla om de har några personliga band. Är ju det som är grejen, misstanken att det inte går rätt till sabbar förtroendet för opartiskheten.
Citera
2023-01-30, 18:52
Medlem
Onanikrems avatar
Lycka till att komma åt dem då många tillhör samhällets toppar, som jag fattat det går deras "brodersband" före resten av samhället.. (känner ett par st. som är på nybörjarnivå och bott granne 20 år med en på hög nivå) Men jag håller med dig TS. Cow, Det är svågerpolitik på hög nivå!
Citera
2023-01-30, 19:37
Medlem
FinskSvartskalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rospigg1

Du kan ju inte jämföra bandylag o bollslag med frimurare
Citera
2023-01-30, 19:42
Medlem
Psykonaut-s avatar
Allt för tittarsiffror.

Nästa vecka: Judar dricker blod -Jag tänker inte gå till en jude tandläkare som dricker blod.
Citera
2023-01-30, 20:14
Medlem
Akacia2050s avatar
Judar inte tillåtna, det förklarar varför det sänds.
Citera
2023-01-30, 20:21
Medlem
hazard simpsons avatar
Mats Sjösten. Bondskurk nästa 😂
Citera
2023-01-30, 20:31
Medlem
2000 sköts 19-åringen Magnus Carlsson till döds efter hans bil blivit prejad av en polispatrull. Polismannen som sköt åtalades, men frikändes - det påstods vara en olyckshändelse. Misshandeln som föregick skottet togs aldrig upp. Ansågs av allmänheten vara rena avrättningen, men fadern som väckte åtalet fick inget stöd någonstans. Hans begäran var att polisen skulle fråntas tjänstevapnet.
Åklagaren och polismannen var med i samma frimurarloge.
En händelse som det har varit märkligt tyst om i mer än två decennier.
Citera
2023-01-30, 20:50
Medlem
Sentinent0001s avatar
Sen kan man kanske tänka att frimurarna skipar rättvisa lika mycket som dom skapar orättvisor i det svenska samhället - är det inte "frimurarna" , så är det något annat. Män har ett behov av att samlas och leka viktiga, speciellt de med mer diplomatisk makt. Så länge inte jeffrey epstein grejer händer och prostitution, droger, svarta pengar och annat skit... så låt dom vara lite jäviga om de handlar om en psykopat eller terrorist mördare våldtäktsman , släng in han så länge ni kan ! för några års fängelse i svenska fängelser är inte rättvis heller med dagens straffsystem i sverige

men men.. vet inget om frimurarna om de är de goda eller onda i samhället.. eller om dom flest av dom är NPCs..or not (???) vad är deras broswer history?????
Citera
2023-01-30, 20:54
Avslutad
Vet nån om det kommer fler avsnitt där Kalla Fakta presenterar bevis på att domare och åklagare som är kompisar har gjort upp rättegången i förväg? För detta program verkade ju mest handla om risken för jäv, snarare än att något fuffens faktiskt kan bevisas.
Citera
2023-01-30, 21:10
Medlem
Bland de tramsigaste försök till granskning jag någonsin sett.
Är 110% säker på att de avhoppande frimurarna är gamla frimurare som är sura för att de inte gjort den karriären inom frimureri som de hoppats på. Alt att de blivit uteslutna för att de dömts för brott.

Nu sitter de och överdriver i tv på bästa sändningstid. Sicka nötter
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in