2023-01-30, 16:18
Medlem
uff....

man får väll se det som att de fick en snabb död, om en lika värdelös som resten av deras uralmongolbröder....

Destruction of Russians with a death ray
https://twitter.com/bayraktar_1love/status/1620074539890909192
Citera
2023-01-30, 16:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av skalman1973
Roligt att du lyfter fram den Ukraina har skjutit ner några stycken och Ryssland hade väldigt få från början och har begränsad möjlighet att producera flera . Sedan är den inte direkt okänslig för vare sig handburet eller transporterat luftvärn .

Förstår du öht vad du skriver om ?
( https://youtu.be/8EVrYAu-3B0 )
Jag bara förmedlar info.
Jag har ingen aning hur bra dessa är mot Leos och Abrams.
Men du är säkert en expert inom området ;-) så berätta om svagheterna.
Ser fram med stort intresse på din expertbaserade förklaring.
Citera
2023-01-30, 16:26
Medlem
skalman1973s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jagvetmera
( https://youtu.be/8EVrYAu-3B0 )
Jag bara förmedlar info.
Jag har ingen aning hur bra dessa är mot Leos och Abrams.
Men du är säkert en expert inom området ;-) så berätta om svagheterna.
Ser fram med stort intresse på din expertbaserade förklaring.

Du fick tillräckligt med information
De skjuts ner precis lika bra . Ställs de dessutom inför en teknologiskt bättre rustad fiende räcker varken antalet eller teknologin till .

Fungerar inte Google för dig ? Har Ryssland spärrat alla informationskanaler för sina lekmän eller sitter du bara och ordbajsar för störa ?
Citera
2023-01-30, 16:28
Medlem
Citat:
Kievindependent.com
2:12 pm
Poland says Ukraine may join EU in several years, but after victory over Russia. "We really want Ukraine to become a member of the European Union in a few years. It is possible, but only if we allow Ukraine to win this war," Polish Deputy Foreign Minister Pawel Jablonski said on television on Jan. 29.
2:12 pm

Så dit rök den chansen att bli eu medlem i framtiden.
Det måste nog bli fred först innan Ukrainas inskickade ansökan om medlemskap i unionen kan behandlas. Men det är klart, blir kriget långvarigt och ingen sida får det direkta övertaget så får nog Ukraina se tiden an. Men ett medlemskap i unionen blir det ju vilket som.
Och med tanke på att Ryssland nog inte vinna kriget man startat samtidigt som Ukraina inte har råd att förlora så får Kiev säkert vänta på fullt medlemskap i unionen. Och Ukraina integreras ju trots krig ändå sakta men säkert allt mer i den mer behagliga västsfären. Zelenskyj har ju verkligen satt Ukraina på världskartan och det på ett positivt sätt.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hillsongsweden
Hur har det gått med krimbron som ni sprängde? Vågar putin köra lastbil över en gång till?

Krimbron har nästan byggts om, vilket inte kan sägas om det ukrainska energisystemet, som förstördes som vedergällning för bombningen av Krimbron.

Ukraina förlorade 40% av BNP, rekordinflation nära 30%, rekordarbetslöshet - över 30%.

Great "deal" for Ukrainians!
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Conception
Det var nog något av det jävligaste jag sett. Någon form av artilleri med riktad sprängverkan som är jävligt pricksäker.

Osäker på vad det är men dödligt är det.

Kan mycket väl vara GRG, men verkar vara antitank-ammo. Lite suspekt med rökspåren dock.
Citera
Medlem
Switzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kokole
Förklara för mig hur exakt dessa tyska ubåtar kommer att ta sig till Svarta havet, även om Tyskland går med på att ge bort alla sina havererade ubåtar till Ukraina!?

Sedan krigets början har Turkiet tillämpat Montreuxkonventionen, och dessa ubåtar kan inte passera genom Svarta havets sund.
Det finns andra sätt att leverera ubåtar, Einstein.
Frågan är väl varför du som homosexuell rysk arab är så orolig för just detta? Ert flaggskepp Moskva sköts ner av en enda man hahaha 😂
Citera
2023-01-30, 16:29
Medlem
Citat:
Jag skulle inte bli förvånad ifall Pakistan skickar vapen till Ukraina.
Pakistan har länge varit en varit USAs marionett.

USA men det är ju Ukraina dom skickar till inte usa.
Citera
2023-01-30, 16:30
Medlem
Switzs avatar
Citat:
Du bevisade just din IQ-nivå. Klarar inte ett typofel med 2 bokstäver omkastade. Du vinnar dagens idiotpris, grattis
Hoppas på riktigt mod agerar mot ditt ot. 6 gånger har jag ställt 1 fråga, du klarar inte av att besvara den för ditt översättningsprogram är för dåligt.
Vad betyder vinnar?
Citera
2023-01-30, 16:30
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av slö
uff....

man får väll se det som att de fick en snabb död, om en lika värdelös som resten av deras uralmongolbröder....

Destruction of Russians with a death ray
https://twitter.com/bayraktar_1love/status/1620074539890909192

Härligt att se, man förstår verkligen att bögsoldaterna kapitulerar i drivor och springer över till Ukraina med händerna på huvudet. Det är praktiskt ordnat med egen telefontjänst för homofederationens desertörer som bara slår en pling och får ok från Ukraina att ge upp.
Citera
2023-01-30, 16:32
Medlem
Drozds avatar
Många i Kiev-klacken befinner sig av språket att döma i kiss- och bajsåldern, åtminstone mentalt. Barn i den åldern brukar gilla tecknad film, och här är en sådan som på två minuter förklarar Ukrainakriget på ett lättbegripligt sätt:

https://www.bitchute.com/video/JiCSA3KMlp5d/
Citera
2023-01-30, 16:32
Medlem
Switzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hillsongsweden
Hur går det för lavrov nere i afrika? Får han ihop nåt gäng hottentotter att sätta in i kriget?
Jo tydligen ska de utöka relationerna länderna emellan. Det gäller Kongo och Eritrea. Ska tydligen ha en militärövning tillsammans nästa vecka 😂
Afrikaner, muslimer, mena och araber är deras enda allierade nu herregud Ryssland är verkligen utskrattat.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in