2023-01-30, 11:06
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pinnpelle88
Aldrig mer än ett par tusen?

Ett par tusen Azovråttor som tog tillflykt till deras kloaker (borta bra men hemma bäst) gav upp. De ca 18.000 slaktade försvararna inklusive AFUs bästa enhet vid tidpunkten (marinkåren) var bara en detalj..

Azovs nya enhet Kraken har just blidat en Brigad. 5000+ soldater plus det gamla Azov. De judenazistiska Azov är inte så avmilitariserat som du tror, utan större och bättre utrustat än någonsin. De grundades som svar på Rysslands invasion 2014 och nu expanderar de som svar på senaste invasionen. Alla utom Putin och du ser ett mönster där. Ju mer aggression från Ryssland ju mer motstånd från judenazisterna och knarkar-djävulsdyrkarna.
Citera
2023-01-30, 11:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ShariaInstructor
Med hjälp av drönare kan man styra granaterna från stridsvagnar. Men det blir inte lika effektivt och skjuter inte lika långt.

Nu såg jag uppgifter på att Abrams inte kommer till Ukraina förrän i slutet av 2023 eller i början av 2024.
Men jag har aldrig trott på att Abrams är särskilt lämpade för Ukraina, dom är för underhållskrävande.
När man läser och hör uttalanden från militärexpertis I USA får man otvivelaktigt uppfattningen att man inte vill skicka Abrams överhuvudtaget.
Som jag uppfattar saken mellan raderna så är risken för att Abrams blir ett fiasko I Ukraina.
Så när tidsplanen skjuts upp mer o mer faller det helt in i mitt antagande.
Citera
2023-01-30, 11:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av psychicsailor
Nej. Men har du nyare siffror så länka gärna. 2017 är bättre än inget.
Nej 2017 är inte bättre än inget när det handlar om Reuters trovärdighet. Det vet du men du undanhöll den lilla informationen lite subtilt och snyggt för att passa din agenda, en agenda som alla känner till.

Här är en lite färskare artikel från mars 2022 som kanske ställer din länk från 2017 i en annan dager.

https://www.politico.com/amp/news/2022/03/20/reuters-staff-partnership-russian-wire-service-00018779
Citera
Medlem
attogs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jagvetmera
Att du orkar....prata sk_t (på ren svenska)
Men jag förstår att du inte klarar av en ordlek 😂
Men nu går det off topic så jag slutar här.
Man skall inte kasta pärlor till svinen....som sagt.

På svenska heter det Kasta pärlor åt svin.

Något Macron gjorde i sina försök att övertala Putin att avstå invasionen. Appropå de som säger att inga förhandlingar föregick invasionen.
Macron bl a fick löften att ingen invasion skulle ske. Lögn, som vi alla vet. Med facit i hand.

Så vad är den snabba vägen till fred?
1. Ryssland vänder om och åker hem?
2. Ukraina lägger ner vapnen och ger upp?
3. Väst förser Ukraina med vapen så de kan kasta ut ryssen?
Citera
Avstängd
psychicsailors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bortamatchen
Precisionen är utmärkt. Men de flyger bara ett par kilometer. Man kan lobba dem över närmsta kulle utan att se målet och blir per definition artilleri. Men ett artilleri riktigt skjuter i mil. Inte kilometer.

Flyger de inte för långt då? Kanonen kan inte höjas så mycket, max 45 grader. Googlade och såg att det finns anpassningar för leopard också som har t ex 40 mm granatkastare, de kan i så fall användas som kortdistansartilleri, de flyger nog inte lika långt.

Jag kan säga att funktionen nämndes inte ens när jag låg inne, så där måste vara någon hake?
Citera
2023-01-30, 11:14
Moderator
-Info-s avatar
Citat:

Ett par tusen Azovråttor som tog tillflykt till deras kloaker (borta bra men hemma bäst) gav upp. De ca 18.000 slaktade försvararna inklusive AFUs bästa enhet vid tidpunkten (marinkåren) var bara en detalj..

Tänka sig. Du ljuger så hårt att till och med det ryska försvarsministeriet hamnar i lä:

Citat:
The Russian defense ministry on Saturday announced it had cleared the entire urban area of Mariupol of Ukrainian forces and said only a few fighters remained in the Azovstal steelworks, the scene of repeated clashes.

In an online post, the ministry said that as of April 16, Ukrainian forces in the besieged port city had lost more than 4,000 people, RIA, the state-owned news agency added.

https://www.voanews.com/a/russia-says-all-urban-areas-of-mariupol-cleared-of-ukrainian-forces/6532471.html

Det är tamefan mig en stor bedrift, att ljuga mer än det ryska försvarsministeriet.
Citera
2023-01-30, 11:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av attog
På svenska heter det Kasta pärlor åt svin.

Något Macron gjorde i sina försök att övertala Putin att avstå invasionen. Appropå de som säger att inga förhandlingar föregick invasionen.
Macron bl a fick löften att ingen invasion skulle ske. Lögn, som vi alla vet. Med facit i hand.

Så vad är den snabba vägen till fred?
1. Ryssland vänder om och åker hem?
2. Ukraina lägger ner vapnen och ger upp?
3. Väst förser Ukraina med vapen så de kan kasta ut ryssen?

På svenska stavas det "apropå" (fan att Zelenskykramarna är löjliga språkpoliser men som man ropar i skogen ropar får man svar)
Endast genom fredsförhandlingar kan man nå fred - odiskutabelt.
Citera
2023-01-30, 11:21
Medlem
Citat:

ja som i 3000-5000 reguljära soldater (+ lite nationalgarde)

Citat:

tror du blivit rysstrollad av något barn på telegram igen….

det är sorgligt att lata och odugliga västerlänningar trots fri och gratis tllgång till utbildning up till universitetsnivå sväljer rysstrollningar riktade till FAS skadade uralmongoler som bajsar i skogen….
Citera
2023-01-30, 11:23
Medlem
pinnpelle88s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -Info-
Tänka sig. Du ljuger så hårt att till och med det ryska försvarsministeriet hamnar i lä:

Det är tamefan mig en stor bedrift, att ljuga mer än det ryska försvarsministeriet.

Slaktade var väl och ta i, men är det inte 3 skadade för 1 KIA man brukar räkna?

Vad är 3 x 4000? Sedan de 2000 man som försökte undsätta Mariupol som omringades och gav upp..
Citera
2023-01-30, 11:23
Medlem
"Ett par tusen Azovråttor som tog tillflykt till deras kloaker (borta bra men hemma bäst) gav upp. De ca 18.000 slaktade försvararna inklusive AFUs bästa enhet vid tidpunkten (marinkåren) var bara en detalj.. "
En fullträff.
Citera
2023-01-30, 11:24
Medlem
Conceptions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av psychicsailor
Leopard kan inte användas som artilleri vad jag vet. Det var inget som svenska armén använde eller tränade. Är man lite kreativ kanske man kan använda den så, men jag tror precisionen blir usel.
Det fungerar faktiskt över förväntan.

Citat:
The Canadian Army Instructor Gunnery (CA IG) Team in collaboration with RCACS, supported by a crew and tanks from C Sqn RCD, trialed firing the Leopard 2 in the semi-indirect role at a range of 7300m, which was never done before in Canada with a Leopard 2.

Now for the results! The team successfully put two training round (which doesn’t explode) within 10 metres of a target at 7300 metres.

https://thedeaddistrict.blogspot.com/2020/12/canadian-army-leopard-2-put-two-round.html
Citera
2023-01-30, 11:25
Avstängd
psychicsailors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Milosebic
Nej 2017 är inte bättre än inget när det handlar om Reuters trovärdighet. Det vet du men du undanhöll den lilla informationen lite subtilt och snyggt för att passa din agenda, en agenda som alla känner till.

Här är en lite färskare artikel från mars 2022 som kanske ställer din länk från 2017 i en annan dager.

https://www.politico.com/amp/news/2022/03/20/reuters-staff-partnership-russian-wire-service-00018779

För mig låter det bara som att folk är sura på Reuters och försöker Putin-smeta dem. De pressas under världskrig för att bli mer pro-brittiska.

Hur har detta då påverkat Reuters? Enligt Pryor (2022) ligger de "objektivt" som nr 2 : https://www.maravipost.com/15-most-unbiased-news-sources-2022/ (kunde ej se resultat från tidigare år)
Nr 7 enligt denna (i USA, subjektivt i befolkningen) (jag kunde inte se resultat från tidigare år)
https://today.yougov.com/topics/politics/articles-reports/2022/04/05/trust-media-2022-where-americans-get-news-poll

Reuters har funnits hur lång tid som helst, de är som en gammelbank, lever på att ha ett gott rykte och hög kvalitet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in