2023-01-30, 09:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Saruman
Menar du att Putin skickade in sexmilskonvojen i Ukraina med mål att den skulle förintas och tiotusentals ryska ungdomar skulle dö? Det låter som att han är en ännu värre diktator än vad de flesta kunnat föreställa sig. Massmord på tiotusentals ryska ungdomar. Fy fan vilken hemsk diktator ni har ☹️☹️☹️
Proukrainarna orkar upprepa påhittade skåmthistorier.
3 dqgars krig
6 mil lång konvoj
Skämt sa frukthandlaren om bananerna och slängde dom i knuten.
Citera
2023-01-30, 09:55
Medlem
attogs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Onkel-Ben-ny
Hur vet du vad tanken var?

Givetvis skickar man 35 000 mot 330 000(säker källa i denna tråden ), bara för att man tycker det är kul.
Eller det bevisar hur strategiskt genomtänkt Putin & Co är.
Citera
2023-01-30, 09:57
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av pinnpelle88
Severodonetsk.
Melitopol.
Lychyshank.

Ska vi fortsätta?

Ja, gör gärna det. Än har du inte tagit upp något aktuellt exempel.
Citera
2023-01-30, 09:58
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jagvetmera
3 dqgars krig
6 mil lång konvoj

Du må vara urgammal, men jag tror inte du missade bilderna och filmerna på konvojen? Eller?
Citera
Medlem
Ken Drydens avatar
Citat:
Försvarar en dömd våldtäktsman, torterare, kidnappare och mördare för att sedan predika om moral..

Jaja, det är vatten under bron nu, eller som det Ryska ordspråket lyder - "likt grisen tvättas ren av vårregnet kan även en Ukrainare tvättas ren av västlig demokrati, men det är fortfarande en gris/Ukrainare" - Fyodr Dojstojevski

Ryssarna utfärdade det straff som Ukrainarna inte ville.
Nu ljuger du igen. Dostojevskij, vilkens namn du inte ens kan stava till, skulle aldrig formulera sig så illa som du vill låta förutskicka.
Citera
Medlem
Surtrutens avatar
Ska ryska idrottare få delta i OS?

Jag tycker inte det, så jag har skrivit under en lista.

Jag vill INTE se “neutrala” ryska idrottare på OS eller i andra tävlingar!
https://www.skrivunder.com/jag_vill_inte_se_neutrala_ryska_idrottare_pa_os_el ler_i_andra_tavlingar

För mig finns det två viktiga orsaker.
1) Ukrainare ska inte tvingas tävla mot sina anfallare.
2) Putin ska inte få några propagandasegrar.

Pkt 2 är den som är viktig vad gäller kriget. Inget ska gå bra för Putin på hemmaplan så kanske det ryska folket till slut förstår hur meningslöst kriget är..
Citera
2023-01-30, 09:59
Moderator
-Info-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ABanderas68
Jag gjorde precis det. Jag gick igenom hela kartan. Efter Charkiv och Kherson har pissryzzen intagit en enda ort - Soledar.

Med sina 10 000 invånare.

Och annars går kriget bra i Ukraina?
Citat:
Ursprungligen postat av attog
Nu var det väl inte 10 000 där längre. Kanske i fornstora dagar.

Soledar är mindre än Rinkeby sett till antal invånare.

Kod:
Ort       Invånare
Soleder   10,490
Rinkeby   16,154

Så vad Ryssland gjort efter ett halvårs strider är att erövra typ ett Rinkeby...
Citera
2023-01-30, 10:01
Medlem
Sarumans avatar
Citat:
3 dqgars krig
6 mil lång konvoj
Allt det här är belagt med fakta, men det är förstås inte roligt för dig att bemöta fakta som visar att er invasion håller på att gå åt helvete.
Enklare då att skriva om bananer på knagglig svenska. Det finns inget som heter ”att slänga bananer i knuten”, det är nåt ryskt ordspråk som du har felöversatt.
Citera
2023-01-30, 10:05
Medlem
Citat:
Åka hem?
Ryssland har ockuperat 15-20 % av Ukraina och ukrainska armén retirerar och retirerar...snart är dom inne i Polen, fast polackerna vill nog inte ha dom dit. Mycket problems med ukrainare i Polen.
Åka hem?
Ja titta på kartan på deepstate map etc så ser du områdena norr om Kyiv som man lämnade
Runt Kharkiv samt inte glömma Kherson
Citera
2023-01-30, 10:06
Medlem
Conceptions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Onkel-Ben-ny
Du får nog kolla lite bakåt innan du kallar andra för dum i huvudet.
Utveckla.

Kan du inte se på Rysslands truppförflyttningar de första dagarna att målet var att ockupera Kyiv?

* Vi såg 31st Guards Airborne på Hostomel i väst med luftlandsättning. Deras bästa fallskärmstrupper. VDV.
* Vi såg en av deras bästa pansargrupper, 4th TGD komma från öster.
* Vi såg den långa konvojen utan Kyiv som bestod av stor del av Rosgvardiya blir stillastående. Googla Rosgvardiyas uppgifter du och kontrollera vad deras jobb är.
https://en.wikipedia.org/wiki/National_Guard_of_Russia
Citat:
The National Guard has the stated mission of securing Russia's borders, taking charge of gun control, combating terrorism and organized crime, protecting public order and guarding important state facilities.

Ska jag rada upp fler truppförflyttningar som pekar på att Kyiv var målet?

Vilken slutsats drar du av detta?
Citera
2023-01-30, 10:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Saruman
Allt det här är belagt med fakta, men det är förstås inte roligt för dig att bemöta fakta som visar att er invasion håller på att gå åt helvete.
Enklare då att skriva om bananer på knagglig svenska. Det finns inget som heter ”att slänga bananer i knuten”, det är nåt ryskt ordspråk som du har felöversatt.

Återigen har du fel.
Gammal vits använd i Sverige (skämda bananer)..används troligen inte längre.
Nädu. Du e ute och cyklar, t.o.m. på svag is.
😂
Om nåt är knaggligt så är det din demolerade hjärna. För mycket hjärntvätt. Ha en bra dag 😂
Citera
2023-01-30, 10:09
Medlem
Citat:
Ouch, försvarar en dömd våldtäktsman, torterare, mördare och kidnappare..

Not a good look.

Muslim månne?

Du har fel. Det Ken beskriver är hur det ska fungera i en rättsstat. Någon begår ett brott eller uppmanar till brott, brottet anmäls, straff utdöms och efter avtjänat straff släpps man fri. Det är så de ska fungera.

Jag förstår att ni Putinanhängare föredrar att folk spärras in på obestämd tid efter makthavarnas godtycke. Men så fungerar det inte i ett land med rättssäkerhet för medborgarna. I ett land med rättssäkerhet kan skyldiga gå fria i brist på bevis, och skyldiga som döms till straff släpps när de suttit av sin tid. Så exemplet som Ken gav visar att Ukraina är på god väg att bli ett fungerade land.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in