2023-01-29, 09:35
Medlem
Starbacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RealTide
Du kan vara lugn, vapen kommer att skickas till Ukraina tills mordor står på knäna!
Inlägget du blev så arg över skrevs mest för att påminna om vad rätt jag hade när jag förra veckan förutsade att den äcklige lille stridspitten inte skulle nöja sig med Leoparder inte.

Nej. Den där lille djäveln ska ha JAS Gripen också och Archer. Han har så liten pitt så han måste beväpna sig till tänderna för att kompensera. Alla blinda som du själv kommer att stå och gapa den dag han hugger Europa i ryggen. Då står ni där utan vapen att försvara er med för det lilla aset har fått allt Europa mödosamt hade byggt upp. Du löper med den mobb som kommer att förlora kriget. Ni är redan på god väg.
Citera
2023-01-29, 09:36
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av jagvetmera
Jag ögnade igenom artiklarna nu på morgonen om kriget i The Kiev Independent så slås man av att inga positiva militära framgångar för Ukraina finns där.
Mer vapen , mera tanks är budskapet o att Zelensky skall träffa den och den.
Hur hänger det här ihop !

Ukraina har fått redan nu massor med arsenal och miljarder från Väst och strider mot ett land där det inte råder någon disciplin, vapenarsenalen har tagit slut liksom bränslet och förnödenheter och styrs av en dvärg. Konstigt!

Kanske msm för oss bakom ljuset !

Det stryker med några värdelösa piss-ryzzar varje dag.

Gott så.
Citera
2023-01-29, 09:37
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
Jag är mycket glad över att jag inte är en av msm hjärntvättade nyttiga idioter.
Tips, läs annat än bara FB och Aftonbladet.
Jag antar att du inte vill läsa vad pro russia media skriver så läs fast den här
https://www.newsweek.com/why-russia-obsessed-capturing-ukraine-bakhmut-donbas-zelensky-1755174
Men lär dig läsa vad som står mellan raderna (och jämför detta med vad som skrivits tidigare i msm)
Jag läste inte den själv, det var översta artikeln på engelska med google sök på Russia Bakhmut med Duckgogo..

Du rekommenderar oss att läsa en artikel i Newsweek, men du har inte läst den själv? Är det korrekt uppfattat?
Står det speciellt om man läser den mellan raderna? Vadå, om du ska gissa?
Citera
2023-01-29, 09:40
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Starback
Inlägget du blev så arg över skrevs mest för att påminna om vad rätt jag hade när jag förra veckan förutsade att den äcklige lille stridspitten inte skulle nöja sig med Leoparder inte.

Nej. Den där lille djäveln ska ha JAS Gripen också och Archer. Han har så liten pitt så han måste beväpna sig till tänderna för att kompensera. Alla blinda som du själv kommer att stå och gapa den dag han hugger Europa i ryggen. Då står ni där utan vapen att försvara er med för det lilla aset har fått allt Europa mödosamt hade byggt upp. Du löper med den mobb som kommer att förlora kriget. Ni är redan på god väg.

Känns som att du har ett horn i sidan på världsledaren Zelensky.

Och annars funkar det bra med Taylor Swift?
Senast redigerad av ABanderas68 2023-01-29 kl. 09:42.
Citera
2023-01-29, 09:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av psychicsailor
Nästan allt som händer har positiva bieffekter. Jag tror att det är bra, att ryssarna insett att deras militär inte är "second army in the world" eller vad de kallade det. Också bra för stollarna i väst som trodde att ryssarna skulle erövra halva Europa.

Nu är frågan vad alla gör med den kunskapen.

Väst: Vissa vill ju marschera till Moskva. Andra vill ha fred.
Ryssland: Vissa vill ha krigsekonomi och heligt krig. Andra vill ha fred. Få, tror jag, vill ge upp helt och lämna östra Ukraina och Krim åt sitt öde.

Marchera till Moskva kommer tyvärr inte att bli aktuellt. Kostnaden att hantera ett sönderfallande Ryssland kommer att bli många ggr större än att bygga upp Ukraina.
Citera
2023-01-29, 09:41
Bannlyst
Citat:
Jag är mycket glad över att jag inte är en av msm hjärntvättade nyttiga idioter.
Tips, läs annat än bara FB och Aftonbladet.
Jag antar att du inte vill läsa vad pro russia media skriver så läs fast den här
https://www.newsweek.com/why-russia-obsessed-capturing-ukraine-bakhmut-donbas-zelensky-1755174
Men lär dig läsa vad som står mellan raderna (och jämför detta med vad som skrivits tidigare i msm)
Jag läste inte den själv, det var översta artikeln på engelska med google sök på Russia Bakhmut med Duckgogo..

Tips:

Läs själv innan du länkar.

Slipper du bli utpekad som en fåntratt.
Senast redigerad av ABanderas68 2023-01-29 kl. 10:01.
Citera
2023-01-29, 09:44
Medlem
Citat:
,
Nej, jag får verkligen inte ihop det att Ukraina inte når framgångar i kriget eftersom dom slåss mot en fiende som har soldater som flyr till Ukraina, samt slut på vapenarsenalen, slut på bränslet, dålig logistik, slut på alla slag av förnödenheter, dålig disciplin i landet, korruption, uråldriga tanks från nåt gammalt lager, och allt leds av en bögdvärg-ledare som dessutom ligger på dödsbädden pga av cancer.
Som sagt, jag får inte ihop det, men du får det, bra för dig.
Alla blir saliga på sin tro 🤲

Så här är det i dagens PK värld.
Jag sökte en ikon på mobilen för två händer knäppta i bön, finns bara ovanstående bönikon för muslimer. Grattis Väst.

Ukraina nådde ganska stora framgångar i höstas med Kupiansk sprinten och återtagandet av Kherson.
Sedan dess har ju vinterleran omöjliggjort några större rörelser av mekaniserade förband.
Det är i princip ingen som förväntat sig några större förändringar av frontlinjen under vintern. Det enda som skulle kunna ändra på det är rejäl tjäle, men det verkar som att det ej varit tillräckligt kallt denna vinter.
När det väl börjar torka upp igen om några månader kommer frontlinjen börja röra på sig igen.
Citera
2023-01-29, 09:45
Medlem
foliekillers avatar
Citat:
Njaa, det vänder främst för USA vars hegemoni vittrar sönder.(apropå nyhetenatt sydamerika inte stöder Ukraina i kriget)
Att de inte stödjer med vapen är ju nått helt annat än att de inte stödjer Ukraina!

Samtliga sydamerikanska länder utom Venezuela, Nicaragua och Kuba har fördömt Putins invasion.

Det är bara riktiga rövhålsländer som står på Putins sida i Kriget!

Samt en del rövhål och foliehattar här på FB
Citera
2023-01-29, 09:47
Medlem
Lawlines avatar
Vem ska leverera drönare till rySSnaZZarna nu?
Citat:
The production facilities where the Shahed-131 and Shahed-136 UAVs are assembled were attacked by unknown drones. Explosions at military factories in the Iranian cities of Isfahan, Hamadan and Keredzh. Also on fire is an oil refinery in Azarshar in the west of the country.
https://www.reddit.com/r/RussiaUkraineWar2022/comments/10nstmk/the_production_facilities_where_the_shahed131_and/
Citera
2023-01-29, 09:48
Medlem
Inatt var Himars dax öster om Donetsk
Enligt uppgift avlastning av ammo vid en tågatation

https://twitter.com/FriaUkraina/status/1619442128077336576?s=20&t=T3kBPeLKvOS6ZQ4mCaEo8g
Citera
2023-01-29, 09:49
Medlem
Mittpunkts avatar
Jag måste få flika in och säga att hela jävla kriget är surrealistiskt. Putin anföll Ukraina för att 1. dom får inte gå med i NATO och 2. Östra Ukraina tillhör Ryssland tycker Putin.

Om vi då vänder på steken så är det i jämförelse som att Norge ska attackera Sverige och ta Bohuslän och Dalsland för att dom tycker det tillhör Norge. Sedan att Norge inte vill att Sverige ska gå med i NATO. Samma sak Danmark, ska Danmark ta Skåne, Halland och Blekinge från Sverige? Det finns inte på världskartan att Norge eller Danmark ska anfalla Sverige eller Finland dessutom, ska Finland invadera Sverige och ta hela Ostkusten från Gävle upp till Haparanda?
Citera
2023-01-29, 09:50
Medlem
foliekillers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Starback

Så du menar att när Ukraina besegrat Ryssland kommer de att attackera Eu?

Du verkar inte speciellt smart?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in