Citat:
Ursprungligen postat av
jagvetmera
,
Nej, jag får verkligen inte ihop det att Ukraina inte når framgångar i kriget eftersom dom slåss mot en fiende som har soldater som flyr till Ukraina, samt slut på vapenarsenalen, slut på bränslet, dålig logistik, slut på alla slag av förnödenheter, dålig disciplin i landet, korruption, uråldriga tanks från nåt gammalt lager, och allt leds av en bögdvärg-ledare som dessutom ligger på dödsbädden pga av cancer.
Som sagt, jag får inte ihop det, men du får det, bra för dig.
Alla blir saliga på sin tro 🤲
Så här är det i dagens PK värld.
Jag sökte en ikon på mobilen för två händer knäppta i bön, finns bara ovanstående bönikon för muslimer. Grattis Väst.
Ukraina nådde ganska stora framgångar i höstas med Kupiansk sprinten och återtagandet av Kherson.
Sedan dess har ju vinterleran omöjliggjort några större rörelser av mekaniserade förband.
Det är i princip ingen som förväntat sig några större förändringar av frontlinjen under vintern. Det enda som skulle kunna ändra på det är rejäl tjäle, men det verkar som att det ej varit tillräckligt kallt denna vinter.
När det väl börjar torka upp igen om några månader kommer frontlinjen börja röra på sig igen.