2023-01-28, 22:30
Medlem
JohanSverkerssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lucienne.camille
SD:s kärnväljare har redan gått till AfS

Nej, det har de inte.
Citera
2023-01-28, 22:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kevingarnett
Om du verkligen tror att SD värnar för yttrandefriheten så har du blivit hjärntvättad 🙂

Jag skiter väl i yttrandefriheten som sådan, få svenskar vågar ju ändå säga vad de tycker om de inte får gömma sig bakom skärmen. Det är att han lyfter upp den för diskussion vs Nato.
Citera
2023-01-28, 23:03
Medlem
Zhkards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tedrom
Rikets säkerhet är väl ändå viktigast om man ska vara lite petig här. Skulle ryssen eller något annat land få för sig att vilja invadera Sverige är nog frågan om yttrandefrihet det mindre problemet..

Invadera Sverige.. hur skulle det gå till, hade du tänkt dig? Ta sig igenom Finland eller båt över hela jäkla Östersjön?
Citera
2023-01-28, 23:13
Avstängd
OliverCromwells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dalulven
Frågan är vad Sverige ska med yttrandefriheten till när landet ligger i ruiner, och ingen annan nation vill ta i riket med en tång.

Säkerheten måste vara nummer ett, och då får man modifiera "rätten".

Eller införa undantagstillstånd till dess att kontraktet är säkrat.

Rysk militär och diverse religiösa nissar skulle kunna hitta på vad som helst utan att vi kan göra nåt.

Vi kan ju inte ens få skolan, vården och kollektivtrafiken att fungera i fredstid.

Putin behöver bara fjärrstyra en kråka in i ett ställverk så blir tågen stående i en vecka.

Nej, vi får stå där med mössan i hand, eller be på våra bara knän, vara ödmjuka.

Det svenska mannamodet försvann före 1809. Nu är alla bortskämda soffpotatisar som är "lite naiva" och "inte ser det komma".

En nyttig läxa inför framtiden, förhoppningsvis. Kanske rent av ett uppvaknande?

Tell me you are an islamist without telling me you are an islamist.
Citera
2023-01-28, 23:16
Medlem
Aakkes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AnkiJon
Sammanfattande information:

– Yttrandefriheten är viktigare än Sveriges Nato-ansökan, säger Jomshof i SVT:s Aktuellt.

https://www.svt.se/nyheter/inrikes/sd-toppen-yttrandefriheten-ar-viktigare-an-nato-ansokan

Om koranbränningarna säger han: ”Blir de upprörda, elda hundra till” https://www.svt.se/nyheter/inrikes/sd-topp-2

Uppmaningen att bojkotta svenska varor och företag provocerar Richard Jomshof, som tillbakavisar att partiet har något att göra med aktionen.

”Jag blir provocerad av reaktionen. Att man ska bojkotta oss för att vi har åsikts- och yttrandefrihet”, säger han.
”Så elda hundra till då” https://www.di.se/nyheter/sd-toppen-provocerad-av-bojkottuppmaning-sa-elda-hundra-till-da/

Jomshof är även kritisk mot att statsminister Ulf Kristersson (M) tog avstånd från koranbränningen på sitt Twitterkonto.

– Jag tycker inte han ska be om ursäkt. Där tycker jag att han går för långt, säger han.

Han framhåller också att Sverigedemokraterna inte har något med koranbränningen att göra.

"– Det finns ingen SD-koppling. Det finns en eller två personer som uppenbarligen på något sätt har varit inblandade i det, men jag förstår inte vad det har med partiet att göra," säger Jomshof till DI.

Jag förstår honom, men samtidigt, vad ska vi ha yttrandefrihet till om vi blir slukade av ett annat land?
Citera
2023-01-28, 23:23
Medlem
"Vi har yttrandefrihet, MEN DERAS REAKTION ÄR INTE OK WAH WAH" Ironin i detta är lika skrattretande som denna Hitler dubbelgångare
Citera
2023-01-28, 23:31
Medlem
Dalulvens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OliverCromwell
Tell me you are an islamist without telling me you are an islamist.

Du har inga högskolepoäng, eller hur?

Är tvärtom konservativ. Röstade på Kristersson & Co. Tycker att SD är en kraft som behövs.

Är verkligen ingen vän av den nuvarande utvecklingen i samhället, eller i Europa för den delen.

Tycker inte Sverige ska finansiera religiösa grejer. Lägg hellre bidrag och annat på försvar och polis.

Däremot ser jag ingen vettig mening i att elda upp eller på annat sätt skända starka symboler offentligt.

Den delen av "yttrandefriheten" kan vi gott klara oss utan ...

Även på, till exempel, fotbollsmatcher. Till och med där leder ett kränkt "märke" till aggressioner.

Hur ska det då inte se ut på en global skala ...
Citera
2023-01-28, 23:37
Medlem
Normalt tycket jag Jomshof är logisk, dock inte nu

Kan man bränna koranen gäller väl det för flaggan också.

Natoansökan var förhastad och oövertänkt.

Vi klarar oss bättre utan.
Citera
2023-01-28, 23:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VetVemDuAr
Var? Har du ens läst TS i tråden du skriver i?

Meningen att bränna svenska flaggan skulle vara för att försvara vår yttrandefrihet, nu när SD lämnar in motioner om att begränsa den. Vi måste lära SD och Jomshof vad yttrandefriheten är.
Kan du verifiera att SD lämnat in en motion om att begränsa yttrandefriheten?
Citera
2023-01-28, 23:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VetVemDuAr
Om jag lyckades såra dig när jag avslöjade din inkompetens, så får du gå i terapi istället för att söka upprättelse.

Söker ingalunda upprättelse! Var får du det ifrån?

Läser man dina inlägg i andra trådar, dels att du är överallt och dels, provocerar och utmanar samt förekommer med en eländig och väldigt vulgär ”retorik”. Svordomar och utskällningar.

Fullständigt bisarrt samt tillför alldeles av ingenting förutom ”hat”.

Förmodligen är du en man medan synnerligen indikativt premenstruell.

Bara roligt när folk gör bort sig så kom igen, dra till med ett nytt könsord eller kränkande som du gör mot andra i andra trådar.

Slut på tamponger untermensch?
Citera
2023-01-29, 00:04
Medlem
jhww82s avatar
Ser ut som SD:s sanna blå-vit-röda färger kommer fram nu. Richard ”Hitler-snedbenan” Jomshofs uppmuntran att bränna 100 koraner hotar Sveriges säkerhet.

Sverigedemokraterna bekräftar andra västländers oro om att Sverige just nu stöds av en högerregering vars stödparti är ett hot mot Sveriges säkerhet.
Citera
2023-01-29, 00:12
Medlem
gratrunkarns avatar
är jonshof den första med downs som sitter i riksdagen eller har nån annan gjort det innan hen?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in