2023-01-28, 21:33
Medlem
EnCartes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jagvetmera
Du är ute o cyklar.
Du gavs redan nådastöten. Over n out.
På vilket sätt då pucko. Jag ser inget träff och väntar på uppräkningen av Vitryssland och Nord Korea, för några andra finns inte. Två länder, en fattig diktatur och en tvehågsen marionett som tvekar att stödja sin herre.
Citera
2023-01-28, 21:34
Medlem
RealTides avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Starback
Nån som minns vad jag sa förra veckan. Jag sa att så fort den osympatiske lilla
stridspitten har fått sin stridsvagnar så kommer han med tiggarstaven till Sverige
och tigger JAS Gripen. Det trodde ingen på. Men nu kommer han iaf med sin tiggarburk
i hårdpapp. Nu tigger han JAS Gripen.

Ger man Fan lillfingret så................

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/Rr77qd/aftonbladet-direkt?pinnedEntry=1045112
Du kan vara lugn, vapen kommer att skickas till Ukraina tills mordor står på knäna!
Citera
2023-01-28, 21:42
Medlem
Min tanke var (före Väst bestämde sig "storleverans" av tankers) att Ryssland säkrar sig om en ny gräns längs Dniepr en bra bit upp i landet och that's it.
Men nu tror jag att Väst har har spänt bågen för hårt så den brister.
Möjligtvis blir Ukraina helt utan kustlinje mot Svarta Havet.
Ryssland blir väl bemötta i Odessa efter att intagit staden pga av språksambörighet och andra faktorer.
Den som lever får se.
Gnat' Rossiyu
Citera
2023-01-28, 21:48
Medlem
Drozds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -Info-
Apropå Churchill och Zelensky:

LOL, vore intressant att hör Churchills omdöme om DAMP-ungen Zelenskyj och hans horande för Washingtons hökar.

Det enda pris Zelenskyj verkligen förtjänar är en jättelik Darwin Award. Den delas ut av verkligheten själv, en oändligt mycket strängare och rättvisare domare än pk-juryn bakom hans W. Churchill Leadership Award. Prismotivering överflödig, bara att se på Ukraina idag.
Citera
2023-01-28, 21:49
Medlem
EnCartes avatar
Citat:
Min tanke var (före Väst bestämde sig "storleverans" av tankers) att Ryssland säkrar sig om en ny gräns längs Dniepr en bra bit upp i landet och that's it.
Ryssland blir väl bemötta i Odessa efter att intagit staden pga av språksambörighet och andra faktorer.
Den som lever får se.
Gnat' Rossiyu
Att tro är att inte veta. Jag tror du blandar ihop förhoppningar med verkligheten. En drömvärld där den faktiska fysiska verkligheten inte existerar. Om du tror att ryssarna har tänkt strandsätta sig på fel sida av floden igen, tror du nog fel. Inte ens jag tror att de är så dumma och jag har inte höga förväntningar på dem efter vad de presterat hitintills. De behöver nog hellre mer folk i norr. Saker hände där. Ockuperade områden tynar bort bit för bit. Igår en stor skog idag en bit till.
Citera
2023-01-28, 21:51
Medlem
Jo, jobbigt om ryssen blir arg för stridsvagnarna och tar hela Ukraina. Är det de där 560 000 och 15000 stridsvagnar igen? De som bara sätts in om Putin blir riktigt arg. Haha

Nu sätter tysken fart.
Citat:
DUESSELDORF, Jan 28 (Reuters) - German arms-maker Rheinmetall is ready to greatly boost the output of tank and artillery munitions to satisfy strong demand in Ukraine and the West, and may start producing HIMARS multiple rocket launchers in Germany, CEO Armin Papperger told Reuters.

Citera
2023-01-28, 21:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kokole
Polacker, tyskar osv.
Vågar Väst sätta in Nato soldater i besättningen.
Jag har själv funderat på det här tidigare.
Natos lösning kunde vara att polsk eller tysk militär skrivs ut från armén och deltar som frivilliga i den ukrainska.
Klart att det är ett spel för galleriet men.....?
Citera
2023-01-28, 21:53
Medlem
Kilowattjagarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Starback
Nån som minns vad jag sa förra veckan. Jag sa att så fort den osympatiske lilla
stridspitten har fått sin stridsvagnar så kommer han med tiggarstaven till Sverige
och tigger JAS Gripen. Det trodde ingen på. Men nu kommer han iaf med sin tiggarburk
i hårdpapp. Nu tigger han JAS Gripen.

Ger man Fan lillfingret så................

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/Rr77qd/aftonbladet-direkt?pinnedEntry=1045112

Ge Ukraina Jas, då får vi se om dom verkligen är så bra som dom påstås vara.

Ryska män har börjat skada sig själva för att inte bli inkallad till fronten, det är smarta Ryssar som fattar att dom kommer dö ensamma på en leråker och ingen kommer veta vart han tog vägen.

Ju mer vapen Ukraina får ju fortare springer ryssen ut ur Ukraina.

Men du som kan spå, tror du verkligen Putin fortfarande lever?
Citera
2023-01-28, 21:54
Medlem
borrizs avatar
Citat:
Den som lever får se.
Gnat' Rossiyu
Varför skulle omvärlden acceptera att "

Ryssland säkrar sig om en ny gräns längs Dniepr en bra bit upp i landet"
Faktum är att detta är ett erövringskrig som Ryssland fört mot Ukraina, samma brott som ledande nazister bliv dömda för i Nürnberg-rättegången 1946.

Den fria värden har insett att det helt enkelt blir ett farligt prejudikat för framtiden, om Ryssland låts behålla bara en tum av sina erövringar.
Citera
2023-01-28, 21:54
Medlem
EnCartes avatar
Citat:
Hur var det där med grammatiken?
Som man ropar i skogen får man svar.
Dina liknelser håller inte måttet. Det är du som ropar i skogen, men inte ens ett eko hörs. Stum tystnad.
Inte heller har jag fått min uppräckning av länder som säger att de stöder Rysslands krig. Stum tystnad.
Citera
2023-01-28, 21:57
Medlem
RealTides avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Drozd
LOL, vore intressant att hör Churchills omdöme om DAMP-ungen Zelenskyj och hans horande för Washingtons hökar.

Det enda pris Zelenskyj verkligen förtjänar är en jättelik Darwin Award. Den delas ut av verkligheten själv, en oändligt mycket strängare och rättvisare domare än pk-juryn bakom hans W. Churchill Leadership Award. Prismotivering överflödig, bara att se på Ukraina idag.
Så du menar att han skulle kapitulerat första dan , din kork.
Sanningen är ju att Ukraina hållt ut 300 dagar mer redan än vad tomtarna i kreml trodde
Citera
2023-01-28, 21:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 88SON
Finns inga bevis alls för detta
Var vänlig att ge en källa för detta påstående
Väst fyller på dom vapnen det är brist på helt enkelt.
Är ju självklart.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in