Citat:
Ursprungligen postat av
Tom.Of.Finland
Sovjet föll. Viktigt. USA vann.
Nu börjar vi om igen där Ryssland förlorar mot Mammon.
NATO bara leker med ryssen. När Putin börjar ta till hårdhandskarna så....POFF....Moskva är borta...fy fan vad jag längtar till denna dag.
Menar du att NATO är inblandat i kriget i Ukraina? Det är nytt för mig. Berätta gärna!
Det var ingen som "vann" Kalla Kriget. Däremot var det under tiden proxykrig, krig genom ombud, som nu i Ukraina. Vem minns inte Vietnamkriget där USA förlorade stort Trauma fortfarande för USA. Afghanistan ska vi inta bara prata om ... 9-11 ... ojojoj... svansen mellan benen igen för USA. Vi minns scenerna när de lämnade Kabul.
F ö ska det bli spännande att se hur de fantastiska Väst-stridsvagnarna som väger 62-62 ton klarar sig när de gör entré i den ukrainska leran. Har de en bepansring som tål rysk eldkraft? Är de så fantastiska som alla skriver? Jag tror hela den militära världen sitter på helspänn.
Turkarna blev av med 10 Leoparder mellan november 6, 2016, och februari 23, 2017
Oslagbara är de inte. Ryssen har redan nu skicka ut info till trupperna hur de ska sikta mot Abrams och Leo.
Source:
https://geopolitiki.com/battle-of-al-bab-turkish-leopard-2a4-tanks/ | GEOPOLITIKI