2023-01-28, 17:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jagvetmera
Ögnade snabbt igenom...försök att bli mer kortfattad.
Men iaf
Jag tror vi inte skall föra hög svansföring.
Ryssland är ännu ett stort emperium och ingen har vunnit dom i krig.
Sverige var fordom ett Stormakt Sverige och vad finns kvar...typ Rinkeby samhälle.och förlorat sina krig ....just mot Ryssland.
Därför finns en utbredd russofobi kvar ingrott i samhället.
Lyckliga gatan du finns inte mer osv...och inte resten av Sverige heller.
Som sagt. Sverige kan skämmas att förstört det som var så bra....och nu pratar jag om 1900 talet och framåt.

Inget med Ryssland är bättre än något vi har i Sverige. Rösta med fötterna och flytta till Ryssland. De tar gärna emot dig.
Citera
2023-01-28, 17:54
Avstängd
psychicsailors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rojjjen
fortsätter du än med att dra in andra länder i kriget när ryssen är skyldig t alla våldtäkter och barna mördande???

såna som du ska sitta inspärrade på mentalsjukhus.

Ja, det fortsätter jag med. Om du inte tycker att man får prata om att nya länder dras in i konflikten, och att det kan bidra till att de löses, så föreslår jag att du tar en paus från Flashback. Se en superhjältefilm, där är det enkelt att se skillnad på goda och onda och det är lätt att förstå vad du ska tycka.
Citera
2023-01-28, 17:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av psychicsailor
Ja, det fortsätter jag med. Om du inte tycker att man får prata om att nya länder dras in i konflikten, och att det kan bidra till att de löses, så föreslår jag att du tar en paus från Flashback. Se en superhjältefilm, där är det enkelt att se skillnad på goda och onda och det är lätt att förstå vad du ska tycka.
finns endast ett land som.invaderat ukraina.de finns endast ett land som kan dra sig ur och de är ryssland din dumme jävel.
Citera
2023-01-28, 17:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kukilon
Inget med Ryssland är bättre än något vi har i Sverige. Rösta med fötterna och flytta till Ryssland. De tar gärna emot dig.
Når har jag sagt att det är bättre i Ryssland ?
Sätt inte ord i annans mun.
Jag säger bara att Sverige håller på att gå under.i sin selfdestruction.
Men jag undrar om inte det skulle vara skönare på Krim än här långa kalla vintern....och våren o sommaren hemma.
Citera
2023-01-28, 18:00
Medlem
Citat:
Når har jag sagt att det är bättre i Ryssland ?
Sätt inte ord i annans mun.
Jag säger bara att Sverige håller på att gå under.i sin selfdestruction.
Men jag undrar om inte det skulle vara skönare på Krim än här långa kalla vintern....och våren o sommaren hemma.
Kalla vintern???

I Ryssland så har de fan inte ens råd att slå på värmen..
Citera
2023-01-28, 18:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Onyourknee
Visste det, sämsta sorten, gillar att missiler träffar civila, barn, familjer.
Har inte barn och civila dött på grund av order av Zelensky.?
Citera
2023-01-28, 18:02
Medlem
Tillssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tom.Of.Finland
Sovjet föll. Viktigt. USA vann.

Nu börjar vi om igen där Ryssland förlorar mot Mammon.
NATO bara leker med ryssen. När Putin börjar ta till hårdhandskarna så....POFF....Moskva är borta...fy fan vad jag längtar till denna dag.

Menar du att NATO är inblandat i kriget i Ukraina? Det är nytt för mig. Berätta gärna!

Det var ingen som "vann" Kalla Kriget. Däremot var det under tiden proxykrig, krig genom ombud, som nu i Ukraina. Vem minns inte Vietnamkriget där USA förlorade stort Trauma fortfarande för USA. Afghanistan ska vi inta bara prata om ... 9-11 ... ojojoj... svansen mellan benen igen för USA. Vi minns scenerna när de lämnade Kabul.

F ö ska det bli spännande att se hur de fantastiska Väst-stridsvagnarna som väger 62-62 ton klarar sig när de gör entré i den ukrainska leran. Har de en bepansring som tål rysk eldkraft? Är de så fantastiska som alla skriver? Jag tror hela den militära världen sitter på helspänn.

Turkarna blev av med 10 Leoparder mellan november 6, 2016, och februari 23, 2017

Oslagbara är de inte. Ryssen har redan nu skicka ut info till trupperna hur de ska sikta mot Abrams och Leo.

Source: https://geopolitiki.com/battle-of-al-bab-turkish-leopard-2a4-tanks/ | GEOPOLITIKI
Citera
2023-01-28, 18:05
Medlem
Citat:
Kalla vintern???

I Ryssland så har de fan inte ens råd att slå på värmen..
Ryssland är stort emperium...använd fast Googe maps.
Fast det är inte just nu så varmt på Krim.
Och jag skulle inte ens få komma dit. Från ett ovänligt land. 😁
Citera
2023-01-28, 18:06
Medlem
Citat:
Ryssland är stort emperium...använd fast Googe maps.
Fast det är inte just nu så varmt på Krim.
Imperium med bög soldater ja,de kan ju fan.inte ens ta över Ukraina..

Pinsamt land.
Citera
2023-01-28, 18:09
Medlem
Jeff.Becks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skiljedomaren
Jag har också tänkt på det där. Tittar man på Flashback är ju krigstrådarna fullproppade av ryssar och det eskalerade när deras vanliga propagandakanaler (RT etc) blev blockerade i EU. Visst är det en form av krigsföring och antagligen kommer det att införas hårdare lagar mot desinformation pga deras härjningar bla här på Flashback. Speciellt när vi går med i NATO antar jag att våra allierade inte kommer acceptera att fienden spyr ut lögner dagarna i ända i våra forum.
Sen så tror jag att man har hyfsad koll på vilka de är, och så länge de uppträder så genomskinligt som de flesta gör så tror att de kommer klara sig, iallafall nu.
Men visst kommer det att få effekt på sikt, speciellt på vår yttrandefrihet i Sverige. Att komma med ren desinformation i framtiden blir det nog hårdare tag mot. Vilket självklart kommer att påverka Flashback som sådant.
Men vilka det är tror jag inte myndigheterna kommer bry sig så mycket om, förutom kanske att läcka infon till tidningarna, så blir det namn och bild i Aftonbladet

Det är ganska fascinerande hur det först är tyst efter större händelser, som t ex besluten att skicka stridsvagnar, för att efter någon dag explodera med mängder av trådar från propagandister. Sedan är kanske vissa betalda medan andra är nyttiga idioter som fallit så djupt ner i propagandahålet att de bara tror på det deras källor säger och allt annat är "västlig propaganda".
Citera
2023-01-28, 18:11
Avstängd
psychicsailors avatar
Citat:
finns endast ett land som.invaderat ukraina.de finns endast ett land som kan dra sig ur och de är ryssland din dumme jävel.

Och?
Citera
2023-01-28, 18:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av psychicsailor
Och?
Ja du drar upp usa,Kina,Nato och Indien.

Våldtar de ukrainska kvinnor?

Mördar de ukrainska barn???

Du är fan korkad på riktigt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in