2023-01-28, 11:45
Medlem
Beaver14s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zantera
Hur är det med Partey's situation, är han av kroken vad gäller eventuella straff för våldtäkterna eller finns det fortfarande risk att det händer något på den fronten? Känns oavsett som Caicedo/Rice, den typen av mittfältare Arsenal verkar intresserade av (även ett namn i Real Sociedad har nämnts som jag inte kommer ihåg i skrivande stund) men det verkar ju vara lite samma spelartyp, och något Arsenal är i behov av. Partey/Xhaka har varit bra men Partey var ju ett glashus innan denna säsongen och Xhaka ville nog många ha bort, men denna säsongen har det varit klockrent från båda. Dock är ju båda ~30 och alternativen Elneny och 'Bambi' Lokonga är inte bra nog. Att få in kvalitet där skadar ju inte.

Våldtäktsanklagelserna känns utagerande, troligtvis mest uppmärksamhetssökande från kvinnan I fråga.

Allvarligare problem med Partey då han utgick skadekänning igår. Vi snackar panik om det skulle vara längre frånvaro. Faktum är att vi har absolut noll, nada, zip rotationsmöjlighet för både Xhaka och Partey. Det syntes igår att Lokonga varken kan eller vill försöka vara en spelare med kvalitet nog att spela i Arsenal. Ödegaard fick psykbryt på Lokongas obefintliga förmåga att ta rätt positioner. Lokonga är slut i Arsenal, han kommer försvinna i sommar.

Som du säger är både Partey och Xhaka till åren komna. De har visserligen 3-4 år kvar på absoluta topp om det vill sig väl men om Arsenal ska cementera sig i toppen finns det både plats och behov av både Caicedo och Rice.

Nu läste jag att Brighton nekat Arsenals bud på 60 mille. Sjukt, med tanke på att de köpte honom för 3 för två år sedan.
Citera
2023-01-28, 11:49
Medlem
Generalanderssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av radiopanna
Du verkar säker på din sak men det är än så länge bara rykten. Finns inga uppgifter om konkreta bud så vitt jag kan läsa efter att ha skummat nätet.
Jag tror inte West Ham är så sugna på att släppa sin kapten och bäste spelare i slutet av detta fönster, inblandade i nedflyttningsstriden som de ju är.
Korrekt, så långt så är Declan Rice till AFC endast rykten. Men jag har även hört/läst att Rice har blivit formellt enig med Arsenal, men självklart så finns risken för att affären kan gå i toan.

Rice har själv uttalat att han vill lämna WHU.
Citera
2023-01-28, 12:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av radiopanna
Du verkar säker på din sak men det är än så länge bara rykten. Finns inga uppgifter om konkreta bud så vitt jag kan läsa efter att ha skummat nätet.
Jag tror inte West Ham är så sugna på att släppa sin kapten och bäste spelare i slutet av detta fönster, inblandade i nedflyttningsstriden som de ju är.
Ryktet om Rice och Arsenal gäller en övergång i sommar, inte nu i januari... Det rör sig om muntliga samtal, absolut inga kontrakt skrivna. Antagligen skulle det vara hemliga samtal... West Ham-fans är upprörda och tror att Arsenalsidan har läckt detta, att Rice är intresserad av Arsenal, för att minska eventuell budgivning så att Arsenal skulle kunna få ett lägre pris...
Citera
2023-01-28, 12:37
Moderator
zanteras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Beaver14
Nu läste jag att Brighton nekat Arsenals bud på 60 mille. Sjukt, med tanke på att de köpte honom för 3 för två år sedan.

Brighton vet väl dock att om Arsenal budat 60 mille så förbereder Chelsea ett bud på 80. Sen sitter ju Brighton i en ganska bra situation samtidigt, det finns ju inte mycket fördel för Brighton att sälja Caicedo nu i Januari med typ 3 dagar att ersätta honom, när man kan vänta till sommaren isånnafall och få minst lika mycket då. Han kommer ju knappast gå ner i värde på 5 månader.
Citera
2023-01-28, 15:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zantera
Brighton vet väl dock att om Arsenal budat 60 mille så förbereder Chelsea ett bud på 80. Sen sitter ju Brighton i en ganska bra situation samtidigt, det finns ju inte mycket fördel för Brighton att sälja Caicedo nu i Januari med typ 3 dagar att ersätta honom, när man kan vänta till sommaren isånnafall och få minst lika mycket då. Han kommer ju knappast gå ner i värde på 5 månader.
Jag är enig. Han är ju så bra så det skulle vara svårt att ersätta honom med kort varsel, och han kommer göra nytta under vårsäsongen och Brighton kanske kan kvalificera sig för europaspel nästa säsong, och de får minst lika mycket pengar för honom i sommar och har då dessutom mer tid att hitta en ersättare.
Citera
2023-01-28, 15:29
Medlem
Skarparattarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Generalandersson
Vem har påstått att Arsenal har avgjort ligan redan vid jul? Jag har aldrig hävdat ngt liknande, och har till godo att se andra Arsenal fans påstå det.

I bland så funderar man på om inte typ 80% av medlemmarna här inne lider av downs syndrom.

Varenda gång man överbevisar dig svarar du ”det har jag inte skrivit” trots att alla andra vet. Så den diskussionen är rätt ointressant.

Ok men då är du vår mongoloide ledare då
Citera
2023-01-28, 15:37
Medlem
Generalanderssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skarparattarn
Varenda gång man överbevisar dig svarar du ”det har jag inte skrivit” trots att alla andra vet. Så den diskussionen är rätt ointressant.

Ok men då är du vår mongoloide ledare då
Jag frågar igen: Var/när ska jag (eller ngn annan Gooner, för den del) ha påstått vid jultider att vi har redan vunnit ligan? Jag vill, mer än gärna, se att du eller några andra idioter hittar fram inlägget där jag ska angivligen ha skrivit detta.

Saken är klar, jag har inte skrivit någonting öht om att vi har redan säkrat titeln e.l.
Citera
2023-01-28, 15:50
Medlem
Vatos.Locoss avatar
Citat:
Jag frågar igen: Var/när ska jag (eller ngn annan Gooner, för den del) ha påstått vid jultider att vi har redan vunnit ligan? Jag vill, mer än gärna, se att du eller några andra idioter hittar fram inlägget där jag ska angivligen ha skrivit detta.

Saken är klar, jag har inte skrivit någonting öht om att vi har redan säkrat titeln e.l.

Be inte andra om att länka när du själv aldrig gör det. Hyckleri kallas det.
Citera
2023-01-28, 15:52
Medlem
Drickbacks avatar
Citat:

Varför ska vi googla fram fakta för din skull? Då får du börja 🤣🤣

Du gör en Arsenalare = förnekelse förnekelse

Här är 2 inlägg från mäster själv som påvisar sanningen. Lär väl komna med att du menade något annat… Im du ofta blir missförstådd får du tänka över din text innan du levererar..

När vi lyfter PL-bucklan i maj, så kommer hela fotbollsvärlden att mimra tillbaka och tänka hur fantastiska vi var säsongen 22/23.

Poänget är att jag enbart skriver sanningen, att Arsenal kommer vinna titeln med mindre ngt helt oväntat händer.

Nu räckte det av vi idioter gick till dina inlägg för att hitta det som talar emot dig!!!!

Hur lyckas man förlora mot ett slitet City? Direkt pinsamt, ett av dina med medfans sa att ni skulle slå dom om ni mötte dom imorgon (skrivet för några dagar sedan) dagen kom och förlusten var given.

Ditt svar lär gå hem på dårhuset
Senast redigerad av Drickback 2023-01-28 kl. 15:57.
Citera
2023-01-28, 16:02
Moderator
zanteras avatar
Det är ju bara meningslöst, även om ni lyckas motbevisa honom så möts det med "Det där skrev jag ju bara för att krydda upp tråden lite och röra om i grytan". Lätt att vara mr. 'aldrig fel' när man ändrar sanningen för att passa in i ens egen verklighet. Skulle Arsenal nu inte vinna ligan så kommer det ändå mötas med "Sanningen är att vi vann ligan om det inte vore för orsak X Y Z".

På tal om att sticka ner huvudet i sanden så verkar Everton nu köra på Dyche och då blir det väl sparka o spring för hela slanten. Fast vad ska de göra, de är verkligen i en desperat situation nu. Känns oundvikligt att Everton åker ut faktiskt.
Citera
2023-01-28, 16:13
Medlem
Generalanderssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vatos.Locos
Be inte andra om att länka när du själv aldrig gör det. Hyckleri kallas det.
Är en viss skillnad på att länka källor och inlägg skrivna av andra medlemmar, om du inte visste det.
Citat:
Ursprungligen postat av Drickback
Varför ska vi googla fram fakta för din skull? Då får du börja 🤣🤣

Du gör en Arsenalare = förnekelse förnekelse

Här är 2 inlägg från mäster själv som påvisar sanningen. Lär väl komna med att du menade något annat… Im du ofta blir missförstådd får du tänka över din text innan du levererar..

När vi lyfter PL-bucklan i maj, så kommer hela fotbollsvärlden att mimra tillbaka och tänka hur fantastiska vi var säsongen 22/23.

Poänget är att jag enbart skriver sanningen, att Arsenal kommer vinna titeln med mindre ngt helt oväntat händer.

Nu räckte det av vi idioter gick till dina inlägg för att hitta det som talar emot dig!!!!

Hur lyckas man förlora mot ett slitet City? Direkt pinsamt, ett av dina med medfans sa att ni skulle slå dom om ni mötte dom imorgon (skrivet för några dagar sedan) dagen kom och förlusten var given.

Ditt svar lär gå hem på dårhuset
Vad jag vet, så är det inte nödvändigt att använda sig av Google för att hitta inlägg på Flashback.

Jag har aldrig påstått att vi har redan säkrat titeln. Däremot så tog jag och lekte lite Tom & Jerry med den intelligenta Liverpool-klanen här på FB. Men vi är nu klara favoriter till att ta hem titeln, och med mindre ngt oväntat händer så menar jag att vi kommer att vinna hela rubbet.
Citera
2023-01-28, 16:16
Medlem
Vatos.Locoss avatar
Citat:
Är en viss skillnad på att länka källor och inlägg skrivna av andra medlemmar, om du inte visste det.

Vad jag vet, så är det inte nödvändigt att använda sig av Google för att hitta inlägg på Flashback.

Jag har aldrig påstått att vi har redan säkrat titeln. Däremot så tog jag och lekte lite Tom & Jerry med den intelligenta Liverpool-klanen här på FB. Men vi är nu klara favoriter till att ta hem titeln, och med mindre ngt oväntat händer så menar jag att vi kommer att vinna hela rubbet.

Så ni blev favoriter (igen) till att vinna ligan när ni precis fick torsk utav city.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in