2023-01-28, 14:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VetVemDuAr
Vi ska inte begränsa yttrandefriheten i Sverige, ditt Nordkorea-hjon!

Jo, när det handlar om att skända flaggan ska yttrandefriheten absolut begränsas. Att Ni NATO-troll hatar Sverige är ett problem.
Citera
2023-01-28, 14:48
Moderator
Meijis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bollenrullar
Var har han sagt det?
Och vad skulle vara meningen med att bränna svenska flaggan i Sverige?

Är det muslimer som.protesterar mot för låga bidrag??

I Aktuellt igår fick han frågor om en motion som en (alt. flera) sverigedemokrater har lämnat in, där motionärerna vill kriminalisera eldandet av svenska flaggan. (Vore bra om ngn lyckades hitta motionen i fråga.)

Jomshof såg påtagligt besvärad ut, men sa när studiojournalisten pressade honom, att det kanske var rimligt att det fanns en svensk, nationell (icke-konfessionell) symbol som man inte fick skända.

Som jag tolkade det, så ville Jomshof inte kritisera motionen, då det isf med säkerhet skulle leda till artiklar i media om den s.k. "konflikten" i SD, som då enl. media hade uppenbarat sig.
Citera
2023-01-28, 14:50
Medlem
VetVemDuArs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AusnahmeMensch
Jo, när det handlar om att skända flaggan ska yttrandefriheten absolut begränsas. Att Ni NATO-troll hatar Sverige är ett problem.
Jag gillar Sverige för att vi har yttrandefrihet här. Om antisvenska Nordkorea-hjon som du förstör Sverige genom att begränsa yttrandefriheten kommer jag att försvara den, eftersom jag gillar Sverige.
Citera
2023-01-28, 14:53
Medlem
Yttrandefrihet?

Var? I Sverige?

Är det därför vi hänger på Flashback?…. (!)

Neger, negerbulle o Nogger är förbjudet, likaså att förneka förintelsen.
Citera
2023-01-28, 14:56
Medlem
VetVemDuArs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Meiji
I Aktuellt igår fick han frågor om en motion som en (alt. flera) sverigedemokrater har lämnat in, där motionärerna vill kriminalisera eldandet av svenska flaggan. (Vore bra om ngn lyckades hitta motionen i fråga.)

Jomshof såg påtagligt besvärad ut, men sa när studiojournalisten pressade honom, att det kanske var rimligt att det fanns en svensk, nationell (icke-konfessionell) symbol som man inte fick skända.

Som jag tolkade det, så ville Jomshof inte kritisera motionen, då det isf med säkerhet skulle leda till artiklar i media om den s.k. "konflikten" i SD, som då enl. media hade uppenbarat sig.
Att Jomshof såg besvärad ut är inte så konstigt eftersom han blev ertappad som hycklare.

Han slår in öppna dörrar och försvarar något som redan omfattas av yttrandefrihetslagen, samtidigt som hans parti försöker begränsa densamma. Jomshof är inte dummare än att han inser att hans plötsliga yttrandefrihetsvurm som han försökte påskina, föll som en sten.

Nu när Jomshof fått för sig det, är det viktigt att påpeka; det är inte värre att bränna tyg än vad det är att bränna papper.
Senast redigerad av VetVemDuAr 2023-01-28 kl. 15:13.
Citera
2023-01-28, 14:56
Moderator
GreffueAnthoniuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bollenrullar
Var har han sagt det?
Och vad skulle vara meningen med att bränna svenska flaggan i Sverige?

Man kan tänka sig att någon som vill se Skåne självständigt eller en same som protesterar mot gruvplaner skulle få för sig att bränna en svensk flagga.

Det tycker jag nog vore rätt att låta dem göra i så fall. Inte för att jag stöder ett självständigt Skåne eller är emot gruvplaner, men att argumentera för separatism måste vara tillåtet.
Citera
2023-01-28, 15:00
Medlem
VetVemDuArs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TurboGarbo
Yttrandefrihet?

Var? I Sverige?

Är det därför vi hänger på Flashback?…. (!)

Neger, negerbulle o Nogger är förbjudet, likaså att förneka förintelsen.
Inget av det du radar upp är olagligt i Sverige.
Citera
2023-01-28, 15:02
Medlem
Verkar låg intelligent att göra så folk bojkottar varor från Sverige.
Citera
2023-01-28, 15:05
Medlem
VetVemDuArs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Inthepresent
Verkar låg intelligent att göra så folk bojkottar varor från Sverige.
Lågintelligent är ett känsligt ord att särskriva...
För övrigt omfattas även lågintelligenta av yttrandefrihet.
Citera
2023-01-28, 15:24
Medlem
88g14flashplants avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Agent.Provocateur
Men nu kommer inte det hända eftersom både Danmark, Norge och snart är Finland med i NATO. Då blir det helt enkelt ingen hjälp ifrån dom vid någon EVENTUELL attack ifrån Ryssland.
Vem ska vi fråga om hjälp då tycker du?
Sverige är ingen stormakt längre och skulle vara överkörda på två dagar.

Jomshof är nog den som jag tycker är mest obehaglig i SD. Han tror att han är en ubermenschen.
Förbud att bränna svenska flaggan? lol...
Fast det stämmer inte, vi har fortfarande ett nordiskt militärt samarbete utanför NATO. Det senare ska vi också påminna kommer alltid att sätta amerikanska och brittiska intressen före Nordiska. Varför ska vi i Norden sätta deras intressen före och på bekostnad av våra egna?
Citera
2023-01-28, 15:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ManAvOrdning
Det var ett jävla tjat om ryssen. Enligt er NATO-vurmare så är ju rysslands militär helt värdelös och de klarar inte ens av Ukraina. Hur ska de då kunna invadera oss också? Hur ska ni ha det egentligen?

Våra islamister och kriminella invandrare som vi redan har inom landets gränster är vad vi bör bekymra oss om först och främst.

Det sorgerliga i kråksången är att det är ju NATOs ledare USA som genom sina äventyr i mellersta östern för att stödja Israel som gjort att Europa fått hit miljontals säkerhetshot

Vill också gärna vet varför vi ska med i NATO om nu ryssarna är så kassa som det sägs. Men oavsett vad som är sant så har de ju atomvapen kvar.

Jag är tveksam till vad som är viktigast av säkerhet och yttrandefrihet, men när man börjar tumma på vissa rättigheter för att säkerheten hotas återfår man sällan dessa rättigheter.
Citera
2023-01-28, 15:35
Medlem
88g14flashplants avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VetVemDuAr
Jag gillar Sverige för att vi har yttrandefrihet här.
Detta sa Vilhelm Moberg då han redan 1965 beskrev Sverige som en skendemokrati, en demokratur.

”I en demokratur råder allmänna och fria val, åsiktsfrihet råder formellt men politiken och massmedia domineras av ett etablissemang som anser att bara vissa meningsyttringar skall släppas fram.

Konsekvensen blir att medborgarna lever i en föreställning att de förmedlas en objektiv och allsidig bild av verkligheten. Åsiktsförtrycket är väl dolt, den fria debatten stryps.

Dock skall tilläggas att det i definitionen för demokratur finns med det faktum att majoriteten av människorna i detta samhällstillstånd själva inte uppfattar att de lever i en demokratur."
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in