2023-01-28, 01:32
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tom.Of.Finland
Putin är beredd på att offra mycket av sitt folk. Han kan enkelt offra majoriteten. Den ryska staten uppfostrar sitt folk som förbrukningsvaror och dom verkar acceptera detta.

ja men deras vapen kommer bli förstörda.
Citera
2023-01-28, 01:33
Medlem
Tom.Of.Finlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tillsson
Är det den här pajasen ni i Väst fäster er tilltro till! Lycka till ...

https://video.twimg.com/ext_tw_video/1618324881656930304/pu/vid/640x360/nbsBNoS-RSbXZEMJ.mp4?tag=12

eller här

https://twitter.com/jaccocharite/status/1618324957372743681

Falska användare på Twitter.
En person som öppet stödjer diktaturer....är ingen riktigt användare. Det är 1984....som talar.
Citera
2023-01-28, 01:34
Medlem
Tom.Of.Finlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HejaFinland
ja men deras vapen kommer bli förstörda.

Tror inte Putin bryr sig. Hellre att Ryssland exploderar i luften, än att Putin förlorar. Det finns en sådan psykologi att man går in med allt och förlorar man, så förlorar alla.
Citera
2023-01-28, 01:40
Medlem
Förstår inte vad ni som hyllar ryssland här tänker, Ryssen hotar med kärnvapen dagin dagut, Kommer sluta i katatrof om det fortsätter. Väst har kontroll, Ryssland lägg era vapen.
Citera
2023-01-28, 01:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ken Dryden
Hugget som stucket, men det kommer innebära en djävulsk risk för båda parterna. Om den sida som gör offensiven först (och det kommer att handla om Zaporizjzja) misslyckas och kör fast, så öppnas det för en motoffensiv som kan leda till katastrof för den sida som "slog det första slaget". Nervöst.

Ryssland kommer köra sin osymmetriska krigsföring och gå så långt västerut som möjligt, för att skära av vapen från väst.
Ska vi säga 18:e februari.
Citera
2023-01-28, 01:45
Medlem
88SONs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Drozd
Ukrainas ÖB Zaluzjnyj sa i intervjun i The Economist att han behövde få absolut minst 300 stridsvagnar, 500 artilleripjäser och 600-700 pansarskyttefordon för att kunna köra ut ryssen och återta Melitopol och Krim. Får de det inte vinner ryssen enligt generalen.

https://www.economist.com/zaluzhny-transcript

Efter Ramstein har Nato lyckats skrapa ihop cirka 320 strv, 340 pansarskyttevagnar och 120 haubitsar(?) En väldigt mixad påse dessutom med ty åtföljande servicelogistikproblem och lång tid innan leverans, och sen utbildning på det.

Ser alltså väldigt mörkt ut för Ukraina, i alla fall om man får tro general Zaluzjnyj.

De har alltså fått mer än hälften av vad de frågat om för att göra en optimal motoffensiv
Mer kommer säkert senare, speciellt artilleri och stridsfordon som är lättare att skicka

Detta tolkar du som " det ser mörkt ut för Ukraina "
Du har en livlig fantasi, det må jag säga
Citera
2023-01-28, 01:47
Medlem
88SONs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pinnpelle88
Påtal om slaktade Ukrainare, hur förklarar du denna över 2 timmar långa video med över 230 olika klipp på olika gravplatser för AFU runt om i Ukraina?

https://youtu.be/PPH16qoKUsE

Är det detta som ni kallar att vinna?

Varför ska jag förklara den? Jag är av åsikten att Ukraina har haft tiotusentals dödade, detta händer tyvärr i ett storskaligt krig. I grunden är ju varken Ryssland eller Ukraina vinnare av detta, det hela är en stor tragedi som Ryssland satt igång.

Återigen så kommer du med irrelevant information som varken bemöter eller motbevisar mina argument
Citera
2023-01-28, 02:04
Medlem
Tillssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tom.Of.Finland
Tror du inte att väst kommer ösa in med allt dom har, bara för att sopa igen kriget inför ryssen?

Jag tror att väst ibland leker med Ryssland.

De leker med elden. De vet inte vad de ger sig in i. Tyskland har förklarat att de är i krig med Ryssland enligt Tysklands utrikesminister Annalena Baerbock. Runda den om du kan.

https://twitter.com/KimDotcom/status/1618371363718434820
Citera
2023-01-28, 02:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HejaFinland
Jag tror det gäller redan nu, Ukraina har en massa olika typer av artilleri och pansarbilar. Effekten är nog att en större andel materiel är otillgänglig varje dag typ, för de skickar saker till Polen för reparation. Men de kommer ju tillbaka sedan. Så Ukraina behöver nog fler stridsvagnar för att ha lika många som används för tillfället om du förstår vad jag menar? Om ryssarna har 10 % av sina på reparation etc. kanske Ukraina har 20 %? Lite snurrigt kanske men jag hoppas du förstår hur jag tänker.

De som påstås vara extra svåra är Abrams-stridsvagnarna.

Abrams kommer inte under överskådlig tid, vad jag tror och förstått. Leo2 däremot har blivit tränad på en god stund. För att lägga till en lååång extra tid, senast slutet av mars kommer de vara med om strid. Förhoppningsvis kommer en större offensiv om tre veckor.
Citera
2023-01-28, 02:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pinnpelle88
Påtal om slaktade Ukrainare, hur förklarar du denna över 2 timmar långa video med över 230 olika klipp på olika gravplatser för AFU runt om i Ukraina?

https://youtu.be/PPH16qoKUsE

Är det detta som ni kallar att vinna?

Ryska sidan har dock 1.5 gånger högre förluster.
Citera
2023-01-28, 02:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kokole
Naturligtvis är det svårt att förstå eftersom du vägrar att se på båda sidor av myntet och förlitar dig på önsketänkande och djärv ukrainsk propaganda - ukrainare är odödliga och ryssar dör som flugor. Verkligheten är en helt annan och det är ryssarna som maler in ukrainarna i köttkvarnen.

Ha rosiga drömmar, men förr eller senare kommer din rosiga bubbla att spricka!

Det är helt uppenbart att vi är en hel del som med vilje går på pro-Ukrainsk propaganda, helt självmant, medvetet.
Men det du pratar om är inte önsketänkande, det är att inte ha någon koll överhuvudtaget koll på något, alls. Dvs. Önsketänkande, fast på en ny nivå. INGET, talar för att Ukraina skulle malas ned särskilt mycket jämfört med Ryssland.
Citera
2023-01-28, 02:27
Avstängd
Varför tro ni att det ska sluta med att RYssland drar sig tilbaka ? NEJ ! NJET ! Det kommer inte att ske. JAg känner själv dessa männsikaor. Jag känner Lavrov jag vet hur han funkar. Det är enkelt, Ukraina
kommer tyvrr att drabbas av vissa atombomber och detta kommer att hända snart, Jag är ledsen, men jag som ryss vet att detta kommer att ske.

Nu är det upp till väst, ska det fortsätta?

Tyvärr blir det då flera bomber och framför allt BErlin som ses som ett legit mål . VIlket det ocks å ör . Alla tyskar är nazister, det är nästan en tautologi,

Att döda tyskar tycer jag ändå kan vara OK
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in