2023-01-27, 21:21
Medlem
Bilingualbvern2.0s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kastenhof
Ja. Du tror alltså att jag hamnat i en glitch?

Det vet jag inte, men elektroniska lotter kan ju råka ut för problem. Minns jag inte fel så var det iaf tidigare vinst på var femte trisslott, så 22 nitlotter på raken är en väldig otur.
Citera
2023-01-27, 21:50
Medlem
DonaldBidens avatar
Citat:
Det är vinst på 1/5 lotter på triss har jag googlat mig till. Kollar jag historiskt på min statistik är det vinst på var 1/4 lott.

Jag köper trisslotter för pengar jag får ihop genom panel.se. Har köpt många få lotter med 'mina egna' pengar

Fantastiskt, då är det inte svårare än att det är 0,74% chans.

För mig är det självklart 0% chans, jag får högsta vinsten varje gång.
Citera
2023-01-27, 22:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KamratBlue
Ska man köpa många lotter så ska de vara i nummerföljd om man ska öka vinstchansen. Sen kan ju vinsterna vara både höga och låga, det kan man inte styra oddsen för.

Hur menar du att man ökar vinstchansen genom att köpa många i följd?
Citera
2023-01-27, 22:16
Medlem
Citat:
Hur menar du att man ökar vinstchansen genom att köpa många i följd?
Vinstlotterna är X av Y i antal. De ligger jämt fördelade. Men det finns fler lägre belopp än högre. Triss har t.ex. vinst på var 4:e lott.
Citera
2023-01-27, 22:47
Avslutad
Bara lättlurade sopor som sysslar med lotter, betting och annan liknande skit
Citera
2023-01-27, 22:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KJosef
Folk vinner ju högsta vinsten och det är mycket lägre odds än så.
Du har otur men inte på sådant vis att man börjar bli misstänksam.

Jag har spelat poker och någon gång torskade jag 20 stycken situationer i rad som i genomsnitt var ungefär 55% i min favör. Oddsen för det är 1 på tio miljoner men det hände.

Fast då måste du ju faktiskt väga två extremt osannolika händelser mot varandra. 1. Du har extrem otur. 2. Det är riggat. Vad är mest troligt?
Citera
2023-01-27, 22:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KamratBlue
Ska man köpa många lotter så ska de vara i nummerföljd om man ska öka vinstchansen. Sen kan ju vinsterna vara både höga och låga, det kan man inte styra oddsen för.
Åh herregud. Avsluta ditt konto omedelbart.
Citera
2023-01-27, 23:17
Medlem
kaerakels avatar
Nu vänder sig Bayes i graven. Det finns något som kallas ”de stora talens lag”, kort sagt kan du inte dra några statistiska slutsatser utifrån ett urval av 22st lotter. Återkom när du skrapat ca 10 000st.

https://sv.m.wikipedia.org/wiki/De_stora_talens_lag
Citera
2023-01-27, 23:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kaerakel
Nu vänder sig Bayes i graven. Det finns något som kallas ”de stora talens lag”, kort sagt kan du inte dra några statistiska slutsatser utifrån ett urval av 22st lotter. Återkom när du skrapat ca 10 000st.

https://sv.m.wikipedia.org/wiki/De_stora_talens_lag

Säg de till ATG som påstod att storvinsten berodde på ett systemfel. Kan du ge ett exempel där istället spelaren haft extrem otur och därför betalar spelbolaget ut skadeståndspengar?

Exempelvis 100 gånger än vad spelaren satsat
Citera
2023-01-27, 23:54
Medlem
Evil_Santas avatar
Med tanke på att 21,45% av alla trisslotter ska vara "vinstlotter" så har du haft väldigt otur. Om du tror det är en glitch eller är riggat så får du väl höra av dig till spelinspektionen om utövar tillsyn över spelsajterna. Vet inte vad vi på flashback ska tillföra.
Citera
2023-01-28, 00:01
Medlem
CassandraCs avatar
spelar man på trisslotter så förtjänar man att vara fattig, det är ingen glitch du är bara dum.
Citera
2023-01-28, 00:01
Medlem
mikaelss avatar
Lotterier och betting är en slags skatt på dumhet, vilket flera inlägg i tråden visar.
Det enda sättet att bli rik på gambling är att anordna spel, fråga Société des bains de mer.
https://www.montecarlosbm.com/en
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in