2023-01-27, 13:29
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av -Info-
Fast förhandla om vad?

Ryssland vill bara förhandla om hur de ska få ta över de fyra oblasten i Ukraina. Detta säger ju Ukraina blankt nej till.

Gissar på att peskov vill förhandla om fri lejd ur Ukraina inklusive krim. De har nog fått vad de tål och det inser man. Eller?
Citera
2023-01-27, 13:30
Medlem
Då skickar Polen ytterligare 60 uppdaterade t72 stridsvagnar

Allt är mkt välkommet
Citera
2023-01-27, 13:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 45-75Marlin
Och du menar då Ukrainas politiker invaderar sina grannländer?

Du verkar inte speciellt smart!
Om jag är smart eller inte kan du naturligtvis ifrågasätta men du har uppenbara problem att läsa skriven text och förstå den.
Citera
2023-01-27, 13:31
Medlem
Africagonzos avatar
Har jag förstått detta korrekt?
USA ska beslutat skicka M1 till Ukraina, dom har ett par tusen M1 i drift och färdiga.
Men dom ska inte skicka befintliga utan väntar på nya som ska tillverkas?
Citera
2023-01-27, 13:33
Medlem
Conceptions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av psychicsailor
Det är en halmgubbe. Kriget har kostat oss hundratusentals kronor per person.
På vilket sätt har det kostat oss hundratusentals kronor?

Ökade skattekostnader?

Inflationen?
Citera
2023-01-27, 13:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av psychicsailor
Läs genom den själv och gör en egen beräkning där jag beräknat fel. Just nu försöker du bara lura andra, och kanske dig själv, något. Om du inte orkar räkna, var tyst.

Det var därför jag bad dig läsa igenom din egen tråd.

Det jag påpekade att du missade i den tråden var på intet sätt något "större" fel i jmf med dina övriga förvvirade resoneomang du ställde upp.
Citera
2023-01-27, 13:35
Medlem
Conceptions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Africagonzo
Har jag förstått detta korrekt?
USA ska beslutat skicka M1 till Ukraina, dom har ett par tusen M1 i drift och färdiga.
Men dom ska inte skicka befintliga utan väntar på nya som ska tillverkas?
Var har du läst detta?

Mig veterligen ska man skicka förrådsställda äldre M1A1. Dessa behöver givetvis ses över innan man skickar iväg dem.
Citera
2023-01-27, 13:36
Medlem
ReijoHervonens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 45-75Marlin
Vilka länder mer än Ryssland har idag invaderat nåt grannlanland och annekterat områden där?
Efter WW2 är det mest Ryssland och Israel som hållit på med sånt.
Citera
2023-01-27, 13:36
Medlem
45-75Marlins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jagvetmera
Inte lär dom köras över gränsen på ett bra tag.
De kommer och mycket mer därtill. Bara att kolla in alla ylade ryssar i rysk tv som skriker sig blåa över dessa leveranser och som vanligt hotar med kärnvapen.

Du kan inte snacka bort dessa vapen pysen! Även om du önsketänker att de inte kommer att levereras eller att de inte kommer att göra skillnad, blir det inte så.
Citera
2023-01-27, 13:37
Medlem
Sarumans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jagvetmera
Folket invaderar inte, det är politiker och ledare samt landets militär som gör det.
Blanda inte ihop folk och invasioner.
Russofobi helt enkelt och du upprepar den.
”Russofobi” är något den ryska diktaturen hittat på för att motivera sin invasion av Ukraina. Den ryska befolkningen kan inte sitta passiva och peka på någon annan. Det är inte Vladimir Putin själv som våldtar småflickor i Bucha utan den ryska befolkningen.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JohannesSnajdare
Ett folk har de politiker och ledare de förtjänar.
Det ryska folket har haft (och har) all möjlighet att avsätta Putin & hans pack när de vill!
Men de vill inte.

Alltså förtjänar alla ryssar vårt fulla förakt och ska hållas borta från ALLA internationella sammanhang för mycket lång tid framöver.

Exakt. Det är som snacket att den tyska befolkningen inte visste vad som pågick under nazi-tiden. De visste mycket väl vad mustach-mannen och hans hejdukar höll på med. Vissa valde att göra motstånd, vissa tittade passivt på och vissa deltog aktivt.
Det ryska folket ska inte friskrivas ansvaret för Putins handlingar, för då kommer de aldrig lära sig och aldrig kunna göra något åt den misär som de själva lever i och pådyvlar andra. Det är det ryska folket som är nyckeln till hur Rysslands framtid ser ut….hur mycket de än vill skylla på Putin, omvärlden, Ukraina, EU osv.
Citera
Avstängd
psychicsailors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Conception
På vilket sätt har det kostat oss hundratusentals kronor?

Ökade skattekostnader?

Inflationen?

Energiomställning är den enskilt största kostnadsposten. Se tråden.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in