2023-01-26, 22:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sittnerpajas
Klart det stämmer. Folk sitter ju och gnäller på Project Veritas ändå för att deras wikipedia sida säger att de är "far-right". Hur skulle det funka rent praktiskt, om det var så att det inte stämde?

Tror du att de skulle haft en "crisis actor" som spelar Pfizer anställd, och sedan säger inkriminerande saker?
När det hade kommit ut, efter 5 minuter, att han inte jobbade på företaget och att det var iscensatt, tror du någon kommer lita på vad de säger efter det?

Du får gärna förklara din tankeprocess kring situationen, och hur du spontant trodde att man skulle kunna fakea detta? Har sett den kommentaren en del på Twitter, men jag har svårt att se en rationell tankeprocess som ligger till grund för det perspektivet, därför jag frågar. Det var ju starkt korrelerat med folk som tagit sprutan med, så i viss mån så anser jag väl att det är kognitiv dissonans som är den primära faktorn.

Haha lugna ner dig och sov bort ruset.
Allt jag frågade var om någon hade lyckats debunka detta eller ej. Jag har väl aldrig påstått att jag förnekar detta. Jag hoppas dock att det är förfalskat för detta är så sjukt.
Citera
2023-01-26, 22:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TonyDRarSiffrorUrA
Va fan händer?
Är det inte lockdown som är bästa medicinen längre mot covid enligt muppmaffian?

https://www.expressen.se/debatt/onodigt-manga-dor--i-covid-19-i-sverige/

Jag undrar hur mycket Pfizer måste betala för en reklamartikel "utklädd" till nyhetsartikel. Paxlovid ska vara ett antiviralt läkemedel till och med enligt dem själva. Det kommer således under inga som helst omständigheter att fungera 5 dagar efter symptom.

Dessutom har man inte ens lyckats visa att Paxlovid är bättre än Ivermektin trots att de är verksamma mot samma enzym.
Citera
2023-01-26, 22:32
Medlem
kurt-sunes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TonyDRarSiffrorUrA
Va fan händer?
Är det inte lockdown som är bästa medicinen längre mot covid enligt muppmaffian?

https://www.expressen.se/debatt/onodigt-manga-dor--i-covid-19-i-sverige/

Nä det ska vara svindyr medicin som ska belasta skattebetalarna som ska "rädda livet" på Berit 83 år som ändå kommer att dö inom 3 månader pga ålderdom.

Man börjar ju undra om de här 22 galningarna har aktier i läkemedelsindustrin.
Citera
2023-01-26, 22:36
Medlem
kurt-sunes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rawjudge
Troll sluta nu.. Ingen vill ha lockdown i detta läge fungerar bara i tidigt skede intialt. Nu äre Darwin på riktigt. Eftersom ingen vill rusta vården. Folk vill ha frihet till 100%. Sen blöder våra företag pengar. Kris på alla möjliga håll. Så nej.

Dessutom mutationer är vi trötta på, har ju blommat fram andra fina saker under pandemins spår än just enbart covid

men 50-60 pers /dag förmodligen död MED covid också, inte alltid huvudorsaken. Men såklart kan vara delorsak.

Lockdown har aldrig fungerat om det inte möjligen skett i labbet där viruset kom ifrån från början. Det är den bistra sanningen som politikerna som införde lockdowns och förstörde ekonomin och hälsan för vanligt folk självklart borde få stå till svars för med långa fängelsestraff som påföljd.
Citera
2023-01-26, 22:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av psyninja
Haha lugna ner dig och sov bort ruset.
Allt jag frågade var om någon hade lyckats debunka detta eller ej. Jag har väl aldrig påstått att jag förnekar detta. Jag hoppas dock att det är förfalskat för detta är så sjukt.

Är hur lugn som helst, och vill fortfarande veta din tankeprocess.

Hur tänkte du när du fick en känsla av att det skulle vara en bluff? Jag är genuint intresserad att försöka förstå mig på din, och andras, tankeprocesser kring situationen.

Vad är det som gör att du får en känsla av att det skulle vara ett påhitt? Hur skall ett företag, eller en organisation, vars hela varumärke är byggt på att förmedla sanningen till vilket pris som helst, kunna klara sig efter en sådan skandal?

Jag är helt genuin i min vilja att försöka förstå hur du tänker, för det är så främmande för mig att jag inte kan föreställa mig det.
Citera
2023-01-26, 22:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av desiderius
Jag undrar hur mycket Pfizer måste betala för en reklamartikel "utklädd" till nyhetsartikel. Paxlovid ska vara ett antiviralt läkemedel till och med enligt dem själva. Det kommer således under inga som helst omständigheter att fungera 5 dagar efter symptom.

Dessutom har man inte ens lyckats visa att Paxlovid är bättre än Ivermektin trots att de är verksamma mot samma enzym.

Det handlar ju inte om att det skall vara "mer verksamt än Ivermektin". Man har lurat på idioter att Ivermektin inte fungerar, så istället släpper Pfizer sitt Ivermektin 0.5, patenterat och klart för att printa pengar.

Vi har fortfarande en gedigen skara människor som saknar all förmåga för kritiskt tänkande, och som aldrig hade tagit Ivermektin, men de hade tagit 8 cm stolpiller av Paxlovid, och tackat för privilegiet. Gärningsmannen hamnar högt upp på den listan, och hade media sagt att man kan bli av med Covid-19 genom att runka av en häst så hade Gärningsmannen stått i stallet i full plastmundering och med en tunna vaselin.

Vissa människor saknar all förmåga för rationellt tänkande och litar enbart på orden från de parter med mest intressekonflikter och finansiella incitament. Ointelligenta boot lickers är väl i grund och botten vad de är, fast de är för dumma för att förstå det själva.
Citera
2023-01-26, 23:00
Medlem
Citat:
Är hur lugn som helst, och vill fortfarande veta din tankeprocess.

Hur tänkte du när du fick en känsla av att det skulle vara en bluff? Jag är genuint intresserad att försöka förstå mig på din, och andras, tankeprocesser kring situationen.

Vad är det som gör att du får en känsla av att det skulle vara ett påhitt? Hur skall ett företag, eller en organisation, vars hela varumärke är byggt på att förmedla sanningen till vilket pris som helst, kunna klara sig efter en sådan skandal?

Jag är helt genuin i min vilja att försöka förstå hur du tänker, för det är så främmande för mig att jag inte kan föreställa mig det.

Du får skicka ett PM så kan vi ta det över Teams nån kväll. Låter väldigt spännande.... för dig
Citera
2023-01-26, 23:11
Medlem
Citat:
Du får skicka ett PM så kan vi ta det över Teams nån kväll. Låter väldigt spännande.... för dig

Jag avstår. Så du kan alltså inte ens ge mig en glimt av din tankeprocess, då du så räds att bli förlöjligad? Jag dömer dig inte och det är helt OK om du enbart säger att du inte tänkte så långt och att du försöker vara kritiskt inställd mot allting du ser.
Citera
2023-01-27, 07:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rawjudge
Troll sluta nu.. Ingen vill ha lockdown i detta läge fungerar bara i tidigt skede intialt. Nu äre Darwin på riktigt. Eftersom ingen vill rusta vården. Folk vill ha frihet till 100%. Sen blöder våra företag pengar. Kris på alla möjliga håll. Så nej.

Dessutom mutationer är vi trötta på, har ju blommat fram andra fina saker under pandemins spår än just enbart covid

men 50-60 pers /dag förmodligen död MED covid också, inte alltid huvudorsaken. Men såklart kan vara delorsak.

Det är absolut ingen trollning.
Dessa muppar har skrikit i tre år om att vi måste stänga ner.
Jag undrar bara när dom helt ändrade åsikt.
Citera
2023-01-27, 09:16
Medlem
arne99s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av desiderius

Jag vet att jag för hyggligt länge sedan såg en dragning på effektivitet mellan några olika preparat med liknande egenskaper där jag tror Paxlovid var med som alla hade sämre effekt än Ivermectin, ska se om jag hittar den igen.

Inget patent/tjäna pengar ger ringa eller ingen reklam, bara att titta på flunsor, svinflunsan och nu covid hur lite myndigheter ex.vis. trycker på D vitamin.

När kom läkemedelsindustrin ut med ett botemedel sist? Allt handlar om att behandla symptom och hålla en skara återkommande kunder.
Citera
2023-01-27, 11:57
Medlem
Citat:
Jag avstår. Så du kan alltså inte ens ge mig en glimt av din tankeprocess, då du så räds att bli förlöjligad? Jag dömer dig inte och det är helt OK om du enbart säger att du inte tänkte så långt och att du försöker vara kritiskt inställd mot allting du ser.

Det är ju precis det jag är - kritisk mot detta. Men vi lägger ner detta nu. Du är ganska obehaglig och tar onödig energi.
Citera
2023-01-27, 12:13
Medlem
Citat:
Det är ju precis det jag är - kritisk mot detta. Men vi lägger ner detta nu. Du är ganska obehaglig och tar onödig energi.

Jag har förstått att du är kritisk, det är inte det som har varit på tal. Jag undrar varför du är kritisk och hur dina tankegångar har gått för att du skall landa i att du är kritiskt inställd.

Om det är så att du väljer att dela med dig av din åsikt, så förväntas du som en vuxen person även kunna förmedla orsaken till att du kommit till denna åsikt och insikt. Det är fundamentalt för det sociala samspelet, att människor som kritisterar eller stöttar något, har förmåga att verbalisera och konceptualisera sina tankegångar.

Att du känner obehag är för att du börjar inse den enormt bristande tankeprocess du har lagt vikt vid i hela ditt liv. Det är en jobbig process att behöva analysera sina egna brister och kunskapsluckor, men än dock så är det en viktig del i utvecklingsprocessen, för om du inte gör detta så stagnerar du automatiskt.

Så jag frågar då än en gång:
Vad är de specifika anledningarna till att "du är kritisk mot detta"?
Hur hade ett företag, vars varumärke och existens bygger på ärlighet och donationer från tittare, kunnat klara sig genom att falsifiera sina nyhetsartiklar?
Hur tänker du att det hade gått till? Skulle de anställt en skådespelare, som de sedan uppger arbetar på Pfizer (trots att han inte gör det), för att sedan tala utifrån ett manus som är inkriminerande?
Förstår du de rättsliga följderna av den här typen av beteende?

Inväntar ett utförligt svar av din tankeprocess med iver.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in