2023-01-26, 15:41
Medlem
Eftersom det varit mycket på tapeten om Abrams och Leopards samt andra tanks så finns det något om ryska T14 Armata?
Är inte annars intresserad av militär utrustning eller vapen.
Har någon något faktabaserat utom att det är ryskt skit etc.
Vet nu att de har längre skjutvidd än Abrams. Besättningen sitter i en kapslad modul som tycks tåla missiler och projektiler. Ammon laddas automatiskt.
Finns dom i Ukraina, i strid?
Citera
2023-01-26, 15:43
Medlem
Gracefulminds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av psychicsailor
Jo, det kan inte uteslutas. Du kan heller inte utesluta att min tolkning är riktig.

Jo det KAN UTESLUTAS (!) att något land i Väst/Europa skulle attackera RU innan invasionen av UA!

Varken Europa/USA/VÄST hade accepterat att RU blev attackerat före 24/2-22
av den ENKLA anledningen att VÄST/USA/Europa hade SATSAT ALLDELES FÖR MYCKET på Ryssland för att TILLÅT något liknande!!!

INGET västerländskt land hade TILLÅTITS göra något sådant och INGEN var heller på G att göra ett sådant misstag !

Det hade blivit lika impopulärt som verkligheten nu i själva verket ÄR:

-att RYSSLAND har attackerat ett självständigt land i Europa!

Du kan flytta målstolpar bäst du vill men lik förbannat är verkligheten som ovan beskrivet!
Citera
2023-01-26, 15:43
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Africagonzo
Jag tror på direkt rättvisa, brinner huset så släcker jag, våldtar någon min dotter så dödar jag, direkt.
Men nu pratar vi krig och tusentals döda varje dag, det är inte så enkelt som om det var stearin eller vaxljus. Konsekvenserna blir även större och drabbar fler än gärningsmän och dess offer, det drabbar miljontals helt oskyldiga människor.
Därför måste vi besinna oss och analysera och inte bara uppmuntra till mer dödande, och hatet bara eskalerar.
Tack förresten för uttrycket "efterblivna apskalle", mycket trevligare och roligare än Ryzztroll.

Nu säger du ju emot dig själv, ditt efterblivna klappmongo.

Enligt ditt eget argumenterande, som ju bara är ett par minuter gammalt, är det oerhört viktigt att dissekera eller problematisera, anledningen, orsaken till varför mannen våldtar din tolvåriga dotter.

Hur fan kan det komma sig att du tillämpar direkt rättvisa när det gäller dina familjemedlemmar, men att du lägger obegränsat med tid och resurser på att försöka förstå bajsPutins angreppskrig som har tagit död på hundratusentals människor redan?

Du är ju fanimej helt vrickad!
Citera
2023-01-26, 15:44
Medlem
Conceptions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cashmoney85
https://youtu.be/CP8JiqItigE

Inte Nlaw men ngn rysk variant i irak. Besättningen ska tydligen ha överlevt och hunnit sätta sig i säkerhet
Missilen är en rysk 9K115-2 Metis-M
https://en.wikipedia.org/wiki/9K115-2_Metis-M

Stridsvagnen är en exportmodell av Abrams M1A1.

Hela besättningen klarade sig.

Man ser tydligen dessa "blow-out panels" och hur de jobbar. Ammunitionen brinner men spränger inte vagnen som de ryska varianterna gärna gör.
Citera
2023-01-26, 15:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av psychicsailor
Du svarar inte riktigt på frågan. Jag frågade om seperatism.

Väldigt ofta är inre hot också yttre. Många revolutioner som lyckats har varit utlandsstödda. Dvs inre hot i Ryssland kan stöttas av USA/Nato. Liksom ryssland stöttar DPR/LPR, och USA stöttade vinnarna av Euromaidan.

Även om USA stöttade euromaidan så skickade de inte dit trupp och vapen och senare annekterade Ukraina.
Om du med separatism menar områden som Tjetjenien, Dagestan osv. så är ju kriget under det avseendet också helt idiotiskt. Vad vinner ryssarna på att utsätts sig för sanktioner och bränna ut sin armé i Ukraina, avseende det hotet om att NATO skulle stödja separatister i andra regioner ( om det nu ens är ett reellt hot). Ukrainakriget har ju om något lett till ett svagare ryssland rent militärt och nu om någon gång är ju möjligheten att separatister ser sin chans att göra sig fri från Ryssland.
Kankse är "Putinlogik" det också?
Citera
2023-01-26, 15:45
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av jagvetmera
Eftersom det varit mycket på tapeten om Abrams och Leopards samt andra tanks så finns det något om ryska T14 Armata?
Är inte annars intresserad av militär utrustning eller vapen.
Har någon något faktabaserat utom att det är ryskt skit etc.
Vet nu att de har längre skjutvidd än Abrams. Besättningen sitter i en kapslad modul som tycks tåla missiler och projektiler. Ammon laddas automatiskt.
Finns dom i Ukraina, i strid?

Det står tvåtusen av dem i ett bergrum i ural.

Citat:
Ursprungligen postat av sektledarenII
Äntligen har de tömt sina lager i Ural bergen. Hur många T-14 Armata kommer nu? 1000? 2000?

SU 57? 200? 300?

Hur många dagar ta det innan de tar Polen och Tyskland?

Eller var det bra dina vanliga fantasier?

(FB) Putin beordrar styrkor att gå in i Ukraina - INVASION NU (2022-02-24)
Senast redigerad av ABanderas68 2023-01-26 kl. 15:48.
Citera
2023-01-26, 15:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fyllskalle
Ja Putin borde vara överlycklig om frontlinjen stannade där den är med tanke på utvecklingen av kriget, jag tror dock det är på sin höjd önsketänkande i så fall av Putin.
Ja han skulle säkert anses som verk av delar av ryska folket. Som sagt att starta kriget var extremt dumt av Putin.
Jag GISSAR och spekulerar att efter Bakhmut fallit i ryssarnas händer så byggs ryska frontlinjen där och samtidigt blir det en del av Ukrainas nya territoriella gräns.
Uagvtror alla utanför ukrainska Ukraina skulle vara nöjda med det här (utom Nato o usa)
Citera
2023-01-26, 15:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ABanderas68
Det står tvåtusen av dem i ett bergrum i ural.

(FB) Putin beordrar styrkor att gå in i Ukraina - INVASION NU (2022-02-24)

Förpassade dit som oanvändbara eller som beredskap.
Citera
2023-01-26, 15:49
Medlem
Africagonzos avatar
[quote=ABanderas68|83257796]Nu säger du ju emot dig själv, ditt efterblivna klappmongo.

Enligt ditt eget argumenterande, som ju bara är ett par minuter gammalt, är det oerhört viktigt att dissekera eller problematisera, anledningen, orsaken till varför mannen våldtar din tolvåriga dotter.

Hur fan kan det komma sig att du tillämpar direkt rättvisa när det gäller dina familjemedlemmar, men att du lägger obegränsat med tid och resurser på att försöka förstå bajsPutins angreppskrig som har tagit död på hundratusentals människor redan?

Du är ju fanimej helt vrickad![/QUOTE]

Fan också! Helt vrickad, inte bra..
Du har rätt, bajsputins krig behöver inte förstås, det är solklart allting.
Då återstår bara frågan varför vi inte mobiliserar och skickar trupp direkt, vi har tagit klar ställning, vi skickar vapen och vår statsminister förklarar att vi står inför ett enormt hot. Bättre att vi bekämpar fienden i Ukraina än på svensk mark. Jag säger till min lillgrabb att göra sig redo för en ärofylld kamp mot ondskan.
Citera
2023-01-26, 15:51
Avstängd
psychicsailors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fyllskalle
Även om USA stöttade euromaidan så skickade de inte dit trupp och vapen och senare annekterade Ukraina.
Om du med separatism menar områden som Tjetjenien, Dagestan osv. så är ju kriget under det avseendet också helt idiotiskt. Vad vinner ryssarna på att utsätts sig för sanktioner och bränna ut sin armé i Ukraina, avseende det hotet om att NATO skulle stödja separatister i andra regioner ( om det nu ens är ett reellt hot). Ukrainakriget har ju om något lett till ett svagare ryssland rent militärt och nu om någon gång är ju möjligheten att separatister ser sin chans att göra sig fri från Ryssland.
Kankse är "Putinlogik" det också?

Tror du inte Putin helt enkelt blev överraskad över mängden stöd? Det är jag i alla fall. Jag tror också att han är lite besviken på sin armés förmåga, och kanske även Ukrainas förmåga. De sög så gigantiskt 2014-2015. Om minst två av dem stämmer, så har du "Putin-logiken där".

Kan du utesluta att Nato skulle stödja seperatism inne i Ryssland? Om 30 år? Det skulle inte jag göra.
Citera
2023-01-26, 15:53
Bannlyst
[quote=Africagonzo|83257858]
Citat:
Ursprungligen postat av ABanderas68
Nu säger du ju emot dig själv, ditt efterblivna klappmongo.

Du är ju fanimej helt vrickad![/QUOTE]

Fan också! Helt vrickad, inte bra..
Du har rätt, bajsputins krig behöver inte förstås, det är solklart allting.
Då återstår bara frågan varför vi inte mobiliserar och skickar trupp direkt, vi har tagit klar ställning, vi skickar vapen och vår statsminister förklarar att vi står inför ett enormt hot. Bättre att vi bekämpar fienden i Ukraina än på svensk mark. Jag säger till min lillgrabb att göra sig redo för en ärofylld kamp mot ondskan.

Det är ingen fråga som återstår för mig.

Klart som fan att vi borde skicka trupp!

Varför skulle vi inte göra det?

Är du helt hjärndöd eller?
Citera
2023-01-26, 15:55
Medlem
Kilowattjagarens avatar
När sågs Putin senast?

Jag har bara sett gamla klipp och bilder, en där Putin står vid stranden och fiskar, men det fanns ingen bild på honom.

Själv tror jag han är död eller inkastad i en tortyrkammare och nu är någon annan nolla som styr, nollan behöver bara mer tid för att mobilisera så det inte blir inbördeskrig.

Känns som alla är rädda i Ryssland, ingen vågar prata med reportrar eller protestera mot kriget osv.. Ryska människor är ett sinnessvagt folk.

LEVER PUTIN ELLER ÄR HAN DÖD?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in