2023-01-26, 15:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mrsharpangel2
ryssland har för dålig sead förmåga för att kunna använda flyg dom skule bli ner skjutna direkt

Och viken är din källa:-)
(Jag kunde inte låta bli. Ingen idé att kasta ut nåt från hatten som man bara själv tycker låter häftigt)
Senast redigerad av jagvetmera 2023-01-26 kl. 15:21.
Citera
2023-01-26, 15:17
Medlem
Africagonzos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ABanderas68
Åh herregud vilket jävla tramsande.

Jag förstår inte varför ni Putin drinkare är så analt intresserade av Putins bevekelsegrunder för att invadera ett fredligt grannland och offra hundratusentals människors liv - för ingenting!

Det är ju lika efterblivet som att ivrigt engagera sig och dyka ner i den där Litauerns hjärna, han Nerijus Bilevicius, som sexualmördade den unga tjejen, Lisa Holm, för ett par år sedan.

Räcker det inte med att konstatera att karlfan är helt dum i huvudet?

Vem fan är intresserad av hans uppväxt, om han fick stryk som sexåring eller blev påsatt av sin äldre bror, om hans farsgubben lämnade familjen i tidig ålder, eller om Putin hade svårt med det motsatta könet.

Lägg av nu för fan!

Så du menar, ut i krig bara, inget jävla analyserande! Nu kör vi!
Vem som har rätt eller fel skiter vi i, nu ska vi ha krig i Europa igen!
Ja varför inte, har ju fungerat tidigare. Skickar du dina barn först?
Citera
2023-01-26, 15:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pusselhelvete
Skulle varit intressant om det fanns nån testfilm eller liknande på när dessa vagnar skjuts på med t.ex en NLAW. NLAW vs pissryska rosthögar av T-modeller vet vi ju hur det slutade med rekord efter rekord i tornflygning.

https://youtu.be/CP8JiqItigE

Inte Nlaw men ngn rysk variant i irak. Besättningen ska tydligen ha överlevt och hunnit sätta sig i säkerhet
Citera
2023-01-26, 15:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TheBuster
Partisan arbete är en helt annan 5:a, det är mycket viktigt men för att få slut till en slutgiltig lösning så måste det komma till en en folkligt resning. Annars sitter vi här gen om 30 år.

Melitopol är mycket viktigt. Den som har Melitopol styr landvägen till Krim och Kherson. Utan landförbindelse kommer de ryska förråden att tryta rätt snart.
Citera
2023-01-26, 15:27
Bannlyst
Citat:
Åh herregud vilket jävla tramsande.

Jag förstår inte varför ni Putin drinkare är så analt intresserade av Putins bevekelsegrunder för att invadera ett fredligt grannland och offra hundratusentals människors liv - för ingenting!

Det är ju lika efterblivet som att ivrigt engagera sig och dyka ner i den där Litauerns hjärna, han Nerijus Bilevicius, som sexualmördade den unga tjejen, Lisa Holm, för ett par år sedan.

Räcker det inte med att konstatera att karlfan är helt dum i huvudet?

Vem fan är intresserad av hans uppväxt, om han fick stryk som sexåring eller blev påsatt av sin äldre bror, om hans farsgubben lämnade familjen i tidig ålder, eller om Putin hade svårt med det motsatta könet.

Lägg av nu för fan!

Citat:
Ursprungligen postat av Africagonzo

Förstår inte riktigt hur du tänker eller resonerar.

Om min tolvåriga son eller dotter håller på att gruppvåldtas av 3 män, så struntar jag faktiskt fullständigt i om de har gått ut grundskolan med fullständiga betyg, om de är somalier eller eritreaner, om de har B-behörighet, Eller om det var deras mors dåliga anknytning som gör att de inte kan stava rätt. jag kommer att slå in skallbenet på dom i alla fall.

Om huset står i ljusan låga, så struntar jag faktiskt i om det var ett stearinljus eller vaxljus eller elfel som var orsaken. Vi ringer brandkåren i alla fall.

Men jag förstår om du låter din familj brinna inne. När du och psykbrytet engagerat diskuterar hur länge efter stearinljus kan brinna utan att tända eld på duken under. Eller att ni gör djupintervjuer med våldtäktsmannen för att försöka förstå deras bevekelsegrunder för att sprätta upp underlivet på är tolvåriga dotter. Innan ni agerar.

Din efterblivna apskalle.
Citera
2023-01-26, 15:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av psychicsailor
Titta på mina inlägg till Fyllskalle idag och tänk genom dem, och svara.

Inget land har för avsikt att anfalla Ryssland. Vad skulle de vinna på det? Att jorden går under?
Citera
2023-01-26, 15:29
Medlem
Citat:

Fel?

enligt all internationell rätt har Putin och Ryssland fel, vad mer behöver vi diskutera?

internationell rätt och lag måste ju gälla tänker jag när det är krig länder emellan?

Lite larvigt att Putin att kalla det specialoperation fortfarande men man får inte allt...
Citera
2023-01-26, 15:32
Medlem
Citat:
Jo, det kan inte uteslutas. Du kan heller inte utesluta att min tolkning är riktig.

Snart säger du väl nåt om att du får ha en åsikt vilket du såklart får men du har fel i allt.

Varför skrev du på norska?
Citera
2023-01-26, 15:32
Medlem
Citat:
Jag säger inte att det är så, men det finns en liten möjlighet att det kan vara så.
Om jag får fortsätta spekulera så vore nog Putin nöjd med frontlinjen som den är idag och skulle säkert gå med på fredsförhandlingar just nu. Förmodligen skulle han anses svag och vek om han retirerade ut ur Ukraina. Då skulle han troligtvis förlora det folkliga stöd han trots allt verkar ha av Ryssarna idag.

Han är död innan midsommar.
Citera
2023-01-26, 15:36
Medlem
Africagonzos avatar
Citat:
Förstår inte riktigt hur du tänker eller resonerar.

Om min tolvåriga son eller dotter håller på att gruppvåldtas av 3 män, så struntar jag faktiskt fullständigt i om de har gått ut grundskolan med fullständiga betyg, om de är somalier eller eritreaner, om de har B-behörighet, Eller om det var deras mors dåliga anknytning som gör att de inte kan stava rätt. jag kommer att slå in skallbenet på dom i alla fall.

Om huset står i ljusan låga, så struntar jag faktiskt i om det var ett stearinljus eller vaxljus eller elfel som var orsaken. Vi ringer brandkåren i alla fall.

Men jag förstår om du låter din familj brinna inne. När du och psykbrytet engagerat diskuterar hur länge efter stearinljus kan brinna utan att tända eld på duken under. Eller att ni gör djupintervjuer med våldtäktsmannen för att försöka förstå deras bevekelsegrunder för att sprätta upp underlivet på är tolvåriga dotter. Innan ni agerar.

Din efterblivna apskalle.

Jag tror på direkt rättvisa, brinner huset så släcker jag, våldtar någon min dotter så dödar jag, direkt.
Men nu pratar vi krig och tusentals döda varje dag, det är inte så enkelt som om det var stearin eller vaxljus. Konsekvenserna blir även större och drabbar fler än gärningsmän och dess offer, det drabbar miljontals helt oskyldiga människor.
Därför måste vi besinna oss och analysera och inte bara uppmuntra till mer dödande, och hatet bara eskalerar.
Tack förresten för uttrycket "efterblivna apskalle", mycket trevligare och roligare än Ryzztroll.
Citera
2023-01-26, 15:37
Medlem
Citat:
När jag läser ditt inlägg går det inte att se skillnad på om du har rätt, eller om du är hjärntvätttad och lurad av de som styr över dig.

Varför kan jag inte se skillnad? För du har varken analys eller pekar på fakta. Du kommer bara med slagord som "demokratiska ukraina" och att något är "stalinistiskt".

Egentligen behövs ju inga hittepå-analyser om kriget då Ryssland de facto militärt gått in i den fria nationen Ukraina.
Och ja dessa s.k makthavare i hittepårepublikerna (LSD , DDT ja eller vad dom nu kallar sig) i östra Ukraina har faktisk Stalin och kommunismen som förebild, det skryter dom ju t.om med.
Citera
2023-01-26, 15:38
Medlem
Citat:
Jag säger inte att det är så, men det finns en liten möjlighet att det kan vara så.
Om jag får fortsätta spekulera så vore nog Putin nöjd med frontlinjen som den är idag och skulle säkert gå med på fredsförhandlingar just nu. Förmodligen skulle han anses svag och vek om han retirerade ut ur Ukraina. Då skulle han troligtvis förlora det folkliga stöd han trots allt verkar ha av Ryssarna idag.

Ja Putin borde vara överlycklig om frontlinjen stannade där den är med tanke på utvecklingen av kriget, jag tror dock det är på sin höjd önsketänkande i så fall av Putin.
Ja han skulle säkert anses som verk av delar av ryska folket. Som sagt att starta kriget var extremt dumt av Putin.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in