Citat:
Jag menar att allt snack från Rysslands sida om att anledningen till det som nu sker är att man vill "försvara" något/ någon är totalt bull. Det är ett skenargument för att kunna expandera sitt land till ett nytt Storryssland. Ville man bara försvara rysktalande skulle man ha agerat internationellt och tålmodigt arbetat för en lösning inom förslagsvis ramen för FNs arbete. Och om man ansåg sig behöva ockupera visst territorium för att trygga rysktalande personer (vilket givetvis är helt oacceptabelt enligt internationella regler) skulle man inte permanent ha annekterat området. Vill man ha mer land får man köpa det, såsom Trump ville köpa Grönland. Kom igen, lögnerna är ju på en 5-årings nivå! Och som redan nämnts, samtidigt som Putler beordrade invasion uttalade han att Ukraina inte hade rätt att existera som självständig nation utan tillhörde Ryssland. 100 % av bevisen pekar på att detta är ett renodlat erövringskrig för att utöka ryskt territorium så att Putler kan sluta sina dagar som tsar Putler den store.
Det är dina åsikter och får stå för dig, helt ok för min del, jag håller med dig till största delen.
Men det innebär inte att en stor del av Ryssland och Ryssarna inte har en annan åsikt och därmed har vi krig.
Det är så krig startar och det krävs att båda sidor kommer överens för att få ett avslut på kriget. Det du anser vara skenargument och ren lögn anser andra vara tvärtom.
Det finns många som anser att väst och USA varit med och styrt valen och revolutionen i Ukraina, men det är väl inga nyheter för dig eftersom du har tagit del av den informationen och förmodligen anser det vara ren propaganda. Om du läser på om t.ex Victoria Nuland så finns det en del godbitar på nätet som förmodligen inte har någon som helst trovärdighet men som kanske förklarar att det finns två sidor i alla konflikter.
Nu ser det ut som att hela Europa stödjer ett nytt storkrig så det är bara att spänna fast sig och åka med i karusellen.