Citat:
Ursprungligen postat av
BehindRayban
1. Att flyga är tämligen enkelt. Men man måste kunna flyga för att förstå det. Eftersom du varken kan något om stridsvagnar eller flyg får man nog ta din uppfattning som en kuriös fläkt av total okunnighet.
2. Ingen bryr sig om ditt svammel om driftsättning. Ifall du menar att de ska försöka köra runt lite fordon på vägarna för att lura Ukrainarna så är det fullt möjligt, men det innebär inte att prylarna brukas eller att några mål uppfylls.
3. CV90 är ett av världens mest exporterade stridsfordonssystem. Archer med pjäs är likaså någonting som förväntas säljas i närmare 5k eldrör de närmaste tre decennierna och runt 25k eldrör till på licens. Det är system som ligger bra till även om Ukraina beslutet nog är båda systemens gravsten.
3.1. Sammanfattningsvis: CV90 har byggts i runt 1300 exemplar varav runt hälften exporterats. Därutöver har CV90 tekniken licensierats till runt 5k stridsfordon till.
4. Eftersom du har helt fel om dessa saker som är enkla att ta reda på så kan man inte ta något som du skriver på allvar.
5. Bye-bye
Nu blir man ju lite nyfiken på vilka stridsflygplan Sft BatC SolBrilla har flugit. Tunnan? Lansen?
Du kanske kan underhålla oss med lite jämförelser mellan förarplatsen på strv 102 jämfört med dessa?
Sedan låter det ju jättetrevligt att Bofors skall öka sin produktion av Archer från de 48 st som tillverkats hittills sedan 2010 till 5000 de närmaste 30 åren. Det är är ju inte mindre än 100 ggr mer per år. Jag skall ringa en kompis i Karlskoga och gratulera, men det får vänta tills jag hunnit köpa på mig en bunt BAE-aktier.