Citat:
Ursprungligen postat av
psychicsailor
Jag förväntar en massiv flyktingvåg österut ja. Vilket i sig blir ytterligare ett stort lidande. Bryr man sig om befolkningen i östra Ukraina, så vill man undvika det.
Resonerar du som så att om man håller med Ryssland och bor i Ukraina (t ex Donetsk) så är man mindre värd som människa? Så tänker inte jag. De borde ha rätt att bestämma vem som ska styra dem, som alla andra, och deras lidande är värt lika mycket som om de bor i centrala Ukraina. Däremot förstår jag de som tycker att ryska soldater får skylla sig själva om de slåss för Putin.
Om man vill att Ukraina ska bli uppgå i ryssland, trots att att det saknas ett demokratiskt beslut för det, och därtill tar till vapen för att få det att ske ändå.. eller för den delen stödjer ryska invasionsstyrkor.
Ja då är man i mina ögon en landsförrädare och terrorist. Ja, jag tycker att man är mindre värd som människa då.
Dom har all rätt att rösta i demokratiska val om dom vill ändra sin situation eller helt enkelt emigrera till ryssland, landet dom egentligen vill tillhöra.
Jag tänker inte slösa tid på att tycka synd om dom, vill du göra det så är det upp till dig.