2023-01-25, 12:06
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av pinnpelle88
Jaha, så hur många tanks får Ukraina - om 6 månader eller mer?

Kriget kommer vara över innan majoriteten av dessa tanks hinner anlända.

Nästan så man tror det är planen. "Nåja, vi vart iallafall påväg att skicka dem, attans!".

Tror du? Tror du verkligen det?

Att pissryssarna kommer att ge upp och dra tillbaka sina styrkor?

Tveksamt, enligt mig. De behöver få betydligt större förluster, kanske ett par hundratusen pissryssar till.
Citera
2023-01-25, 12:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ABanderas68
Åjo, Nog har vi sett klipp på värdelösa pissryssar som har legat och spasmat, efter en träff, en direkt indikation på att ryggraden har gått av.

Alla dör inte, men många blir helt klart invalidiserade, grönsaker, eller får ett nackskott av närmaste befäl.

Klart folk dör, sen används inte RK-3/RK-1600 hela tiden
Citera
Medlem
TheBusters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ShariaInstructor
Ja jag såg detta. Intressant. Ett långvarigt krig och många Ryssar förstår inte meningen med detta. Tyvärr finns ännu inga konstruktiva rörelser i Bögryssland mot kriget men kan "Soldatmödrarna" till slut kan förändra något.
Stalin citeras felaktigt i tråden ett antal det är igentligen Engels som sade det: "Kvantitativa förändringa går tillslut över i kvalitativa förändringar."

Jag hoppas att de är massor av små protester som sakta kommer att växa och slutligen exploderar. Ända organiserade motstånet jag läst om är olika Anarkistgrupper som utför sabotage
Citera
Medlem
Tyskland skickar 14 st Leopard. Hur många som Spanien och Portugal skickar är oklart, men kan röra sig om ett 30-tal.
Sverige hänger inte på just nu men det kan komma.

Jag misstänker att Finland skickar ett antal men det är hemligt.

Sedan kommer ju också Abrams fast den verkar otymplig i terräng.

Vi får inte glömma brittiska Challenger II, minst 12 st skickas.

Nu går också rykten om att Frankrike kan börja skicka Leclerc.

Det blir en väldig blandning, men det är det ju redan och sedan reparerar man ju många T-72 både i Ukraina och i Tjeckien.

Tillsammans med detta bör vi också beakta alla övriga stridsfordon som strömmar in som Bradley, Stryker och CV90. Frankrike skickar också en mindre stridsvagn på HJUL, den kan nog gå i terräng också.
Citera
2023-01-25, 12:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TheBuster
Stalin citeras felaktigt i tråden ett antal det är igentligen Engels som sade det: "Kvantitativa förändringa går tillslut över i kvalitativa förändringar."

Jag hoppas att de är massor av små protester som sakta kommer att växa och slutligen exploderar. Ända organiserade motstånet jag läst om är olika Anarkistgrupper som utför sabotage

Partisaner arbetar framgångsrikt i och omkring Melitopol och Berdyansk.
Citera
2023-01-25, 12:17
Medlem
X3treams avatar
Citat:
Bögryssland har förstört allt!

Dom skall ha den nivå dom förtjänar. Det blir värre.

Som sagt, ditt språkbruk gör att dina inlägg ignoreras av många, de håller en viss kvalitet men du förstör inläggen med all trams som hör hemma på mellanstadiet.
Citera
2023-01-25, 12:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TheBuster

Ja det finns ett motstånd i Ryssland också. Jag tror också att Ukraina skickar in sabotageförband.
Citera
2023-01-25, 12:18
Medlem
Citat:

Nästan så man tror det är planen. "Nåja, vi vart iallafall påväg att skicka dem, attans!".

Leopard II kommer nog vara där på slagfältet inom 2-3 månader. Abrams inom 6-8 månader. Challenger II vet jag faktiskt inte.

Det är ju bra att ryssarna ska lämna Ukraina inom 2-3 månader.
Citera
2023-01-25, 12:20
Medlem
ReijoHervonens avatar
Citat:

Dom får så många som dom behöver.

Det finns inte en enda västledare som längre pratar om hur man ska undvika att eskalera och hur man ska få båda parterna till förhandlingsbordet. Alla västledare, inklusive duvorna Scholz och Macron är nu överens om att Ukraina ska få dom vapen som behövs för att besegra Ryssland militärt.

Att du tror så lite på ditt moderland Ryssland så att du tror att ni kapitulerat innan tanksen anländer till Ukraina om sex veckor säger en hel del om hur svagt Ryssland börjar vara.
Citera
2023-01-25, 12:24
Medlem
TheBusters avatar
Citat:
Partisaner arbetar framgångsrikt i och omkring Melitopol och Berdyansk.
Partisan arbete är en helt annan 5:a, det är mycket viktigt men för att få slut till en slutgiltig lösning så måste det komma till en en folkligt resning. Annars sitter vi här gen om 30 år.
Citera
2023-01-25, 12:24
Medlem
Starbacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nihenna
Ukraina drar tillbaka från Soledar officiellt.

Nåja, att ett slag är förlorat betyder inte att kriget är förlorat. Särskilt inte med alla andra framgångar.

Bättre att de fokuserar på viktigare posteringar än en liten håla som Wagner enbart ser som prestigepoäng men inte mer.

Tänk att det är så svårt för alla dom som kommenterar detta krig att erkänna att det är Väst som krigar mot Ryssland och att den lilla pajasen bara är deras marionett.

https://www.expressen.se/tv/nyheter/lavrovs-varning-riktigt-krig-mellan-ryssland-och-vast/

Samtidigt förmanar man Kina att inte stödja Ryssland. Under tiden levererar dom sina otäckaste vapen till sin lilla stridspitt. Det finns inget större hyckleri.

https://www.expressen.se/nyheter/usa-konfronterar-kina-om-stodet-till-ryssland/?referrer=read-more-slider-0
Citera
2023-01-25, 12:25
Medlem
TheBusters avatar
Citat:
Ja det finns ett motstånd i Ryssland också. Jag tror också att Ukraina skickar in sabotageförband.
Om jag kommr ihågdet skickar jag en länk när jag inte sitter på jobbet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in