2023-01-24, 00:31
  #61
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av dialektiker
Alltså jag fattar inte hur de där pensionärerna står ut med de där konstlade, onaturliga programledarna som rapar ut sig stolpiga puts-lustigheter utifrån ett inläst manuskript (där inget som kommer från deras mun är något som helst naturligt) samtidigt som de dalt-pratar med seniorerna som att de vore småbarn. Sämre programledare får man ju leta efter.

Hur kan äldre erfarna människor låta sig bemötas som att de vore en lekskole-klass?

Och så ovanpå det världens mest ogenomtänkta, tramsiga sysselsättningar som fjantiga stafetter och meningslösa tävlingar, som inte tillför ett dugg, vare sig vad det gäller programmet eller "hur seniorerna ska lära känna varandra".
Har dessa gamlingar hotats om de inte går med på allt som kommer ske i programmet?
Så extremt krystat.

Men gud vad jag skrattade då de dansade disco och verkar tycka att de är så coola.
De är så barnsliga på något sätt, fast de är så gamla. Thailändskan (som det är fart i visserligen) men som skulle fota precis allt då då hon var på dejt med Göran.

De här pensiosarna är väldigt grunda och lättroade måste jag säga, som köper allt.
Inte har de speciellt höga krav på partners heller, trots att de levt ett helt liv och borde vara mer komplicerade i sinnet. Så tänker jag om äldre iallafall. Att livserfarenhet kan skapa mer intressanta människor. Men det här gänget verkar väldigt tunna i sina personligheter.

Nej, men du har ju fått precis allt om bakfoten.

De har mer tolerans mot programledarna eftersom de har längre livserfarenhet och förstår att de här två inte har mer kunskap, de gör sitt bästa. Dessutom är de uppvuxna i generationer som var uppfostrade att inte vara nedlåtande offentligt på det viset, så om de tycker att programledarna är vissna, så kommer de inte att visa det.

De är coola och var definitivt coola när de var unga. De som är födda 1952 var 17 år när Woodstockfestivalen gick av stapeln. Det var hippies och hasch för hela slanten. Du kan ju lyssna lite på The Doors t ex. De som är 65 år i år föddes 1958. De var 17 år i mitten av 1970-talet mitt under den allra värsta discofebern. Ladda ner filmen "Saturday night fever" vet ja.

Återigen, de har livserfarenhet och vet att vi alla bara är människor och därför har de höga krav på tolerans, respekt, ödmjukhet och glädje. Skulle tro att de har passerat stadiet när man sitter med rödvinsglasen och diskuterar Franz Kafka. De vill ha ROLIGT! Det tar tid att lära känna någon som har levt länge, men det innebär inte att man måste gå omkring och vara komplicerad för det. Jag skulle misstänka att de blir mer intressanta ju mer man lär känna dem.
__________________
Senast redigerad av Lokatten66 2023-01-24 kl. 00:35.
Citera
2023-01-24, 08:46
  #62
Medlem
Bikefits avatar
Ett underhållande program.
En vän sa "Nej det tittar hen inte på."
En annan sa "Riktigt kul program"

Det är också det enda som är rättvist:Att vi Alla blir gamla
en dag, om vi får vara friska.

Och kan minnas !!!!
Citera
2023-01-24, 08:47
  #63
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lokatten66
Nej, men du har ju fått precis allt om bakfoten.

De har mer tolerans mot programledarna eftersom de har längre livserfarenhet och förstår att de här två inte har mer kunskap, de gör sitt bästa. Dessutom är de uppvuxna i generationer som var uppfostrade att inte vara nedlåtande offentligt på det viset, så om de tycker att programledarna är vissna, så kommer de inte att visa det.

De är coola och var definitivt coola när de var unga. De som är födda 1952 var 17 år när Woodstockfestivalen gick av stapeln. Det var hippies och hasch för hela slanten. Du kan ju lyssna lite på The Doors t ex. De som är 65 år i år föddes 1958. De var 17 år i mitten av 1970-talet mitt under den allra värsta discofebern. Ladda ner filmen "Saturday night fever" vet ja.

Återigen, de har livserfarenhet och vet att vi alla bara är människor och därför har de höga krav på tolerans, respekt, ödmjukhet och glädje. Skulle tro att de har passerat stadiet när man sitter med rödvinsglasen och diskuterar Franz Kafka. De vill ha ROLIGT! Det tar tid att lära känna någon som har levt länge, men det innebär inte att man måste gå omkring och vara komplicerad för det. Jag skulle misstänka att de blir mer intressanta ju mer man lär känna dem.
Ett tänkvärt inlägg, som jag citerar i sin helhet, fast det är den förmodade toleransen mot programledarna jag undrar över. Blir man mer tolerant mot personer med stereotypt beteende, för att man blir äldre?
Ok, tror att deltagarna kanske finner sig, med ett snett leende, en del av dem med ett visst moderligt överseende. (Sexistisk kommentar, den bjuder jag på). Lite som lärare på klassresa med niorna till London.
Å andra sidan kanske det upplevs helt annorlunda av dem, än vad som går fram i TV-rutan - flera har ju sagt att detta har varit deras livs grej. Och det är ju inte programledarna de behöver relatera till, deras flams är möjligen befriande.
Kanske jag bara är gnällig. Kommer att fortsätta följa programmet.
Citera
2023-01-24, 09:26
  #64
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av rosalenin
Ett tänkvärt inlägg, som jag citerar i sin helhet, fast det är den förmodade toleransen mot programledarna jag undrar över. Blir man mer tolerant mot personer med stereotypt beteende, för att man blir äldre?
Ok, tror att deltagarna kanske finner sig, med ett snett leende, en del av dem med ett visst moderligt överseende. (Sexistisk kommentar, den bjuder jag på). Lite som lärare på klassresa med niorna till London.
Å andra sidan kanske det upplevs helt annorlunda av dem, än vad som går fram i TV-rutan - flera har ju sagt att detta har varit deras livs grej. Och det är ju inte programledarna de behöver relatera till, deras flams är möjligen befriande.
Kanske jag bara är gnällig. Kommer att fortsätta följa programmet.


Ja, det här är ju bara mina spekulationer.

Själv höll jag på att stänga av programmet eftersom jag tyckte att programledarna var HELT olidliga. Jag tycker fortfarande att de beter sig både nedlåtande och pinsamt, även om killen är något smidigare. Tjejen visar inte att hon begriper sig på deltagarna på något sätt. Noll koll där, det är faktiskt direkt pinsamt.

Jag bara tänker att med ålder så brukar en viss tolerans mot människor infinna sig om man är någorlunda mogen och nöjd, det finns naturligtvis motsatsen också, de som blir bittra.
Citera
2023-01-24, 19:33
  #65
Medlem
Peace2023s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rosalenin
Den lilla kramsugna finskan är mycket lik min pappas mormor född 1845. På foto i en oval ram. Förmodligen är min släkting minst 20 år yngre, hennes Svarta klänning förvillar, sedesamt knäppt upp till halsgropen. Minst av allt en knullmormor.
Har Merja gett järnet med koskenkorva och busgrogg i sin glada finska ungdom? Numera nykter alko, förklarar det åldrade utseendet och hennes lite naiva hjälplösa inställning? Allt är gulligt fint och vackert, och BARNEN får vi inte glömma, vilket leder till att matbordet lyfter. Alla manliga deltagare får ståkuk. Av en FIN MÄNNISKA. (Helst inte av barnen)
Beklagar min grinighet. Det kommer mer. Maria i stugan, har hon opererat sina läppar? Inte lätt för en sprallig hetblodad, utmanande kvinna att komma till Sverige. Varför förstärka folks fördomar, som hon är klar över, med en läskig insprutning i läpparna. Var det önskat resultat?

Hon är väldigt påfrestande, thailändskan, pratar i ett. Men hennes partner/manlige kompanjon tog det med jämnmod. Själv skulle jag inte stå ut länge med tjattrade eller selfies. Men så är jag inte man heller.
Citera
2023-01-24, 19:36
  #66
Medlem
Laggiores avatar
Är det något slags svenskt humorprogram?
Citera
2023-01-24, 20:12
  #67
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Peace2023
Hon är väldigt påfrestande, thailändskan, pratar i ett. Men hennes partner/manlige kompanjon tog det med jämnmod. Själv skulle jag inte stå ut länge med tjattrade eller selfies. Men så är jag inte man heller.
Vad f-n skulle han göra, som en lugn och sansad gentleman gör han det bästa av situationen.
Undrar vad han tänker om att bli spridd till alla 4503 facebookvännerna (nej, har inte kollat 😎 )
Hon har nog djupare sidor, men det kan bli svårigheter att få till en nyanserad kommunikation, eller hur det ska uttryckas.
Tror hon kommer att gå bananas på hans lugn, hon vill ha adrenalinkickar. Han saknar sin fru. Men lite spänning blir det…
Valde de två varandra aktivt?
Citera
2023-01-24, 20:43
  #68
Medlem
Xedomes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rosalenin
Vad f-n skulle han göra, som en lugn och sansad gentleman gör han det bästa av situationen.
Undrar vad han tänker om att bli spridd till alla 4503 facebookvännerna (nej, har inte kollat 😎 )
Hon har nog djupare sidor, men det kan bli svårigheter att få till en nyanserad kommunikation, eller hur det ska uttryckas.
Tror hon kommer att gå bananas på hans lugn, hon vill ha adrenalinkickar. Han saknar sin fru. Men lite spänning blir det…
Valde de två varandra aktivt?

Nej. Tycker att det var ett bra grepp för att röra om i grytan. Tror att Göran behövde lite hjälp på traven. Han skrattade på dejten, vilket ju känns kanon. Behövde nog detta. 😊
Citera
2023-01-24, 21:56
  #69
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Xedome
Nej. Tycker att det var ett bra grepp för att röra om i grytan. Tror att Göran behövde lite hjälp på traven. Han skrattade på dejten, vilket ju känns kanon. Behövde nog detta. 😊
😁noterade också att han skrattade. Misstänkte ett tag att herr Parkinson lurade i bakgrunden, (ja, förutom sorgen) men så kom en glimt i ögat och ett spontant och gott leende..
Citera
2023-01-25, 08:13
  #70
Medlem
Tarmstuvnings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Xedome
Nej. Tycker att det var ett bra grepp för att röra om i grytan. Tror att Göran behövde lite hjälp på traven. Han skrattade på dejten, vilket ju känns kanon. Behövde nog detta. 😊

Jo iofs så skrattade han men tror inte på någon äkta *love* där. Dom är för olika. Lite fel att pussla ihop dom två kan jag tycka. Finns ju bättre tanter.. Göran e min favorit
Maria hette flamsan va? Jag skulle nog pusslat ihop henne med den här gubben som flirtar med allt och alla ( Minns inte vad han heter) .. Lars Melander hette han
Fast dom väljer ju lite själva vilka dom vill vara med. Göran verkar inte vara den som *tar för sig* Utan tar det som blir över.
Citera
2023-01-25, 08:20
  #71
Medlem
Tarmstuvnings avatar
Gillar detta program
Även om dom kanske inte träffar en ny kärlek så är det jättebra. Att få komma ut och lufta sig och svänga sina lurviga så att säga Vacker miljö men lite avsaknad av lyx kan jag tycka.
Som tex spa mm
Citera
2023-01-25, 09:58
  #72
Medlem
https://www.moratidning.se/2009-07-28/ingen-robinson-for-haldun
Så har Haldun som inte kom med i Robinson äntligen fått vara med i tv. Hoppas han hittar kärleken även om han inte tyckte att de kvinnliga deltagarna var så attraktiva.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in