Citat:
Alltså jag fattar inte hur de där pensionärerna står ut med de där konstlade, onaturliga programledarna som rapar ut sig stolpiga puts-lustigheter utifrån ett inläst manuskript (där inget som kommer från deras mun är något som helst naturligt) samtidigt som de dalt-pratar med seniorerna som att de vore småbarn.
Sämre programledare får man ju leta efter.
Hur kan äldre erfarna människor låta sig bemötas som att de vore en lekskole-klass?
Och så ovanpå det världens mest ogenomtänkta, tramsiga sysselsättningar som fjantiga stafetter och meningslösa tävlingar, som inte tillför ett dugg, vare sig vad det gäller programmet eller "hur seniorerna ska lära känna varandra".
Har dessa gamlingar hotats om de inte går med på allt som kommer ske i programmet?
Så extremt krystat.
Men gud vad jag skrattade då de dansade disco och verkar tycka att de är så coola.
De är så barnsliga på något sätt, fast de är så gamla. Thailändskan (som det är fart i visserligen) men som skulle fota precis allt då då hon var på dejt med Göran.
De här pensiosarna är väldigt grunda och lättroade måste jag säga, som köper allt.
Inte har de speciellt höga krav på partners heller, trots att de levt ett helt liv och borde vara mer komplicerade i sinnet. Så tänker jag om äldre iallafall. Att livserfarenhet kan skapa mer intressanta människor. Men det här gänget verkar väldigt tunna i sina personligheter.
Sämre programledare får man ju leta efter.Hur kan äldre erfarna människor låta sig bemötas som att de vore en lekskole-klass?
Och så ovanpå det världens mest ogenomtänkta, tramsiga sysselsättningar som fjantiga stafetter och meningslösa tävlingar, som inte tillför ett dugg, vare sig vad det gäller programmet eller "hur seniorerna ska lära känna varandra".
Har dessa gamlingar hotats om de inte går med på allt som kommer ske i programmet?
Så extremt krystat.
Men gud vad jag skrattade då de dansade disco och verkar tycka att de är så coola.
De är så barnsliga på något sätt, fast de är så gamla. Thailändskan (som det är fart i visserligen) men som skulle fota precis allt då då hon var på dejt med Göran.
De här pensiosarna är väldigt grunda och lättroade måste jag säga, som köper allt.
Inte har de speciellt höga krav på partners heller, trots att de levt ett helt liv och borde vara mer komplicerade i sinnet. Så tänker jag om äldre iallafall. Att livserfarenhet kan skapa mer intressanta människor. Men det här gänget verkar väldigt tunna i sina personligheter.
Nej, men du har ju fått precis allt om bakfoten.
De har mer tolerans mot programledarna eftersom de har längre livserfarenhet och förstår att de här två inte har mer kunskap, de gör sitt bästa. Dessutom är de uppvuxna i generationer som var uppfostrade att inte vara nedlåtande offentligt på det viset, så om de tycker att programledarna är vissna, så kommer de inte att visa det.
De är coola och var definitivt coola när de var unga. De som är födda 1952 var 17 år när Woodstockfestivalen gick av stapeln. Det var hippies och hasch för hela slanten. Du kan ju lyssna lite på The Doors t ex. De som är 65 år i år föddes 1958. De var 17 år i mitten av 1970-talet mitt under den allra värsta discofebern. Ladda ner filmen "Saturday night fever" vet ja.
Återigen, de har livserfarenhet och vet att vi alla bara är människor och därför har de höga krav på tolerans, respekt, ödmjukhet och glädje. Skulle tro att de har passerat stadiet när man sitter med rödvinsglasen och diskuterar Franz Kafka. De vill ha ROLIGT! Det tar tid att lära känna någon som har levt länge, men det innebär inte att man måste gå omkring och vara komplicerad för det. Jag skulle misstänka att de blir mer intressanta ju mer man lär känna dem.
__________________
Senast redigerad av Lokatten66 2023-01-24 kl. 00:35.
Senast redigerad av Lokatten66 2023-01-24 kl. 00:35.