2023-01-24, 19:09
Medlem
MeggieClearys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gynekologstol
Man är aldrig ett offer, man väljer att vara ett.

Jag kan medge att mitt uttalande om att aldrig lita på kvinnor och barn kan förefalla en aning tillspetsat, men med tanke på hur vi som samhälle hjärntvättar dessa grupper att se allt mellan himmel och jord som övergrepp så står jag ändå bakom det. Det är myket få övergrepp som jag tycker är solklara. Vi talar då om hagamannen och liknande, och med tanke på att det snart har gått 20 år sedan han avslutade sin brottsserie så kanske du förstår hur liten tilltro jag har till den här typen av anklagelser.

Så det är Hagamannen eller ingenting.
Citera
2023-01-24, 19:11
Medlem
silopsilops avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arcabo
Vad ska jag svar tycker du? Kan du härleda i bevis att jag är pedofil? Måste göra dig mycket besviken då jag aldrig har tittat på BP eller laddat dylikt heller.Jag lider verkligen med barn som blir utsatt av detta hemska brott. Jag lovar dig, hade HA eller Bandidos kommit hem till dig hade du inte varit så uppkäftig heller.

Dock, om man inte dansar efter Sjöberg pipa är man pedofilkramare och vänster. Firman Sjöberg&Nilsson vet inte sitt eget syfte, ändra lagen hävdar dom, dock är det olagligt och grooma barn, ha sex med barn under 15 år och fotografera barn i sexuella situationer.
Om du vill kritisera deras krav på lagändring borde du inte kolla varför dom vill ändra lagen och på vilket sätt.
Du verkar inte ha förstått varför dom använder dom metoder dom gör och vad som krävs för att skydda barn innan dom blir utsatta.
Lagen har luckor.
Dom luckorna vill Patrik och Sara stänga.
Citera
2023-01-24, 19:12
Medlem
silopsilops avatar
Citat:
Man är aldrig ett offer, man väljer att vara ett.

Jag kan medge att mitt uttalande om att aldrig lita på kvinnor och barn kan förefalla en aning tillspetsat, men med tanke på hur vi som samhälle hjärntvättar dessa grupper att se allt mellan himmel och jord som övergrepp så står jag ändå bakom det. Det är myket få övergrepp som jag tycker är solklara. Vi talar då om hagamannen och liknande, och med tanke på att det snart har gått 20 år sedan han avslutade sin brottsserie så kanske du förstår hur liten tilltro jag har till den här typen av anklagelser.
Du förstår väl att det säger mest om dig och vad du sysslar med än det säger något om något annat.
Citera
2023-01-24, 19:41
Medlem
Gynekologstols avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MeggieCleary
Så det är Hagamannen eller ingenting.
Ungefär så. Tio år gammalt tafsande, penisbilder, bortträngda minnen, dagen efter-ånger och annan skit borde inte tas på allvar.
Citera
2023-01-24, 19:50
Medlem
Lysturkens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AidanHunt
Kompletterad och uppdaterad, fortsättning följer.
Utmärkt! Har du möjlighet att fylla på listan hela vägen ner till nummer 1, den första konfrontationen med Gammelgäddan?
Citera
2023-01-24, 21:14
Medlem
Citat:
Haha, kul att du påminde mig om den där tolvstegskärringen. Det är ju onekligen intressant men inte förvånande att olika sekter (i det här fallet tolvsteg och peddojägare) överlappar varandra. Det enda som fattas är att dumparna börjar syssla med MLM också.

Ja underbara kärringen Thea. Sonen hade hon i släptåg också, Han läxade upp berikaren deluxe. Dumpens ersättare när Putte behöver quality time med en back i sommarstugan i Östersund. En helt underbar video. Thea tog med sig psykologernas snack från jobbet. Den där skiten om wisemind osv avhandlas väl inte på terapeut-utbildningen liksom.

Hur som helst så är Thea helt underbar och man vill se henne igen.
Citera
2023-01-24, 21:18
Medlem
Citat:
Uppskattar ditt arbete, lätt sökbara förövargäddor.
Citera
2023-01-24, 21:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sturuf
Mycket klarsynt. Hoppas att det får fler att vakna. En hel del kommer att gå in på Dumpen nu för att se vad det handlar om. En del kommer att reagera negativt och mena att det är fel och andra att det är helt rätt att Dumpen agerar.

Och livstid för de grövsta våldtäkterna ska straffas med livstid skrivs det och jag kan bara hålla med. Och jag tycker också att ungdomar som våldtar barn ska straffas med fängelse, ungdomsvård är inte lämpligt för det finns ingen rationalitet i detta att våldta ett barn. Ungdomsvård för snatterier och liknande är en sak, men att skaffa fram ett livslångt lidande för någon är verkligen allvarligt.

Bra sagt i artikeln:

En del av dessa brister uppmärksammas i Tidöavtalet. Preskriptionstiden för sexualbrott begångna mot barn under 18 föreslås slopas, straffen för sexualbrott ska skärpas, där livstid ”ska övervägas för de värsta brotten”. Men den kanske viktigaste delen är att ”provokativa åtgärder lagfästs”. Det är utmärkt även om steget är långt tills dess, först ska det i sedvanlig ordning utredas.

Det vore förstås mycket bättre, vad gäller rättssäkerheten, om polisen ägnade sig åt att hitta pedofiler innan de hittar barn. https://www.gp.se/ledare/dumpen-visa...epp-1.88082630
Är inte det klubbat redan?
Citera
2023-01-24, 21:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IndjansoldatHerkko
Har en hyfsat ny bild på honom. Lönnfet med Lasse kroner frisyr.
Får gärna länka!
Citera
2023-01-24, 21:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sturuf
Mycket klarsynt. Hoppas att det får fler att vakna. En hel del kommer att gå in på Dumpen nu för att se vad det handlar om. En del kommer att reagera negativt och mena att det är fel och andra att det är helt rätt att Dumpen agerar.

Och livstid för de grövsta våldtäkterna ska straffas med livstid skrivs det och jag kan bara hålla med. Och jag tycker också att ungdomar som våldtar barn ska straffas med fängelse, ungdomsvård är inte lämpligt för det finns ingen rationalitet i detta att våldta ett barn. Ungdomsvård för snatterier och liknande är en sak, men att skaffa fram ett livslångt lidande för någon är verkligen allvarligt.

Bra sagt i artikeln:

En del av dessa brister uppmärksammas i Tidöavtalet. Preskriptionstiden för sexualbrott begångna mot barn under 18 föreslås slopas, straffen för sexualbrott ska skärpas, där livstid ”ska övervägas för de värsta brotten”. Men den kanske viktigaste delen är att ”provokativa åtgärder lagfästs”. Det är utmärkt även om steget är långt tills dess, först ska det i sedvanlig ordning utredas.

Det vore förstås mycket bättre, vad gäller rättssäkerheten, om polisen ägnade sig åt att hitta pedofiler innan de hittar barn. https://www.gp.se/ledare/dumpen-visa...epp-1.88082630

Jag skulle tro att de folket redan hittat till Dumpen då ledaren är över 2 länder gammal. Skall bli intressant och se om det lyckas få igenom delen om provokation när det väl kommer till kritan eller om det bara var valfläsk..
Citera
2023-01-24, 21:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av silopsilop
Det gör dom ju inte
.Idén kom idag från någon i tråden men Sara och Patrik är nog för kunniga på området och om lagstiftningen för att hoppa på ett sådant förslag.
Den första augusti blir ju lagstiftningen dessutom ännu mer täckande och strängare.

Vad blir det för skärpningar?
Citera
2023-01-24, 21:31
Medlem
BeachBobs avatar
Citat:
Bra gjort! nu går det lätt att hitta någon vi pratar om. Bugar och tackar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in