2023-01-23, 22:04
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ken Dryden
Bucha - inte Bakhmut.

Det var ju närmare.

Vafan är detta något slags allmän kunskap om denna ordlek? Jag har missat som sagt
Citera
2023-01-23, 22:05
Medlem
TheAnswerIs42s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Auric
Gissar på det sistnämnda. Eller snarare kanske att de inte inser problemen. Men min poäng med att nämna detta är att denna valutaunion, om den nu realiseras, antingen blir dödsstöten för BRICS-projektet i sig eller så blir det dödsstöten för Rysslands inflytande i BRICS. Med Sydamerika, Indien och Kina som maktfaktorer får Ryssland svårt att ens hävda fjärdeplatsen i BRICS.

BRICS var redan över och långt förbi dödsstöten för 5 år sedan. Det kramkalaset stackars Ryssland, SA och Brasilien försöker sig på är lika förläget som rubelns faktor i Hong Kong.
Att de stackars apologetiska Serberna och resten utav flydda ryssar försöker använda detta som ännu en ståndpunkt i sin övertygelse är inget annat än bara ett bevis på hur lätt man går vilse om man står på kompassen.....enbent
Citera
2023-01-23, 22:07
Medlem
Pausaniass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av clutchshooter
Jag var inte tillräckligt tydlig, han berättade att dom förbereder sig att anfalla Ryssland.
Och då blir de utsparkade ur både Nato och EU.
Citera
2023-01-23, 22:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Clay Allison
Haha, missat det. Så himla nära är ju namnen inte. Fast kanske om man har ryska som modersmål. I dunno

Jag behöver korrigera mig själv här.
Massakern var ju i Bucha.

https://mobile.twitter.com/bellingcat/status/1601196530563694592
Bucha= butchar/butcher

Synd jag inte hittade kreml när de förklarade "läget" om händelserna i bucha.

Klart de behöver förneka, vem vill erkänna att ens armè begår krigsbrott mot civila.

Behöver bara så det minsta lilla frö av tvivel hos någon så har propagandan spelat ut sitt syfte.
Citera
2023-01-23, 22:11
Medlem
Dör o skadas det inga ryssar i ukraina längre - är det bara UAF o civila som dör o skadas?
Citera
2023-01-23, 22:13
Medlem
foliekillers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KillPu
Sanering av Z-kackelackor:

https://twitter.com/PaulJawin/status/1617102001229238272

Grillad orch:

https://twitter.com/sprotiv/status/1617196275375681536

Ukrainian tank vs ryZZk tank:

https://twitter.com/operativno_ZSU/status/1617497147926286338

RyZZar blivit kononauter efter ukransk direktträff!

https://twitter.com/worldonalert/status/1617598002729713677
Nice! Dessa F1 granater vad är det? De såg ju väldigt effektiva ut jämfört med andra små drönargranater?

Här klippte dom ja av både armar, ben och huvuden?
Citera
2023-01-23, 22:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Auric
Gissar på det sistnämnda. Eller snarare kanske att de inte inser problemen. Men min poäng med att nämna detta är att denna valutaunion, om den nu realiseras, antingen blir dödsstöten för BRICS-projektet i sig eller så blir det dödsstöten för Rysslands inflytande i BRICS. Med Sydamerika, Indien och Kina som maktfaktorer får Ryssland svårt att ens hävda fjärdeplatsen i BRICS.
??
Varför iskulle det vara negativt för Ryssland?
Fjärdeplats Har vi listplaceringar inom EU?
Det är väl ingen Eurovision Contest?
Den enda nation som drabbas negativt är ju USA.
Det fattar väl alla som har ett hum om internationell handel och ekonomi.
Citera
2023-01-23, 22:16
Medlem
Sgt.Blands avatar
Ryssens flygbas i Engels är nu nästan helt tömd på bombplan. Har ryssen gett upp missilattackerna tro?? Kanske det bombade flerbostadshuset i Dnipro blev droppen som fick bägaren att rinna över?? När väst började öka vapenleveranserna till UAF!?

https://twitter.com/Feher_Junior/status/1617629529035636737

Glömde att ryssen har ju Kalibr kryssningsmissiler också som avfyras från fartyg och ubåtar i Svarta Havet.
Citera
2023-01-23, 22:18
Medlem
foliekillers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jonkebonke
Jo det har alldeles riktigt.
Mer eller mindre. Bara en tidsfråga och vi har fått säkerhetsgarantier under ansökan även om det just inte behövs, ryssen är ju nästan helt demilitariserad nu och kommer inom några månader vara på en nivå som inte en kan hota Moldavien.
Citera
Medlem
TheAnswerIs42s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mary99
??
Varför iskulle det vara negativt för Ryssland?
Fjärdeplats Har vi listplaceringar inom EU?
Det är väl ingen Eurovision Contest?
Den enda nation som drabbas negativt är ju USA.
Det fattar väl alla som har ett hum om internationell handel och ekonomi.

Har USA drabbats negativt?
På vilket vis menar du då?? Ekonomiskt, eftersom att du har full koll på internationell handel och ekonomi???

Finns där någon möjlighet för dig att posta eller åtminstone visa på något som styrker detta INNAN jag kontrar?
Varför svamlar du om saker som är uppenbara lögner? Vad är syftet förutom att få dig själv idiotförklarad?

Och, framförallt, vad har USAs, nu störtsänkta, inflation med Ukraina eller ditt förlorade pensionssparande att göra???
Senast redigerad av TheAnswerIs42 2023-01-23 kl. 22:21.
Citera
Medlem
orrecrists avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snapcount
Enig med dig i sak, att det borde vara hemligare. Man bara onødigt "tippar" handen till Kreml.

Nær det ær sagt.., varfør dvs.., psykologi ?

Sa aldrig att jag ville att det skulle vara så bara att det inte är så.

Men intressant hursomhelst
Citera
2023-01-23, 22:20
Medlem
LeeVans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pausanias
[/b]
Är det ett annat ord för yttrandefrihet? Du låter precis som talesmännen i Sovjetunionen på den tid det begav sig.

Logiken kan vara svår att se. En kvinna som blir överfallen och våldtagen har inte yttrandefrihet. Men det danska aset åtnjuter polisskydd för att komma hit och provocera. Har dom inte yttrandefrihet i Danmark?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in