2023-01-23, 21:45
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Shibaiji
Det var reptil ukrainska nazistiska skådisar från Jupiter. I bachmut.

Tyckte min illa dold ironi var tydlig.

Du bekräftar alltså att det var en massaker ?

Bekräftar? Nej jag har inte sett den med egna ögon, och kan inte ’bekräfta’.

Men vittnesmålen och bildbevisen pekar ganska tydligt åt att en massaker skedde.
Citera
2023-01-23, 21:45
Medlem
Sgt.Blands avatar
Är detta ett sånt tillfälle där rysk propaganda slår fel? En rysk pensionär och krigshjälte tycker att de ryssar som attackerar civila i Ukraina är förrädare. Ja han säger ju bara det som många i denna tråden redan har sagt otaliga gånger. Ryssens attacker mot civila skapar bara ännu mer motstånd så det får ju motsatt effekt bara.

https://twitter.com/Gerashchenko_en/status/1617601434836516866
Senast redigerad av Sgt.Bland 2023-01-23 kl. 21:52.
Citera
2023-01-23, 21:47
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av fokuserapafakta
Ja, Sverige var ju under allvarligt hot från Turkiet, Irak och muslimska nazister inom landets gränser - Ryssland hade inget annat val än att hjälpa för att skydda och avnazifiera
Galaxer i mina braxer sa miman i aniara när de for ut i världsrymden. Och någon glömde snuset hemma på jorden.
Ryssland har inget val än att skydda säger du, skydda mot vem? Vem vill ha skydd?Ukraina
Jag hänger inte med. Du och jag får ta en paus nu, ok?
Citera
2023-01-23, 21:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sgt.Bland
Är detta ett sånt tillfälle där rysk propaganda slår fel? En rysk pensionär och krigshjälte tycker att de ryssar som attackerar civila i Ukraina är förrädare. Ja han säger ju bara det som många i denna tråden redan har sagt otaliga gånger. Ryssens attacker mot civila skapar bara ännu mer motstånd så det ju motsatt effekt bara.

https://twitter.com/Gerashchenko_en/status/1617601434836516866

Modig gubbe det där men han har ju även helt rätt. Svårt att vinna hearts and minds när man riktar in sig på civila.
Citera
2023-01-23, 21:51
Medlem
Sgt.Blands avatar
Citat:
Mmm... Antar att man skulle kunnat mattbomba Ukraina till stenåldern med konventionella bomber om man ville. Även om Tupolev-bombarna ser ut att vara antika borde väl 100 sådana kunna göra rätt stor skada utan att en enda Wagnerslav skulle behöva stryka med?

https://en.wikipedia.org/wiki/List_of_active_Russian_military_aircraft
De ryska bombplanen vågar sig inte i närheten av område som Ukraina kontrollerar för då skulle de vara nedskjutna illa kvickt ju. Enda gången i detta kriget där ryssen har satt in större bombplan är mot Mariupol där man gjorde det några gånger. Ryssen har försökt att göra mindre bombningar med Su-34 men även de blir snabbt nedskjutna om de flyger in över ukrainskt kontrollerat område. Ryssen har inga smygarplan som kan undkomma radar. Det de kan försöka med är missiler men det går ju sådär.
Citera
2023-01-23, 21:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Clay Allison
Bekräftar? Nej jag har inte sett den med egna ögon, och kan inte ’bekräfta’.

Men vittnesmålen och bildbevisen pekar ganska tydligt åt att en massaker skedde.

Inte heller sett något, men nog borde satellit bilder tagna dagarna innan Ukraina övertog staden talar sitt tydliga språk. Med tidsstämpel.

Sen att man i rysk media insinuerar att väst media gjort en typ av freudian slip då de menar att namnet Bachmut är nära "Butcher" och därför man kommit på iden om massaker i Bachmut.

Det är som manuskript för en b-film
Citera
2023-01-23, 21:57
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Shibaiji
Inte heller sett något, men nog borde satellit bilder tagna dagarna innan Ukraina övertog staden talar sitt tydliga språk. Med tidsstämpel.

Sen att man i rysk media insinuerar att väst media gjort en typ av freudian slip då de menar att namnet Bachmut är nära "Butcher" och därför man kommit på iden om massaker i Bachmut.

Det är som manuskript för en b-film

Haha, missat det. Så himla nära är ju namnen inte. Fast kanske om man har ryska som modersmål. I dunno
Citera
2023-01-23, 21:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kalle632
Jaha, ska de även ha en budget för att hantera strukturella skillnader då? Eller de förstår inte problematiken?

Gissar på det sistnämnda. Eller snarare kanske att de inte inser problemen. Men min poäng med att nämna detta är att denna valutaunion, om den nu realiseras, antingen blir dödsstöten för BRICS-projektet i sig eller så blir det dödsstöten för Rysslands inflytande i BRICS. Med Sydamerika, Indien och Kina som maktfaktorer får Ryssland svårt att ens hävda fjärdeplatsen i BRICS.
Citera
2023-01-23, 21:58
Medlem
borrizs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Brille68
Bara USA har pumpat in material som motsvarar ca tre års total försvarskostnad för Ryssland. Det är renodlad material till skillnad mot en försvarsbudget som är löner och underhåll.

Och trots att man tränat ukrainska styrkor under ca åtta år så förlorar Nato. Stort. Cirka en halv miljon ukrainska soldater är nu inte längre stridsdugliga. Och jag bortser inte från att även Ryssland lider av förluster. Tusentals ryssar har dött.

Mycket bra jobbat!

Intressant, säg var har du fått dina siffror ifrån.
Vore fint med en referens så att jag kan lära mig mera.
Citera
2023-01-23, 21:59
Medlem
Ken Drydens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Clay Allison
Haha, missat det. Så himla nära är ju namnen inte. Fast kanske om man har ryska som modersmål. I dunno
Bucha - inte Bakhmut.
Citera
2023-01-23, 22:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pausanias
Härlig med någon som är objektiv.

Jo han är otroligt objektiv.

Tusentals ryssar har dött. Med det menar brille68 att det dött 2000 ryssar.

I verkligheten har det nog dött 20, ggr mer.

En halv miljon skadade och dödade ukrainare. Really.

Snarare så Ukraina bedrivit ett försvarskrig och delvis jagat ryssen på flykt från ex kherson.
Det har nog dött dubbelt så mycket ryssar som ukrainare.
Citera
2023-01-23, 22:04
Medlem
88SONs avatar
Citat:
Japp, och laddar upp för det RIKTIGA Kievanfallet. Det första var bara en markering. Klumpig och klantig men likväl bara en markering för att Ukraina skulle släppa de fyra regionerna frivilligt... Jag vet, jag har släppt fakta bakom mig, pinsamt men men..

Jämfört med det första anfallet så är nästa potentialla anfall objektivt svagare än det första, lägg till följande i Ukrainas favör

- Förberedd och minerad front
- Flera soldater vid gränsen
- Bätrre utrustning

Du har helt enkelt fel
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här