Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2023-01-23, 16:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sthlm007
Har aldrig påstått att det går att lita på en ryss,en ryss är en ryss punkt.
Jag vet att du värnar väldigt hårt om NATO och vi i Sverige har gjort det vi kan så
NATO kommer det bli och det som hindrar nu är inte vi som tycker annorlunda utan vad turkarna säger.
Ska vi gå turkarna till mötes eller ska vi hålla huvudet kallt och vänta ut honom till döden eller avgång.

Tror du ärligt att Ryssen har något kvar att ge och i sånt fall om han skulle klara av en invasion av Sverige

Det beror på vad du menar med "gå turkarna till mötes". Om du menar: ändra i vår grundlag så: nej! Om du menar: samarbeta med turkarna mot terrorism (t.ex. pkk): ja.

Ryssen är måhända försvagad just nu men, likt en parasit, kommer de tillbaka till slut med oförminskad styrka.
Citera
2023-01-23, 17:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Leland1979
Det beror på vad du menar med "gå turkarna till mötes". Om du menar: ändra i vår grundlag så: nej! Om du menar: samarbeta med turkarna mot terrorism (t.ex. pkk): ja.

Ryssen är måhända försvagad just nu men, likt en parasit, kommer de tillbaka till slut med oförminskad styrka.

Fast det turkarna definierar som terrorister stämmer inte överens med våra definitioner så ditt svar blir motsägelsefullt.
Du kan inte äta kakan och ha den kvar som man säger!
Efter alla dessa år där Ryssen framgångsrikt lyft sin ekonomi så var det detta som var allt de hade att komma med på slagfältet mot ett land som Ukraina och nu när de aldrig kommer återhämta sig så skulle de ändå klara av en invasion av Sverige menar du,,låter inte rimligt.
Tror inte Ryssen nånsin kommer återhämta sig från detta,hur skulle de?
Nordstream är sprängd,ingen handel med väst och skaran som fördömer växer för varje dag,,det är kört för Ryssland för låååång tid framöver.
Citera
2023-01-23, 17:26
Avstängd
Det verkar kört nu. Finland går med utan Sverige.
Citera
2023-01-23, 17:41
Medlem
Citat:
Fast det turkarna definierar som terrorister stämmer inte överens med våra definitioner så ditt svar blir motsägelsefullt.
Du kan inte äta kakan och ha den kvar som man säger!
Efter alla dessa år där Ryssen framgångsrikt lyft sin ekonomi så var det detta som var allt de hade att komma med på slagfältet mot ett land som Ukraina och nu när de aldrig kommer återhämta sig så skulle de ändå klara av en invasion av Sverige menar du,,låter inte rimligt.
Tror inte Ryssen nånsin kommer återhämta sig från detta,hur skulle de?
Nordstream är sprängd,ingen handel med väst och skaran som fördömer växer för varje dag,,det är kört för Ryssland för låååång tid framöver.

Det var därför jag angav PKK som exempel. Där är Sverige och Turkiet överens om att det är en terroristorganisation.

Att Ryssarna är körda är vi överens om. Men ett fattigt land kan bli farliga t.ex. Tyskland efter 1:a världskriget. Jag tror att ett desperat Ryssland i kombination med deras sedvanliga imperpialistfasoner kan vara en farlig kombo.
Citera
2023-01-23, 17:43
Medlem
ReijoHervonens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Himmalajja
Det verkar kört nu. Finland går med utan Sverige.
Det tror jag inte.

Ha lite is i hatten nu, byfånen Erdogan använder endast sin NATO block för att visa sig handlingskraftig och viktig. Han tror han ska vinna valet på det sättet. USA har tappat tålamodet och Blinken har tagit den lille muslimen i öronen och sagt att han ska skynda på godkännandet. Han får några månader på sig.

Det har fått byfånen att flytta det tänkta valet i Turiket ifrån Juni till Maj.

https://gna.org.gh/2023/01/erdogan-moves-turkeys-elections-forward-to-may-14/
Citera
2023-01-23, 17:44
Medlem
Sextiopluss avatar
Otroligt egentligen. En försvarsorganisation grundad 1949 av länder i Europa och Nordamerika kontrolleras nu av ett västasiatiskt land som är i symbios med en av dess fiender. Något är mycket fel. 🥴
Citera
2023-01-23, 17:57
Medlem
Citat:
Det var därför jag angav PKK som exempel. Där är Sverige och Turkiet överens om att det är en terroristorganisation.

Att Ryssarna är körda är vi överens om. Men ett fattigt land kan bli farliga t.ex. Tyskland efter 1:a världskriget. Jag tror att ett desperat Ryssland i kombination med deras sedvanliga imperpialistfasoner kan vara en farlig kombo.

Fast vem kommer ta efter Putin för han har inte långt kvar den gubben,,om han nu inte är en jävel som lever till 100…
Det de skulle kunna göra är att skicka sina kära atombomber och vid det läget kvittar ett medlemskap i NATO,men ett fattigt Ryssland utan mtrl som skulle klara av att invadera Sverige,,nä,knappast!

Sverige o Turkarna är långt ifrån överens om personerna de uttryckligen vill ha utvisade,hur gör vi med dessa tycker du?
Citera
2023-01-23, 18:04
Medlem
Citat:

Oj,förlåt nu tycker jag nästan lite synd om dig,fast bara nästan 😅
Erdogan: Sverige får inget stöd från Turkiet
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/8J9bxG/erdogan-sverige-far-inget-stod-fran-turkiet
Citera
2023-01-23, 18:09
Medlem
Vem bryr sig om den där muslimtönten som tror att han är något. Sverige kommer att gå med i Nato oavsett vad han säger nu.
Citera
2023-01-23, 18:11
Medlem
Citat:
Fast vem kommer ta efter Putin för han har inte långt kvar den gubben,,om han nu inte är en jävel som lever till 100…
Det de skulle kunna göra är att skicka sina kära atombomber och vid det läget kvittar ett medlemskap i NATO,men ett fattigt Ryssland utan mtrl som skulle klara av att invadera Sverige,,nä,knappast!

Sverige o Turkarna är långt ifrån överens om personerna de uttryckligen vill ha utvisade,hur gör vi med dessa tycker du?

Självklart ska vi inte utvisa någon om det inte finns laglig grund för det. Erdogan spelar som sagt bara politisk teater. Han vill vinna sitt val. Svårare än så är det inte.
Citera
2023-01-23, 18:13
Medlem
Citat:
Oj,förlåt nu tycker jag nästan lite synd om dig,fast bara nästan 😅
Erdogan: Sverige får inget stöd från Turkiet
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/8J9bxG/erdogan-sverige-far-inget-stod-fran-turkiet

Tänkte väl att det bara var en tidsfråga innan ni skadeglada serber och ryssar såg den nyheten Jag tror fortfarande inte det är kört men det lär inte hända något på denna sidan av det Turkiska valet.
Citera
2023-01-23, 18:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av skogshuggar3n

Om Sverige går med i Nato förbinder vi oss sannolikt att strida i ett eventuellt kommande storkrig mellan världens två konkurrerande supermakter.

Om Sverige inte går med i NATO blir vi ett slagfält i kriget mellan världens två konkurrerande supermakter, men då utan skydd av NATO.
I ett storkrig där kärnvapen används är taktiken bland annat att neka fienden tillgång till områden.
Ett radioaktivt södra Sverige och Gotland kommer blir bra för Ryssland.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in