2023-01-23, 00:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kentuckyfry
Du vet väl att det finns stor stigma kring att kritisera vaccinet, även inom vården? Inte en hälsosam debatt detta. Det är därför folk som inte var i behov av vaccinet nu dör av vaccinet och drabbas av andra komplikationer. De fick aldrig veta.

Återigen, statistiskt säkra siffror på det du påstår nu önskas.
Citera
2023-01-23, 00:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av M18A1-Claymore

Ber dig om detsamma.
Citera
2023-01-23, 01:00
Medlem
Citat:

Varför ljög ni om att vaccinet förhindrade smitta?
Citera
2023-01-23, 01:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av punishr
Gamble? Definera gamble? Som risken att gå över gatan? Varför har svenska myndigheter stoppat vaccinering av unga? Är det för att risken är större än nyttan kanske?

https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC8863574/

"We estimated extra myocarditis events to be between 1 and 10 per million persons in the month following vaccination, which was substantially lower than the 40 extra events per million persons observed following SARS-CoV-2 infection."

Oavsett vad du vill inte ha ett preparat som ger mild Myokardit - folk kommer tappa tilltron.
Citera
2023-01-23, 01:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av punishr
Varför ljög ni om att vaccinet förhindrade smitta?

För det var det man såg inledningsvis. Är det då en lögn? Man kan bara gå på det man får.
Citera
2023-01-23, 01:05
Medlem
Citat:
Vart har du belägg för att det enbart sker efter träning? Låter som en bortförklaring. Det är långt allvarligare än så.

Jag är vaccinerad 5+ gånger och enligt er skränisar borde jag haft både trippla hjärtinfarkter, 4 sidig hjärtmuskelinflamation och ett ickebefintligt immunförsvar samt ett havererat nervsystem.
Tillhör ingen riskgrupp och följde rekommendationerna att inte anstränga mig på 4 dagar efter vaccination.
Så nä, har i inga siffror men om du tittar på de idrottsmän som sägs dött av detta så kan man se lite när de vaccinerades och om det tränade efter. Då kan vi få en bra statistik på hur relaterat det är,
Jag har inte fått några biverkningar.inte ens milda och jag följde rekommendationerna.
Citera
2023-01-23, 01:09
Medlem
Citat:
Ber dig om detsamma.

Ska jag ge dig siffror på det du påstår och hävdar är sant? Lite hål i huvudet på den begäran vill jag påstå så jag avstår den.
Citera
2023-01-23, 01:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sittnerpajas
Herregud, dina föregångare sörjer för din dumhet.

Löjeväckande att kretiner likt dig själv slänger det meningslösa epitet "antivaxxer", samtidigt som ni har noll förståelse för injektionens mekanismer eller påverkan på kroppen.

Men vad är din förklaringsmodell för den enorma överdödlighet som syns i västvärlden?

https://www.euromomo.eu/graphs-and-maps

Överdödligheten bland unga är enorm, och detta är tyvärr bara början. Men hur förklarar en person som dig denna överdödlighet? Om det hade varit Covid-19 så hade det ju synts i ett tidigare skede, när varianten var mer virulent och människor inte var vaccinerade.

Nu är det tvärtom, överdödligheten är som högst när människor är vaccinerade och var obefintlig dessförinnan. Det kanske är klimatkrisen?

Jag frågar er om statistiskt säkra siffror för att kunna svara på era frågor men ni totalvägrar dela med er av dessa.
Citera
2023-01-23, 01:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sittnerpajas
http://www.phinancetechnologies.com/HumanityProjects/US%20Disabilities%20-%20Part1.htm

Här har du data från Bureau of Labor Statistics, där man ser en tydlig försämring av människor som har jobb, och har hälsovårdsförsäkring genom företaget i USA. Dessa människor har, historiskt sett, alltid varit mer hälsosamma än de arbetslösa. De dör i 30-40% lägre grad, historiskt sett, men har nu haft en explosionsartad ökning av funktionsnedsättningar.

Denna skiftning sker 2021, månad 5, och korrelerar perfekt med intåget av giftet. Vi har en R-kvadratvärde på 0.895 när man jämför mängd doser med ökning i invaliditet. Detta är nästan ett linjärt samband.

De har även statistiska modeller och analyser över datan för överdödlighet, om det är någonting som intresserar dig

Här har du också en av de studier som talar om de skadliga mekanismerna bakom vaccineringen: https://www.sciencedirect.com/science/article/pii/S027869152200206X

First is the extensively documented subversion of innate immunity, primarily via suppression of IFN-α and its associated signaling cascade. This suppression will have a wide range of consequences, not the least of which include the reactivation of latent viral infections and the reduced ability to effectively combat future infections. Second is the dysregulation of the system for both preventing and detecting genetically driven malignant transformation within cells and the consequent potential for vaccination to promote those transformations. Third, mRNA vaccination potentially disrupts intracellular communication carried out by exosomes, and induces cells taking up spike glycoprotein mRNA to produce high levels of spike-glycoprotein-carrying exosomes, with potentially serious inflammatory consequences. Should any of these potentials be fully realized, the impact on billions of people around the world could be enormous and could contribute to both the short-term and long-term disease burden our health care system faces.

Det du pratar om som funktionsnedsättningar och invaliditet är statistik from Bureau of Labor där de gör surveys och frågar 6 olika frågor; det är inte baserat på verifierade antal invalidiserade på något sätt.

data on persons with a disability are collected as part of the Current Population Survey
(CPS), a monthly sample survey of about 60,000 households that provides statistics on
employment and unemployment in the United States.

Frågorna de frågar är:

Is anyone deaf or does anyone have serious difficulty hearing?

Is anyone blind or does anyone have serious difficulty seeing even when wearing glasses?

Because of a physical, mental, or emotional condition, does anyone have serious difficulty concentrating, remembering, or making decisions?

Does anyone have serious difficulty walking or climbing stairs?

Does anyone have difficulty dressing or bathing?

Because of a physical, mental, or emotional condition, does anyone have difficulty doing errands alone such as visiting a doctor’s office or shopping?

(Källor finns i linken du postade)
Citera
2023-01-23, 03:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rawjudge
https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC8863574/

"We estimated extra myocarditis events to be between 1 and 10 per million persons in the month following vaccination, which was substantially lower than the 40 extra events per million persons observed following SARS-CoV-2 infection."

Oavsett vad du vill inte ha ett preparat som ger mild Myokardit - folk kommer tappa tilltron.

Jag känner inte en enda person som fått hjärtproblem efter covid, men flera som fått hjärtproblem efter vaccinering. Det där är den största myten av alla att covid orsakar hjärtproblem. Det är snarare all stress bland er hypokondriker som orsakar hjärtproblem. Det är samma lögn som långtidscovid som inte existerade förutom i huvudet på er hypokondriker.

Nu kan jag ju också svara åt dig att myndigheterna valde att inte fortsätta vaccinera unga efter en nytta vs risk bedömning. De insåg att det var fruktansvärt efterblivet att vaccinera barn och unga. De borde egentligen stå till svars för det brottet i domstol, men det kanske kommer.

Jag hävdar fortfarande att vaccinet inte spelat något avgörande roll överhuvudtaget. De förhindrade inte smitta som ni ljög om att det gjorde. Vändningen kom när folk i hög grad utvecklade naturlig immunitet samtidigt som viruset muterade till mildare variant. Vaccinet gjorde inte ett skit. Folk lurades att ta det helt i onödan.

Hela ert narrativ brakade samman när det visade sig att vaccinerade i och med Omicron blev sjukare än aldrig förr och drev smittspridningen. Och nu så dör ju dessutom fler vaccinerade än ovaccinerade. Det är bra. Jag ser det som en gåva från ovan. Vaccinerade förtjänar att dö. Jag njuter av det. Jag hjälper personligen aldrig vaccinerade. Skulle inte ens pissa på dom om de brann.

Jag ska stolt bära min tröja "unvaccinated" när den kommer med posten. Det är det bästa beslut jag, min familj och mina vänner någonsin tagit
Senast redigerad av punishr 2023-01-23 kl. 03:38.
Citera
2023-01-23, 03:29
Medlem
Citat:
Ska jag ge dig siffror på det du påstår och hävdar är sant? Lite hål i huvudet på den begäran vill jag påstå så jag avstår den.

Vilken är din agenda egentligen? Förväntar du dig på riktigt att folk som efter två år inte vaccinerat sig kommer att vaccinera sig? Tror du att du bidrar till att öka vaccinationsviljan, tilltron till myndigheter och läkemedelsindustrin? Jag skulle snarare säga att det är tvärtom. Jag blir allt mer stärkt i min övertygelse om att jag gjort det rätta. Två år in i pandemin fick jag covid och det var inte värre än en förkylning. Jag insåg med tiden att absolut ingenting vaccinmaffian påstod var sant. Covidpass blev droppen för mig. Efter det lovade jag mig själv att aldrig förlåta.

Tyckte du det var bra med stigmatisering, covidpass, restriktioner? Anser du att det är rätt att folk förlorar sina jobb pga deras vaccinstatus?

Jag kanske ska börja jävlas lite med min personal och kräva att de börjar ta diverse mediciner. Jag ska nog också börja göra mig av med vaccinerad personal efter den här debatten. Det har peppat mig att ta steget. Ska kartlägga dom först.
Senast redigerad av kentuckyfry 2023-01-23 kl. 03:40.
Citera
2023-01-23, 03:33
Medlem
Citat:
Jag är vaccinerad 5+ gånger och enligt er skränisar borde jag haft både trippla hjärtinfarkter, 4 sidig hjärtmuskelinflamation och ett ickebefintligt immunförsvar samt ett havererat nervsystem.
Tillhör ingen riskgrupp och följde rekommendationerna att inte anstränga mig på 4 dagar efter vaccination.
Så nä, har i inga siffror men om du tittar på de idrottsmän som sägs dött av detta så kan man se lite när de vaccinerades och om det tränade efter. Då kan vi få en bra statistik på hur relaterat det är,
Jag har inte fått några biverkningar.inte ens milda och jag följde rekommendationerna.

5+ gånger? Och det säger du stolt? Tillhör ingen riskgrupp, ändå har du boostat dig in absurdum? Varför? Lider du av hypokondri? Hur stor är risken för någon som inte är i riskgrupp att dö? 0.005%, om ens det? Hur vet du att det har hjälpt? Vaccinerade dör i högre grad än ovaccinerade, så statistiskt sett var det ingen bra idé.

Sen förstår ju t om du att det är för tidigt att veta hur dessa 5+ boosters kommer påverka dig. Inte för att jag bryr mig, du får göra som du vill. Skiter så klart i vilket. Du är ingen människa jag skulle vilja ha i min bekantskapskrets ändå då du verkar både manisk och knäpp.
Senast redigerad av kentuckyfry 2023-01-23 kl. 03:41.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in