2023-01-22, 18:31
Medlem
Lund-NoGo-zones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Herostratos
Den slutgiltiga produkten av generationer av kusingifte.
Skamkulturer och kränkt-kulturer är rätt kul att reta upp. Det är som att reta storebrorsan, ganska enkelt. Man bör bara göra det med länder långt borta, som Turkiet, krig har startats av lättkränkta ledare.

Jag bryr mig absolut ingenting om en turk eller ens dansk bränner svenska flaggan. jag tycker bara de är så löjliga, för mig är det en bit tyg. Smäll upp en docka i Istambul med Kristersson också, så får jag le lite mer över de infantila skäggmännen.
Citera
2023-01-22, 18:32
Medlem
De har väl insett att väldigt få Svenskar är religiösa och att korset eller bibeln inte ger något drama.
Då bränner man flaggan istället. Fler Svenskar är nationalister och tar det mer personligt.
Dessutom förstår nog, förvånande, få Svenskar att det gula är ett kristet kors på blå bakgrund.

Hela grejen med att bränna koranen är en rätt korkad ide.
Den muslimska världen är en stor konsument av vår export.
Varför peka finger åt kunder och sen gnälla över ökade utgifter, el-kris?

Ska man håna Erdogan så är det bättre att bara kritisera honom.
Inte dra in 1,6 miljarder muslimer i det hela.
Citera
2023-01-22, 18:33
Medlem
Lund-NoGo-zones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Max1494
De har väl insett att väldigt få Svenskar är religiösa och att korset eller bibeln inte ger något drama.
Då bränner man flaggan istället. Fler Svenskar är nationalister och tar det mer personligt.
Dessutom förstår nog, förvånande, få Svenskar att det gula är ett kristet kors på blå bakgrund.

Hela grejen med att bränna koranen är en rätt korkad ide.
Den muslimska världen är en stor konsument av vår export.

Ska man håna Erdogan så är det bättre att bara kritisera honom.
Inte dra in 1,6 miljarder muslimer i det hela.
Det gula i flaggan är solen och det blåa är himlen, och detta är exakt vad svenskar gillar mest av allt, solen på en blå himmel. Så vi har rätt flagga. Man kan även notera att ett svärd har samma form som korset, om man vill få bort religion från vår flagga. Jag ser den danska flaggan, som är världens äldsta, som ett svärd mot en blodig bakgrund.
Citera
2023-01-22, 18:34
Medlem
RealTides avatar
Citat:
Ursprungligen postat av partylikearussian
Intressanta människor som kan reagera så här över en sagobok
Vi kan aldrig vinna över ett sånt folk, lite som att försöka vinna en argumentation över en förståndshandikappad.
Kristersson valde fel taktik ,vi ska bara ignorera turken inte gå i polemik med den förståndshandikappade.
Citera
2023-01-22, 18:34
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av partylikearussian
Intressanta människor som kan reagera så här över en sagobok
Ja att folk gråter över att någon bränner en bok år 2023 säger en del om hur olika det ser ut i världen
Citera
2023-01-22, 18:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Max1494

Sverige är ett fritt land, här får man torka sig i röven med vad som helst likväl tycka precis som du. Det vore betydligt värre att begränsa yttrandefriheten pga en turkisk diktator.
Citera
2023-01-22, 18:38
Medlem
Grontarskonts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snobird
Är vi inte körda om nu även Batman protesterar mot Sverige?

Fast vi har stålmannen aka Tuffe Uffe!
Citera
2023-01-22, 18:41
Medlem
Prokloss avatar
Ja, väntat. Men även de nyttjar sin yttrandefrihet
Citera
2023-01-22, 18:41
Medlem
Jag vill att Sverige blir så hatat internationellt att alla icke-skidåkare drar härifrån och ingen mer vill flytta hit. Tyvärr ligger bidrag och bekvämlighet ett snäpp högre på önskelistan än deras moraliska kod så det händer ju inte.
Citera
2023-01-22, 18:44
Medlem
Nu får det räcka med kryperiet för en efterbliven muslimsk stat. Nato ska vi med i men sätt på paus.
Mängder av okunniga bergsturkar och andra medeltida figurer visades i Rapport.
Tvärtom dags att på allvar erkänna det armeniska folkmordet som utfördes av turkar.
I klass med nazisternas dåd 25 år senare.
Citera
2023-01-22, 18:45
Avslutad
Vi får väl utvisa några "PKK-terrorister" till Turkiet för att visa Erdogan att vi är värdiga att tas med i NATO. Tror inte att gubben köper snacket om yttrandefriheten.
Citera
2023-01-22, 18:48
Medlem
Sixten00s avatar
När Paludan bränner gör han det för att provocera. När turkarna går man ur huse och bränner verkar de göra det på fullt allvar. Snacka om att gå i fällan
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in