2023-01-22, 18:07
Medlem
Kung_Ingentings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Omniscientpotent
Jaså, jag trodde det var ett proxykrig mellan USA och Ryssland, där USA vill ha Rysslands naturresurser och Ryssland vill rädda väst från judeglobohomo.

Har jag fattat fel?
Glöm inte nazisterna och satanisterna också, Ryssland ska rädda oss från dom också.
Citera
2023-01-22, 18:10
Medlem
Salcinns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -Info-
Virginias fd. senator Rickard Black om Butja:

"Det var ukrainarna som sköt offren. Inte ryssarna. För varför skulle ryssarna göra det?"

varför skulle ryssarna skjuta en oskyldig man i ryggen? ingen som vet men det hände ändå.

https://www.youtube.com/watch?v=1GUrNPPTSWM&t=99s
Citera
2023-01-22, 18:10
Medlem
%s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blot-Sven
Är det det man landat i nu, eller? Att USA kompenserar med Abrams till staterna som skickar Leopard 2 till Ukraina? Smart lösning som bör kunna lätta lite på trycket. Tyskarna bör kunna acceptera det, om de nu menade allvar med sitt krav på Abrams.
Om så är fallet är det ett smart drag av jänkarna som vanligt. De äger eftermarknaden till Abrams. Kan konkurrera ut Leo i Europa.
Citera
2023-01-22, 18:18
Medlem
Citat:
Jag hajade aldrig ens grejen med det tyska kravet på motprestation. "Vi gör det om ni gör det". Antingen rör det sig om någon form av garanti som de flesta inte greppar, typ "vi delar på risken", eller så var det något man drog till med för att det aldrig skulle bli något.

En majoritet av tyskar är emot att skicka egna Stridsvagnar till Ukraina. Dock tycker en majoritet att det är OK att andra länder ska få skicka sina. Så det är lite problematiskt för den tyska ledningen. De vill gärna behålla makten.

Tyska folket är ganska pacifistiska. Jag är ganska säker att det beror på WWI och WWII. Det tragikomiska är att tyskarna ALLTID hamnar på fel sida om historien.

PS Jag har börjat höra rykten om att tyskarna ska godkänna att andra länder ska få skicka sina vagnar. Jag hävdar fortfarande att det vore bättre att försöka köpa upp sovjetiska stridsvagnar från Algeriet mfl. Till ex har Algeriet har 500 T72. Pakistan har 320 T80 och de behöver pengar.
Citera
2023-01-22, 18:20
Medlem
attogs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av clutchshooter
Släpp sargen. Du vet väl att Kina och Ryssland har utökat sitt samarbete nu, plus att dom har gemensamma militära övningar nu. Samtidigt som Kina kraftfullt fördömmer USAs agerande i Ukraina. Men sånt rapporteras såklart inte här i Europa.

Intressant. Det tror jag inte alls. Men du kan säkert överbevisa mig.
Någon länk?

Inte den från krysset, tack!
Citera
2023-01-22, 18:21
Medlem
Citat:
Jag hajade aldrig ens grejen med det tyska kravet på motprestation. "Vi gör det om ni gör det". Antingen rör det sig om någon form av garanti som de flesta inte greppar, typ "vi delar på risken", eller så var det något man drog till med för att det aldrig skulle bli något.

Jag håller med att allt är väldigt märkligt. Vore en sak om Tyskland själv av någon anledning inte vill skicka sina egna vagnar men obegripligt att de hindrar andra länder.
Citera
2023-01-22, 18:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Himmalajja
Var det inte två gigaton? Som skulle skapa en 5000 m hög tsunami som ödelägger västeuropa. Enligt ryska statstelevisionen.

Ryssarna i rysk Tv behöver gå fysik-kurs om de sa det där.
Citera
2023-01-22, 18:26
Medlem
DikTs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sherm
Precis den här inställningen och strävan efter att etniskt rensa landet från ryssar som gett Ukraina de problem som dom upplever idag.
Så Ryssarna hade accepterat nazister, satanister, globohomo, Natos utvidgning, judarna etc etc om bara Ukraina hade behandlad ryssarna liiite bättre i Ukraina?!
Citera
2023-01-22, 18:27
Medlem
shoottheelkss avatar
Nu har det som Nuland var rädd för hänt. Ett av västs biolabb har tagits.

"Ukraine has biological research facilities. Which we are now quite concerned, Russian troops, Russian forces
seeking to gain control off. So we are working with the Ukrainians. How they can prevent any of those
research materials from falling into the hands of Russian forces, should they approach"

Victoria Nuland announces the U.S. is working with Ukraine to prevent biological research facilities from falling into Russian hands
.
https://rumble.com/vwuyv1-55192573.html

Inside Pfizer and AstraZeneca's UKRAINIAN BIOLAB!
https://www.youtube.com/watch?v=XpNNDj4T0q4
- Människor smittades medvetet med farliga patogener och dog.

Luktar människorättsbrott och doktor Mengele lång väg.
Senast redigerad av shoottheelks 2023-01-22 kl. 18:30.
Citera
2023-01-22, 18:28
Medlem
attogs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av leach
Wagner steps on a mine, his comrade looks back for 2 seconds before abandoning him #UkraineRussiaWar
https://twitter.com/tomaburque/status/1617156071260577795

Gör en gott i hela själen att se!
Ni är på fel jävla plats, ryssjävlar.
Och,
Inte minst för trollen eller landsförädarna i denna tråd, som snackar skit om sina kistor.
Ha, att Wagner tattarna skulle bry sig om Ukrainska soldater.
Citera
2023-01-22, 18:30
Medlem
Blot-Svens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av %
Om så är fallet är det ett smart drag av jänkarna som vanligt. De äger eftermarknaden till Abrams. Kan konkurrera ut Leo i Europa.
Precis. Africanized har ju inte presenterat någon källa än, men det är svårt att pressa amerikanerna eftersom de har så väldigt många valmöjligheter.

Samma upplägg (om det är sant) var på tapeten förra året när Polen skulle få eller köpa F-16 i utbyte mot alla sina Mig-29, som skulle överföras till amerikanerna i Tyskland för vidare leverans till Ukraina. Den gången tycks det ha varit Kina (!) som kan ha satt stopp.
Citera
2023-01-22, 18:30
Medlem
Africagonzos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av shoottheelks
Nu har det som Nuland var rädd för hänt. Ett av västs biolabb har tagits.

"Ukraine has biological research facilities. Which we are now quite concerned, Russian troops, Russian forces
seeking to gain control off. So we are working with the Ukrainians. How they can prevent any of those
research materials from falling into the hands of Russian forces, should they approach"
Victoria Nuland announces the U.S. is working with Ukraine to prevent biological research facilities from falling into Russian hands
.
https://rumble.com/vwuyv1-55192573.html

Inside Pfizer and AstraZeneca's UKRAINIAN BIOLAB!
https://www.youtube.com/watch?v=XpNNDj4T0q4
- Människor smittades medvetet med farliga patogener och dog.

Luktar människorättsbrott och doktor Mengele lång väg.

Victoria är min favorit! Hon har givetvis hela handen i syltburken nu och måste trivas och glädjas åt kriget.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in