2023-01-22, 12:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ReijoHervonen
Det går en del rykten om att Tyskland skulle ge med sig och kommer att godkänna Leopardtanks till Ukraina. Tyskarna kommer även troligtvis att skicka 19st 2A5 själva. Det är inte bekräftat ännu men kommer troligtvis att bli det under veckan.

https://mil.in.ua/en/news/germany-could-transfer-19-leopard-2a5-tanks-to-ukraine-spiegel/

https://www.spiegel.de/politik/deutschland/ukraine-krieg-diese-leopard-panzer-koennte-die-bundeswehr-abgeben-a-5df41a86-3110-4152-82c9-02afb552 d5dd

Vad jag läst och uppfattat är det en äldre modell, eller ej uppgraderad. Men 19 st är inte så dåligt och jag förutser att Finland skickar ett antal liksom Polen.
Citera
2023-01-22, 12:26
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av clutchshooter
Du får samma svar som någon tidigare skrev om samma sak:

Ingen aning vem det är och bryr mig inte. Men så fort det är något negativt om Ukraina så ska man kritisera källan.

Då är det bättre med rapporterna från kCarl Bildt med hans gedigna kunskaper från krig...

Återigen. Sex miljoner stupade ukrainare - verkar det rimligt enligt dig?

Var har Black fått sina uppgifter ifrån.

När har jag ens nämnt Carl Bildt? Du får fan hålla isär vilka du skriver med.
Citera
2023-01-22, 12:27
Moderator
-Info-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av clutchshooter
Bra källa... Hur pass sanningsenligt tror du att det är?

Denna video visar hur ett självmordsuppdrag utfört av den ryska kanonmaten kan gå till:

https://twitter.com/PaulJawin/status/1611394326441111552

(Videon är från Bakhmut.)
Citera
2023-01-22, 12:28
Medlem
attogs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av frekkinhead
Haha det låter gulligt men det är inte så verkligheten fungerar raring. Jublande hjärtan? Säg mig igen vilken koppling du har till Ukraina eller ukrainare? Tror du att din månadsdonation på 20 kronor hjälper Zelenskyj och nazigänget? För det gör det, till deras egna ekonomiska vinning. Inte till det du Tror att det går till haha

Jag vet och ser vad mina pengar går till. Jag t o m hör, skriken från ryssar som ropar på mamma, när inälvor rinner ur de. Moder Ryssland, varför överger du mig???
Trist för alla ryska mödrar som offrar sin söner, för fascisten Putin. Ett stort ego, i en liten man.

Så ser det ut, baby.
Citera
Avstängd
frekkinheads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StigEngstrom
Vad snackar du om? Är du svensk medborgare och betalar skatt i detta landet? Då bidrar du något enormt ekonomiskt till Ukraina, oavsett om du vill eller inte

Ja det är vad du tror
Citera
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Kukilon
Ca 0,1% av BNP är snittet på det militära stödet länder skickar. Nu inkluderar det ju inte annat bistånd men det är ändå fascinerande hur lite det påverkar våra ekonomier medan Rysslands erroderas snabbt.

See how sanctions changed Russian village. Life in rural Russia after sanctions
https://youtu.be/zY-DAc5tQxA
Citera
Avstängd
frekkinheads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av attog
Jag vet och ser vad mina pengar går till. Jag t o m hör, skriken från ryssar som ropar på mamma, när inälvor rinner ur de. Moder Ryssland, varför överger du mig???
Trist för alla ryska mödrar som offrar sin söner, för fascisten Putin. Ett stort ego, i en liten man.

Så ser det ut, baby.

När inälvorna rinner ur dem?

...och de kallar mig psykopat och galning LMAO
Citera
2023-01-22, 12:30
Medlem
Citat:
Varför har Ukraina evakuerats då och varför lever alla ukrainare i konstant rädsla medan de lever normalt i Ryssland?
Det är krig i Ukraina och därför har stora delar evakuerats. Bara för att Ryssland har visat sig vara en papperstiger så betyder inte det att Ukraina är en militär supermakt som kan allt själv...
De lever som vanligt i Ryssland eftersom normaltillståndet är och var jävligt lågt.
Citat:
Vi måste skydda Ryssarna innan ukrainNazzarna börjar attackera dem med vapen från NATO.
Ukraina har sedan dag 1 dödat ryssar med vapen från NATO
Citera
2023-01-22, 12:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Clay Allison
Återigen. Sex miljoner stupade ukrainare - verkar det rimligt enligt dig?

Var har Black fått sina uppgifter ifrån.

När har jag ens nämnt Carl Bildt? Du får fan hålla isär vilka du skriver med.
Nej det är jätteorimligt såklart enligt rapporteringen som vi får.
Fråga inte mig var han har fått det ifrån, jag tror det inte och bryr mig inte.

Du såg att det jag skrev att det var ett copypastesvar du fick? Nämde den dåren för att det är väldigt mycket nyheter i tidningarna från honom.
Citera
2023-01-22, 12:31
Avstängd
frekkinheads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Manneniburen
Det är krig i Ukraina och därför har stora delar evakuerats. Bara för att Ryssland har visat sig vara en papperstiger så betyder inte det att Ukraina är en militär supermakt som kan allt själv...
De lever som vanligt i Ryssland eftersom normaltillståndet är och var jävligt lågt.

Ukraina har sedan dag 1 dödat ryssar med vapen från NATO

Aa men fortfarande så bölar de och ber om mer, särskilt den psykotiske knarkaren i Kiev.
Citera
2023-01-22, 12:32
Medlem
StigEngstroms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Switz
Jag är riktigt glad att både du och waxkiller nu helt öppet erkänner ni inte är från Sverige. Men kan ni inte säga var ni kommer ifrån istället? Uralbergen? Rysslands ekonomi just nu i botten och sanktionerna inte ens nått halva kraften 😂
Man måste ju vara en riktig efterbliven looser till ryzz om man tillochmed misslyckas med att få en inkallelse till kanonmat som alla får.
Snacka om botten i samhället...
Inte ens värdig att få en bomb i skallen.
Senast redigerad av StigEngstrom 2023-01-22 kl. 12:35.
Citera
2023-01-22, 12:32
Moderator
-Info-s avatar
Citat:
Tror du att din månadsdonation på 20 kronor hjälper Zelenskyj och nazigänget?

En fullkomligt ologiskt mening. Det är Putin och hans nazist-arméer, speciellt Wagner-SS, som är nazistgäng.

https://images.bonnier.cloud/files/his/production/2022/03/24090630/Wagner-gruppe-teaser.jpg
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in