2023-01-21, 18:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snapcount
Skall ju tilläggas att denna propaganda-donna hade nog troligtvis 300 % mera flyt, än alla de som bara lämnas "vind för våg" att bara förblöda/dö. Fanns ju ett team att hjälpa henne samma sekund hon for ner.
Vanliga ryska mobiliserade soldater får ligga kvar och skrika tills de fryser ihjäl, det är billigare att låta dem ta en runda i fältkrematoriet än att försöka lappa ihop dem. Ett led i barnamördare v.puttins etniska rensning av Sibirien.
Citera
2023-01-21, 18:58
Medlem
Blot-Svens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gracefulmind
Tack för ditt svar.

Att folk är upprörda över tyskarnas ambivalenta (fega: min åsikt) ställningstagande
är ju relativt naturligt.
Även tyskarna själva är ju upprörda och skäms (inte alla men många).

Och ja, ett påstående är ett påstående
men en spekulation är en spekulation.
Och med det vi vet idag, att tyskarna tvekar osv trots den farliga och gräsliga situation som Europa befinner sig i sedan den 24/2-22, så är det ju ganska rimligt att just spekulera om orsakerna.

Speciellt med tanke på, som du skrev i första inlägget, att det finns gamla och starka band
dem i mellan (Tyskland/Ryssland). Rent historiskt talar vi ju om många hundra år.
Utöver de många ekonomiska affärer de haft sedan muren föll.

Då kan jag tycka att "trolliknande" blir lite missvisande eftersom det kan likväl vara fakta,
men som bara inte kommit fram ännu.
Däremot blir det fel om det var ett påstående så klart.
Men en spekulation är ju inte ett påstående.

Hur som helst. Vad anbelangar hur länge man varit medlem på FB har mindre betydelse.
Det är vad man skriver som borde ligga som grund för bedömning huruvida man är seriös,
trovärdig eller ej.
Speciellt efter det vi vet idag om hur upplägget gick till vad gäller ex trollkonton.

Tack igen. Dags nu för lite lördagsmys.
Tack själv. Jag förstår vad du menar där på slutet, men jag kommer bara hit för att prata med olika sorters människor. Jag ser det som en stor bar. Det är Flashback för mig. Tyvärr kanske det inte ligger jättemycket tanke bakom mina inlägg alla gånger, och så har det varit från allra första början. Det är samtalen jag gillar.
Jag vet att jag kan vara inkonsekvent. Sedan läser en massa andra människor in olika saker i det nu på sistone och tror att jag byter manus eller har någon trixig agenda.

Det är fascinerande rent allmänt med den här fixeringen vid olika användarnamn och allt trams som postas här. Man bör vara på det klara med att det vimlar av olika troll. Mindre ofta betalda troll/koncerntroll. Mer ofta personer som kort och gott gillar när det hettar till.

Det var nog svepande av mig att skriva "trolliknande", men det är lätt att bli blasé.
Om det fanns motsägelser i mitt inlägg var det jag som inte tänkte så långt. Så stor betydelse tillmäter inte jag mina egna bidrag i tråden.
Senast redigerad av Blot-Sven 2023-01-21 kl. 19:05.
Citera
2023-01-21, 19:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ola Schubert
Finland hade 4 miljoner invånare och sovjet 140 miljoner invånare.. Finländarna hade inget tungt artilleri, i princip inga stridsvagnar och få stridsflygplan. Innan vinterkriget bedömdes Finland ha en av Europas svagaste arméer. Ändå orsakade finländarna Sovjetunionen enorma förluster, typ 5-10 gånger större än de egna, och Finland kunde behålla sin självständighet.

Ukraina har 10 gånger fler invånare än vad Finland hade då. Ukrainarna får nu hjälp ifrån nästan hela västvärlden.

Slava Ukraini!
Sovjetisk officiell historieskrivning räknade till 125000 stupade ryssar i Vinterkriget, hur många som faktiskt strök med är okänt. Men ryssarna är å andra sidan mästare i att offra egna soldater, sammantaget förlorade de fler soldater i de båda världskrigen än alla andra länder tillsammans (undantaget Kina)
Citera
2023-01-21, 19:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Clay Allison
Tja. Du påstås att försvarsministern var KU-anmäld.

Det var en lögn då anmälan är riktad mot Kristersson. Det kan ju vem som helst läsa. Handlar om vad statsministern sade i en utfrågning i Riksdagen. Även det kan alla läsa själva.

Sen försöker du få det till att en KU-anmälan kan leda till harakiri eller är nåt regeringen till varje pris vill undvika. Även där trasslar du in dig i lögner. Sedan den KU-anmälningen du försöker använda gjordes, har väl 5 - 10 ytterligare anmälningar duggat in. Man ser inga svettande ministrar pga det direkt.

Grattis, du är trådens och forumets driftkucku.
Oavsett vad
Citat:
Ursprungligen postat av BehindRayban
2. Bye-bye
skriver så kan man utgå ifrån att det är lögn, påhitt eller kommer direkt från Peskov; vanligen kan man kryssa i alla 3.
Citera
2023-01-21, 19:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av leach
AFP: Ryska armén inleder offensiv i Zaporizjzja

Enligt AFP har ryska armén sagt att man i dag inlett en offensiv mot Zaporizjzja i sydöstra Ukraina.
Striderna har under senaste veckan intensifierats i regionen, efter att nästan ha stått stilla i månader.
Enligt en daglig rapport från Moskva ska Ryssland ha ”tagit mer fördelaktiga linjer och posititioner” i vad som beskrivs som ”offensiva operationer”, enligt AFP.
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/Rr77qd/aftonbladet-direkt?pinnedEntry=1040646
EDIT: Eftersom nyheten kommer från ryssen så får vi applicera det vanliga tvärtom språket.
En taktisk reträtt är den rätta nyheten.
Det kan också vara så att ryssarna inte hade någonting alls att rapportera idag och lät därför några artillerisalvor bli till en "offensiv". Trådens trollpackor lär snart basunera ut nyheten som en sanning
Citera
2023-01-21, 19:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sherm
Talande klipp och till det ska vi minnas att alla de här som hejjar på Ukraina skiter helt i deras liv. För dem är det allt värt detta så länge en och annan "pissryss" stryker med på kuppen.

Fattar du fortfarande inte efter snart ett år att det är vad Ukraina tycker är värt som betyder något. Ukraina väljer hur de vill hantera det ryska angreppet och vad som är värt och inte.
Citera
2023-01-21, 19:14
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Snapcount
Jo, jag har sett det.., och jag är fortfarande bara "så här" :

..när jag såg det. Bara konfunderad. Krig skapar märkliga romanser antar jag..?

Nejdå.

Bögeriet är vida utbrett, även i fredstid. Homosexet är inget bögryzzarna kommer på bara för att de passerar gränsen till ett annat land.

Flera miljoner ryzzbögar har HIV. Inte undra på att det är så många ryzka kvinnor som aktivt söker riktiga män från väst, såna med både tänder och pengar.
Citera
2023-01-21, 19:18
Medlem
Ukraina har fått ordentligt med pisk i Bakmut. Det är nästan helt omringat nu!
Citera
2023-01-21, 19:18
Avstängd
Något nytt från Ryssland?? Vad sker i Dagestan tex. Så jävla dålig coverage.
Citera
2023-01-21, 19:21
Medlem
attogs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av waxkiller
Fast jag har nog lyckats ändå.

Du har fortfarande inte knäckt koden? 🤣🤣

Fake. Jag är ledsen. Du är lurad.
Eller, du visste hela tiden att du ljög!

Vi övriga fortsätter stödet till Ukraina för deras rätt att försvara sig mot Rysslands invasion 👍
Citera
2023-01-21, 19:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av attog
Du har fortfarande inte knäckt koden? 🤣🤣

Fake. Jag är ledsen. Du är lurad.
Eller, du visste hela tiden att du ljög!

Vi övriga fortsätter stödet till Ukraina för deras rätt att försvara sig mot Rysslands invasion 👍

Varför plockar Ukraina inte upp sina egna lik? Varför måste Wagner ta hand om liken? https://twitter.com/DavidRusskian/status/1616861572877385728?s=20
Citera
2023-01-21, 19:28
Medlem
Duvlorts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av waxkiller
Varför plockar Ukraina inte upp sina egna lik? Varför måste Wagner ta hand om liken? https://twitter.com/DavidRusskian/status/1616861572877385728?s=20

Vad tror du oddsen är på att Wagner skulle plocka upp fiendens lik, när man inte ens tar hand om sina egna stupade soldater?
Kanske för att det bara är teater, propaganda för klenbegåvade?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in