Citat:
Ursprungligen postat av
Gracefulmind
Tack för ditt svar.
Att folk är upprörda över tyskarnas ambivalenta (fega: min åsikt) ställningstagande
är ju relativt naturligt.
Även tyskarna själva är ju upprörda och skäms (inte alla men många).
Och ja, ett påstående är ett påstående
men en spekulation är en spekulation.
Och med det vi vet idag, att tyskarna tvekar osv trots den farliga och gräsliga situation som Europa befinner sig i sedan den 24/2-22, så är det ju ganska rimligt att just spekulera om orsakerna.
Speciellt med tanke på, som du skrev i första inlägget, att det finns gamla och starka band
dem i mellan (Tyskland/Ryssland). Rent historiskt talar vi ju om många hundra år.
Utöver de många ekonomiska affärer de haft sedan muren föll.
Då kan jag tycka att "trolliknande" blir lite missvisande eftersom det kan likväl vara fakta,
men som bara inte kommit fram ännu.
Däremot blir det fel om det var ett påstående så klart.
Men en spekulation är ju inte ett påstående.
Hur som helst. Vad anbelangar hur länge man varit medlem på FB har mindre betydelse.
Det är vad man skriver som borde ligga som grund för bedömning huruvida man är seriös,
trovärdig eller ej.
Speciellt efter det vi vet idag om hur upplägget gick till vad gäller ex trollkonton.
Tack igen. Dags nu för lite lördagsmys.
Tack själv. Jag förstår vad du menar där på slutet, men jag kommer bara hit för att prata med olika sorters människor. Jag ser det som en stor bar.
Det är Flashback för mig. Tyvärr kanske det inte ligger jättemycket tanke bakom mina inlägg alla gånger, och så har det varit från allra första början. Det är samtalen jag gillar.
Jag vet att jag kan vara inkonsekvent. Sedan läser en massa andra människor in olika saker i det nu på sistone och tror att jag byter manus eller har någon trixig agenda.
Det är fascinerande rent allmänt med den här fixeringen vid olika användarnamn och allt trams som postas här. Man bör vara på det klara med att det vimlar av olika troll. Mindre ofta betalda troll/koncerntroll. Mer ofta personer som kort och gott gillar när det hettar till.
Det var nog svepande av mig att skriva "trolliknande", men det är lätt att bli blasé.
Om det fanns motsägelser i mitt inlägg var det jag som inte tänkte så långt. Så stor betydelse tillmäter inte jag mina egna bidrag i tråden.