2023-01-21, 12:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sherm
Sverige har valt och väljer att vara en vassallstat och avstjälpningsplats för de som flyr amerikanska krigsäventyr i världen. Det förklaras som sagt vara en "win-win" och det enda som inte duger här är din replik - en replik som inte syftar till än att värna Massa.

Slava svenne!

Men kom inte här och påstå att ni bryr er om den amerikanska gödgris som heter Ukraina.

Imperialisten är arg för att vi stödjer Ukrainas rätt till sitt territorium och självbestämmande. Så märkligt det är att ryska imperialister tycker det ärr rätt när Ryssland invaderar Afghanistan men fel när USA gör det. Och bomba sönder människors hem och göra dem till flyktingar som tvingas fly sina hem är rätt när Ryssland gör det och men fel när USA gör det. Det är så komiskt hur ni låtsas bry er om människor när ni ständigt hetsar för fler krig och folkmord.

Men nu dör ni som flugor i Ukraina och världen kommer bli en betydligt mycket fredligare plats när ert imperium går under. Varje dag blir ni färre och färre.
Citera
2023-01-21, 12:45
Medlem
Switzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Clay Allison
Berätta vilka detaljer du kan se det på
Verkar som Waxkiller blev avslöjad 😂
Citera
2023-01-21, 12:50
Medlem
Citat:
Wagner kostar på ukrainska stupade träkistor plus transport över frontlinjen. Är detta verkligen med sanningen överensstämmande?
Nej skulle inte tro att det stämmet. För i så fall så behandlar ju den ryska nazistiska organisationen . Wagner dom ukrainska stupade mer humant än dom behandlar sina egna . Dom egna frontsoldaterna\fångarna skickas ju i döden ofta utan någons som helst skyddsutrustning.
Är utan tvivel fake.
Citera
2023-01-21, 12:56
Medlem
Gracefulminds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blot-Sven
Han Pistorius, eller vem? Vet inte. Läste något trollaktigt påstående i går om att karln själv skulle vara "ryssvän", men det får ses som obekräftat.

Jag vet tyvärr inte tillräckligt mycket om den tyske försvarsministern och hans bakgrund. Det är annars ingen hemlighet att många gamla östtyskar hyser rätt varma känslor för det stora landet i öster. Det är även välkänt att tyskarna och ryssarna haft utbyte av varandra under lång tid.

Det här var ett märkligt inlägg?!
Dubbelbottnat och otydligt och då undrar jag varför, så klart.

Å ena sidan skriver du i början att någons inlägg igår är "trollaktigt"
men å andra sidan bekräftar du själv att problematiken finns i slutklämmen av ditt inlägg....

Sedan undrar jag om att vara "balanserad" är samma sak som att vara otydlig, diffus, ospecifik, velande, eller ambivalent osv.

I så fall undrar jag om "balanserad" är rätt sak att vara nu?

Jag minns dina inlägg från våren -22 och jag upplever ibland att du är ambivalent.
Otydlig. Det gör det svårt för mig att bedöma dina tankar/åsikter.

Lite som en annan skribent som tycker om att segla iväg lite i inläggen.
Ibland förstår man och det tycks sunt.
Sedan kommer något helt annat.
Jag blir konfundersam.

Ta inte illa vid eftersom jag menar inget illa.
Vill mest förstå vad du menar.
Senast redigerad av Gracefulmind 2023-01-21 kl. 13:01.
Citera
2023-01-21, 13:02
Medlem
Citat:
Berätta vilka detaljer du kan se det på
Mönstret på uniformen.

En annan detalj är att det är ledaren för Wagner som står och inspekterar kistorna. Men så långt tänkte du inte, och därför vann jag över dig nu.
Citera
2023-01-21, 13:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 45-75Marlin
Alla rätt där!

Som civiliserad ömkar man ju oskyldiga kvinnor och barn som våldtas och dödas av invasionstrupper från annat land.

Hela den civiliserade världen kommer aldrig att sluta stödja Ukraina oavsett hur det här kriget slutar.

Ryssland har målat in sig i ett hörn de inte kan komma ur på nåt enkelt sätt.
Så sant. Under nuvarande regim kommer Ryssland vara en opålitlig aktör t.om för storföretag och investerare från väst. Diktatur i sig är ju en sak företag inte ser som något större problem medan en imperialistisk opålitlig och inte helt stabil diktatur som den ryska en helt annan sak .
Citera
2023-01-21, 13:04
Medlem
sherms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av slö
Det gör den inte, inte ens om ryssland lyckades erövra hela bakhmut + döda varenda ukrainsk soldat inom 50km så är det värt det. ryska förluster är mellan 8-10 mot 1 i bakhmut.
I fablernas värld. Efter att liken staplats i Soledar utsmyckas Klishchevka. Hälften av Ukrainas stridande enheter är samlade i Bakhmut som i praktiken är omringat.

Ännu ett slakthus för Amerikas gödgrisar.
Citera
2023-01-21, 13:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lucas49
Är utan tvivel fake.
Fast det är nog äkta ändå. Annars måste ledaren för Wagner vara fake.
Citera
2023-01-21, 13:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sherm
I fablernas värld. Efter att liken staplats i Soledar utsmyckas Klishchevka. Hälften av Ukrainas stridande enheter är samlade i Bakhmut som i praktiken är omringat.

Det har bekräftats av såväl ukrainska stridande/befäl på plats, objektiva observationer och av rysstroll.

så 8-10 per 1 ukrainare i bakhmut.

Citat:
Ännu ett slakthus för Amerikas gödgrisar.
Så mycket känslor, så efterbliven......
Citera
2023-01-21, 13:10
Medlem
Taggads avatar
Estlands, Lettlands och Litauens utrikesministrar går idag 21:a jan gemensamt ut med ett budskap till Tyskland om att omedelbart leverera Leopard 2-stridsvagnar till Ukraina.

https://twitter.com/edgarsrinkevics/status/1616699708969287680?t=AbUF3gdbWBIE8tJ2DJrMVw&s=19

Baltländerna har levt under den sovjetryska klackens förtryck.👎

Det är svårt att inte instämma - för ett fritt Europa 🇺🇦
Senast redigerad av Taggad 2023-01-21 kl. 13:20.
Citera
2023-01-21, 13:10
Medlem
Wagner tar kontroll över Kransopolye!
https://twitter.com/Suriyakmaps/status/1616765069349486592?s=20

Det är snöbollseffekt nu!
Citera
2023-01-21, 13:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Taggad
Estlands, Lettlands och Litauens utrikesministrar går gemensamt ut med ett budskap till Tyskland om att omedelbart låta Leopard 2-stridsvagnar levereras till Ukraina.

https://twitter.com/edgarsrinkevics/status/1616699708969287680?t=AbUF3gdbWBIE8tJ2DJrMVw&s=19

Det är svårt att inte instämma - för ett fritt Europa 🇺🇦
Alla måste med på Blitzkrieg part 2!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in