2023-01-21, 11:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Thelonegunman
Ok. Vad gäller Abrams verkar jag ha snappat upp fel info.

jo.

Citat:
Jag tycker det låter som ett dåligt svepskäl av Tyskland att inte skänka tanks som mosar ryssar (igen).

tycker jag med, men fullt förståligt ur ett tyskt perspektiv, blir ju besvärligt när de i framtiden vill få fina relationer till sin bensinmack i öst.

Citat:
De har chans att stå på rätt sida av historien den här gången och lämna över skampålen till Ryssland.

det r tyvärr en av nackdelrna med politiker, de behöver agera "rätt" för annars är det "arbetsförmedlignen" som gäller var 4-5 år....
Citera
2023-01-21, 11:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Moretex
Slakt av text igen så jag avstår och det mesta är redan taget hundratals gånger nu känns det som. Saker och ting går helt inte in i huvudet på er då det gäller konflikten i Ukraina, det här med orsak och verkan, rätt och fel, gott och ont.

Verkligheten är ju vad den är, oavesett om du tar din medecin eller ej.
Citera
2023-01-21, 11:37
Medlem
Pausaniass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sherm
För Europas frihet, vem försöker du lura? Ni är inte för Europas frihet, ni är för amerikansk imperialism och ockupation här i Europa.

Och nu vill ni se finnar bli nästa proxy till räkning när ukrainarna är på upphällning.
Bättre än att ryssarna för ett proxykrig mot väst, för serbernas och arabernas räkning.
Citera
2023-01-21, 11:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av slö
tycker jag med, men fullt förståligt ur ett tyskt perspektiv, blir ju besvärligt när de i framtiden vill få fina relationer till sin bensinmack i öst.

Är du sur för att Tyskland inte vill vara nazister igen?
Citera
2023-01-21, 11:38
Medlem
Citat:
Slakt av text igen så jag avstår och det mesta är redan taget hundratals gånger nu känns det som. Saker och ting går helt inte in i huvudet på er då det gäller konflikten i Ukraina, det här med orsak och verkan, rätt och fel, gott och ont.

Haha du kan helt enkelt inte svara. Alltid samma sak med ryska imperialister och det är därför ni måste ljuga så mycket.

Vilket land tycker du Putin ska invadera nästa gång? På rysk regimmedia talas det om att invadera Kazakstan, Polen och Baltikum. Som Rysk imperialist har du säkert en åsikt om vilket folk som ni ska förtrycka och tvinga till underkastelse härnäst.
Citera
2023-01-21, 11:40
Medlem
RealTides avatar
Citat:
?
Det är ju exakt de saker du nämner som gör att 98% av folket supportar Ukraina..
Rätt och fel, gott och ont.
Har ni nån slags tvärtom-moral ?
Varför tror du att nästan ingen tycker som du, är alla andra lurade eller kanske det är fel på DIG?
Citera
2023-01-21, 11:41
Medlem
orrecrists avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pausanias
Är det inte ryssarna som dödar ukrainare?

Jo ? Nu handlade det om varför det dröjer med pansarvagnarna dom skulle ge Ukraina
Citera
2023-01-21, 11:41
Medlem
Pausaniass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av waxkiller
Lustigt det där med imperialism ockupation och förtryck encarte.
Whataboutism. Trollens enda argument. "Jamen korstågen da".
Citera
2023-01-21, 11:42
Medlem
Erik.Blodyxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Drozd
Av de 300 stridsvagnar tiggarkungen "begärt" blidde det alltså futtiga 14 Challenger?

Har USA angett några skäl varför de inte skickar några av sina Abrams? Börjar även krigshetsarna i Washington få kalla fötter?

Det var någon amerikansk höjdare som sa att Abrams var olämplig för ukraina pga vagnens dåliga hållbarhet och stora behov av service och underhåll. Han menade att det inte går att lösa logistiken kring den känsliga tanken i ukraina så därför blir det inget.
Citera
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Erik.Blodyx
Ja det är samma människor med samma personlighetstyp. Nu har de hittat en ny projektionsyta via ukraina för sin dekadens, förljugenhet och febriga fanatism. Lägg till deras hjärndöda hetsande för Nato så har du hela psykopatologin samlad.

Hej. Kommer du ihåg när på fick reda på att Ukraina avlivat fler ryssar är USA’s sammanlagda antal stupade ifrån Koreakriget och fram tills idag.

Mer döda ryssar på mindre än ett år än vad USA förlorat på 70.

Minns du?
Citera
Medlem
Sinnessjuka scener från Soledar. Ukraina lämnar sina döda i sticket. Wagner får plocka upp liken och lägga dom i kistor för att sedan transporteras iväg. Det är minst 3 lastbillar fulla med Ukrainska lik i filmen.

https://twitter.com/WarMonitors/status/1616746781995417600?s=20

Ukraina visar sin riktiga sida återigen.
Citera
2023-01-21, 11:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 2006
Denna vecka tillkännagavs att Storbritannien kommer att skicka en skvadron Challenger 2-stridsvagnar till Ukraina.

https://twitter.com/DefenceHQ/status/1616739706502275074

Vad gör Tyskland..?

Ge det bara tid, cucken Scholtz har böjt sig i varenda fråga hittills.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in