2023-01-21, 04:55
Medlem
45-75Marlins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av t.bundy
Det finns en mycket liten möjlighet att du verkligen vet något operativt, samtidigt son du utger dig för att vara utvecklingsstörd. Oavsett så är inte dina fantasier rätt tråd.
Möjligheten är lika med noll!

Vi som varit anställda inom vår eget försvar vet att idioten är en pajas som bara svamlar!
Citera
2023-01-21, 04:58
Medlem
45-75Marlins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av akademikerfyllo
Detta är ett krig mellan USA och Ryssland. Inget annat. Att stå pall är inte samma sak som att bibehålla världsherraväldet. Den här konflikten visar att USA.s storhetstid är förbi. Utan tvekan. Ryssland står starkt som stål genom denna konflikt. USA är en jello-spine...
Det är vad du och dina foliehattskompisar inbillar er.

Tänkande människor vet att det är ett anfallskrig från Ryssland som just nu dödar mängder av civila kvinnor och barn!

Äckel som du sitter och applåderar detta!

Fy fan!
Citera
2023-01-21, 05:14
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av LeeVan
Ryssland fruktar leveranserna av Stridsfordon-90

”Citaten” är delvis maskinöversatta - Google Translate (Källa: pravda.ru)

”Svenska BMP CV9040 Stridsfordon-90 kan utgöra ett hot mot den ryska försvarsmakten.”

Särskild uppmärksammas de "högskyddade" svenska CV9040 Stridsfordon-90 infanteristridsfordon. De anses utgöra ett allvarligt hot mot ryska infanteristridsfordon.

”Huvudpistolen i CV9040 är 40 mm L/70B kanoner. Deras ammunitionsladdning inkluderar pansargenomträngande APFSDS-T Mk1 flänsförsedda subkaliberprojektiler med en 300-grams högtöjande volframkärna. Den är kapabel till hastigheter från 1480 m/s och övervinner en valsad homogen stålplåt med en storlek på 120 mm på ett avstånd av upp till 1500 m. En ny modifiering av denna projektil kan penetrera 160 mm stålpansarekvivalent.”

Inte bara Infanterifordon: ”När svenska CV9040 kommer in i sidovyn är de ryska stridsvagnarna T-72B3M, T-80BVM/U och T-90A/M hotade.”

Ryssarna menar att Stridsfordon-90 plötsligt kan dyka upp i skydd av ex vis byggnader och andra hinder. Medan pansarvärnsmissilerna 9M117M-1 Arkan förbereds kommer operatören av det svenska infanteristridsfordonet att kunna reagera snabbare och använda 40 mm L / 70B Bofors-kanonerna.

https://www.pravda.ru/news/world/1791530-bmp_cv9040/

Funderar lite över vad ryssarna har för att bekämpa exempelvis CV90.

Det har skrivits och bisats väldigt lite av pissryssarnas pansarskott eller motsvarighet till NLAW.

Jag vet att normalryssen är väldigt kåt på svenska pansarskott, är det för att de inte har några egna?

https://www.svd.se/a/y4B9rE/uppgifter-svenskt-p-skott-i-olycka-i-ryssland
Citera
2023-01-21, 05:25
Medlem
Citat:
Du, vi pratar Ukrainakriget här. Jag tror att mycket gott kan komma efter att Ryssland besegrat USA i denna proxykonflikt. USA ska passa sig för BRICS, och samarbetet mellan Ryssland och Kina, som även är militärt till viss del. Västvärlden är 13 % av världen, glöm inte det....
13% av befolkningen menar du?

Eller menar du 13% av intelligensen?
Citera
2023-01-21, 05:30
Medlem
Citat:
Detta är ett krig mellan USA och Ryssland. Inget annat. Att stå pall är inte samma sak som att bibehålla världsherraväldet. Den här konflikten visar att USA.s storhetstid är förbi. Utan tvekan. Ryssland står starkt som stål genom denna konflikt. USA är en jello-spine...
Jag behöver skämskudde när jag läser detta inlägg. Jag kan inte ens föreställa mig hur det måste kännas att skriva sån pinsam rappakalja.

USA har lyft max ett lillfinger i denna konflikt medan Ryssland förlorar fler soldater i veckan än vad USA förlorat typ sammanlagt sedan andra världskriget.

Ryssland kör bokstavligen hela sitt humankapital genom en köttkvarn och resten av världen ser på med en blandning av häpnad och humor.
Citera
2023-01-21, 05:36
Avstängd
Hmm. Inte skett nått spektakulært de sista dagarna, Borde vara dags før nått stort snart igen.
Citera
2023-01-21, 07:08
Medlem
Ukraina har 16000 stupade och 30000 skadade. Ryssland
killed
~119.300
wounded
~357.900
prisoner of war
~1.000
Helt sjukt va människo liv betyder lite i Ryssland. Dom blir ju helt våldtagna. Helt otroligt och vi vet nu till 100% säkerhet att siffrorna stämmer
Citera
2023-01-21, 07:11
Medlem
ReijoHervonens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ABanderas68
Funderar lite över vad ryssarna har för att bekämpa exempelvis CV90.

Det har skrivits och bisats väldigt lite av pissryssarnas pansarskott eller motsvarighet till NLAW.

Jag vet att normalryssen är väldigt kåt på svenska pansarskott, är det för att de inte har några egna?

https://www.svd.se/a/y4B9rE/uppgifter-svenskt-p-skott-i-olycka-i-ryssland
Ryssarna använder RPG7. Dom är inte speciellt effektiva och fungerar endast emot klenare pansarfordon.
Citera
2023-01-21, 07:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 45-75Marlin
Ja ett fyllo kan givetvis se vad som helst i alkoholdimman!

Att USA kommer att stå pall även denna gång fattar nog de flesta.
.
Det här är ett krig mellan Ukraina och Ryssland.

Försök ta in det! Mupp!
Man måste kunna ha två tankar i huvudet. Ryssland e avslöjat inför världen som en papperstiger. Med en BNP mindre än Italiens. Men även USA:s storhetstid e förbi.
Citera
2023-01-21, 07:29
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av mrsharpangel2
Ukraina har 16000 stupade och 30000 skadade. Ryssland
killed
~119.300
wounded
~357.900
prisoner of war
~1.000
Helt sjukt va människo liv betyder lite i Ryssland. Dom blir ju helt våldtagna. Helt otroligt och vi vet nu till 100% säkerhet att siffrorna stämmer

Hur vet vi att de stæmmer. Helt underbara siffror. Men jag litar fan inte på några siffror i detta krig alltså.
Citera
2023-01-21, 07:47
Medlem
45-75Marlins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ABanderas68
Är det problem med att funktionsnedsatta deltar i kriget menar du?

Du och de andra rysstrollen sitter ju här 24/7.

Och det är ju ingen av oss som försöker hindra er att delta, hur funktionsnedsatta ni än är.
Precis! Dessa fåntrattar förgyller ju bara tillvaron för oss med hjärnan i behåll.😂😂🇺🇦🇺🇦

Kul att se dessa svagbegåvade hjon som av någon anledning håller på Putin i hans folkmord på ett grannland!
Citera
2023-01-21, 07:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av korvfalun
Hur vet vi att de stæmmer. Helt underbara siffror. Men jag litar fan inte på några siffror i detta krig alltså.
Enligt alla tillgänglig källor är dessa siffror korekt
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in