2023-01-20, 20:07
Medlem
88SONs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sherm
Lär sluta på samma sätt som övriga framryckningar de gjort.

Vadå? Som fullständig kaos hos ryska militären och massiva ryska förluster? Eller tvingad att överge strategiska positioner för att rädda sitt egna skinn?
Citera
2023-01-20, 20:08
Medlem
45-75Marlins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av orrecrist
Som att vi skulle släppa på restriktionerna om han slutar kriga? Extrem stor skada är redan gjord, man gör bara inte så, men visst tycker synd om folket om det nu blir så.
Helt rätt!

Nu gäller det bara att hänga i! Och gärna utöka sanktioner där de biter.
Citera
2023-01-20, 20:10
Medlem
sherms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 45-75Marlin
Ok du erkänner att du bara drog allt ur röven då du påstod att Wilderäng sitter och hittar på?

Typ som vanligt då det gäller dig och dina vänner!

Fan vad patetiska ni foliehattar är...
Inte alls. Dock får jag tillstå att erkänna du är en sån Wilderängstroende fanboy som gått på smörjan om fartkameror och tvättmaskiner, kalla mig foliehatt du om du vill.
Citera
2023-01-20, 20:13
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Sextioplus
Wagner och Prigozhin gör på grund av omständigheter en storsatsning på soldatgravar.

Tydligen minskar intresset bland fångar för att anmäla sig till fronttjänst trots prydliga gravplatser.

https://youtu.be/XB-Kdc4UJX4

Dråpligt....om det inte vore så jävla vrickat.

"-Vilket land liknar Ukraina mest? Vilket språk pratar dom? Ryska!"

"-Varför inte? Varför ska inte Ukraina bli en del av Ryssland?"

"-Väst försöker tvinga på oss sin dekadenta livsstil....vi försöker inte tvinga på någon annan vårt sätt att leva...!"

"-Men om Ukraina vill ha sin demokrati, då?"

"-Fascister. Som inte har blivit ihjälslagna, än. Men vi kommer att ta ihjäl dom, jodå, serru."
Citera
2023-01-20, 20:14
Medlem
Citat:
Är inte alls mycket på Telegram, faktiskt mer på Twitter men är inte där särskilt ofta heller.

Vi har ju religionsfrihet så du får tro vad du vill, och om du vill tro att ryssarna tar med sig alla tvättmaskiner som de kommer över så gör det.
Det där var inte mycket till argument.

Hela världen har sett hur ryssarna plockar med sig alla tvättmaskiner de kommer över.
Att stjäla tvättmaskiner är inte en religon, det är stöld, och det sker i en enorm omfattning.

Det går dock inte att komma ifrån att ditt försvar för det det ryska anfallskriget är väldigt tunt.
Då jag själv följer Telegram kan jag konstatera att du hämtar väldigt mycket av din argumentation från den kanalen, dess lögner och propaganda är lätt att falsifiera.
Citera
2023-01-20, 20:18
Medlem
skalman1973s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vitalejonet
Inga leopard men 150 t72 :/

https://twitter.com/visegrad24/status/1616463924978671618

Det är förmodligen ett bättre alternativ än leopard i vilket fall Logistik samt erfarenhet av systemet är nog så viktigt . Blir i princip bara att tuta och köra tekniker för underhåll finns redan .

Tyskland kan stå där med sitt slutanvändaravtal och förlora presumtiva kunder i framtiden . Får man inte använda brandsläckaren så vill man inte köpa brandsläckare heller .
Citera
2023-01-20, 20:24
Medlem
sherms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 88SON
Vadå? Som fullständig kaos hos ryska militären och massiva ryska förluster? Eller tvingad att överge strategiska positioner för att rädda sitt egna skinn?
Deras strategi går som så många upprepat har förklarat i den här skräptråden inte ut på att hålla någon position. Den går ut på att utplåna Ukrainas militära förmåga. Ditt prat om "massiva ryska förluster" tar jag inte med nypa salt, utan med en hel jävla saltgruva i Soledar.
Citera
2023-01-20, 20:25
Medlem
Jeff.Becks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av aktamig
Hur menar du, att det skulle inverka? Motståndaren förlorar minst lika mycket, tänker jag.

Tysken verkar försöka vänta så länge det går med allt de kan, jag tror tysken är rädd att Ukraina blir starkaste militärmakten i Europa, inom överskådlig framtid.
Skulle Ukraina "ge upp" så kommer relationen till Ryssland påverkas negativt om Tyskland skickat stridsvagnar och för Tyskland är det viktigt att vara vän med Ryssland. Men framförallt vill de nog inte att Ryssland lägger beslag på Leopard 2 vid en kapitulation.
Citera
2023-01-20, 20:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av frekkinhead
Ni är allt för gulliga ni Ukrainatroll <3 Låtsas bry er om ett land ni inte har någon som helst koppling till haha! Samtidigt ligger jag och knullar ukrainska tjejer och njuter medan ni bara snackar en jävla massa skit som inte leder någonstans. Fan vad härligt det känns. Samtidigt som man beskriver hur mycket man "stöttar Ukraina" HAHA

Edit: Sorry, glömde att ni inte hade något liv ändå. Nevermind!

Det vi bryr oss om är ett liv i frihet. Du får gärna knulla både ukrainska, somaliska, svenska, polska och norska tjejer om du vill. Knulla din egen morsa och farsa också medan du ändå är igång.
Ukraina har blivit angripna av ett jävla skitland som saknar framtid. Jag känner enormt med de människor som råkade födas i ett land som angränsar till jordens kloak…fyfan vilket jävla öde.
Citera
2023-01-20, 20:29
Medlem
sherms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Thelonegunman
en påstådd undersökning om yngre ryssar
Inte en undersökning alltså, utan en påstådd undersökning. Tipsa fartkameramannen
Citera
2023-01-20, 20:33
Medlem
Thelonegunmans avatar
Citat:
Inte en undersökning alltså, utan en påstådd undersökning. Tipsa fartkameramannen
Hörru. Jag väntar fortfarande på din länk om att att Jönssonligan ligger bakom stölderna av fartkamerorna. När kommer den? Du påstod ju att det var inhemska ligor som låg bakom stölderna.
Citera
2023-01-20, 20:37
Medlem
attogs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Erik.Blodyx
Chockerande uppgifter om zelenskys avrättning av fredsförhandlaren Denys Kirieiev:

https://www.friatider.se/kommunikationsmiss-fick-zelenskyj-att-skjuta-ihjal-sin-egen-fredsforhandlare

Frågan är om det inte är dags arrestera zelensky och juntan i Kiev.

Varför då?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in