2023-01-20, 20:03
Medlem
silopsilops avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pinoputchin
Min syn på det hela ändrads just då jag nyss nåddes av informationen om att den dumma jävla polisgäddan antagligen stämt träff med barnet utanför sin gamla polisstation. Hur dum i huvudet kan en hebefil bli egentligen?
Han kanske lockade med att han var polis och hon skulle vara trygg med honom.
Kul när idiotier åker dit.
Citera
2023-01-20, 20:04
Medlem
Telepatisks avatar
Svårt att tolka konstapeln. Antingen så inser han verkligen inte sitt problem, eller så har han accepterat att det är totalt kört. Han är nästan för lugn för att ha väntat sig detta.
Citera
2023-01-20, 20:06
Medlem
Pinoputchins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ovetade
Haha på riktigt? Kan det ha slått slint?
Även om det inte syntes så blev polisgäddan mycket chockad av mötet med Dumpen. Först så långt som 5:36 minuter in i videon på sammanlagt 7:13 minuter så faller poletten på plats och polisgäddan fattar med ett nervöst skratt att han faktiskt sitter öga mot öga med höjdhopparen Patrik Sjöberg.
Citera
2023-01-20, 20:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av silopsilop
Han gjorde det
Tog kontroll och kontaktade folk för en rättvis förundersökning
På vilket sätt motsäger det vad jag sa?
Menar du att han skulle varit meddelad på förhand?
Motsäger ingenting. Inte meddelad innan utan att han fattade att tidugare kollegan var i knipa och hjälpte honom ur det lite snyggt.
Citera
2023-01-20, 20:11
Medlem
Pinoputchins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MeggieCleary
Kan han börja bli dement tro?

Jag hoppas personligen på en begynnande eller längre gången demens, annars är det deprimerande om en gammal snut agerar på det här sättet vid fullt medvetande. Vem vet då vad fanskapet gjorde under sin yrkestid?
Citera
2023-01-20, 20:13
Medlem
Skaraborg2s avatar
Parkerat framför järnvägsstationen i Vara.

Citat:
Ursprungligen postat av AxlP
Polisstationen i Vara är precis där han parkerat sin bil.

Inte riktigt.

Han har parkerat utanför järnvägsstationen men polisstationen ligger alldeles i närheten.
Citera
2023-01-20, 20:14
Medlem
Pinoputchins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skaraborg2
Inte riktigt.

Han har parkerat utanför järnvägsstationen men polisstationen ligger alldeles i närheten.

Ja se där, då kanske han inte är så korkad då.
Citera
2023-01-20, 20:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MeggieCleary
Kan han börja bli dement tro?
Han har självfallet kontaktat barn i åratal och långt innan han gick i pension . Lätt att skrämma en ung tonåring genom att vara polis som kan utöva påtryckningar , se polisen som våldtagit kvinnor i närmare 20 år och anses vara UKs värste våldtäktsman , erkänt 24 våldtäkter
Citera
2023-01-20, 20:17
Medlem
Ankan-mannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Witgeinstein
Det kan du väl ordna själv, blir precis lika jämställt om du fixar det.
Dumpen gänget har massor att göra vad gör du Ankan?
Gör en egen facebookgrupp så vi kan se dina prestationer Ankan.
Du har kraften i dig.
All välgång till dig, och så kul att vi kan lära känna dig bättre.
Jag sysslar inte med kontraproduktiva saker.

Missunnar damerna inte ha lite kul, men synen på kvinnligt och manligt beteende är tyvärr olika, och är inte könsneutralt och i dagens samhälle där Lucia måste väljas 50/50 så varför ska det avvika på Dumpen.

Är säkert vanligare bland män; men polisen kan inte stoppa bara risiga bilar för att det är vanligare de har brister. De måste slumpa annars gör de tjänstefel. Alla är och ska vara lika inför lagen.

Jag är för, att när kriget kommer ska det kallas in 50/50 i rättvisans svans.
Citera
2023-01-20, 20:19
Medlem
silopsilops avatar
Citat:
Motsäger ingenting. Inte meddelad innan utan att han fattade att tidugare kollegan var i knipa och hjälpte honom ur det lite snyggt.
Hade han velat hjälpa honom ur det så hade dom inte kontaktat ett annat distrikt.
Citera
2023-01-20, 20:19
Medlem
Citat:
Nej nej, tvärtom. Han såg en tidigare kollega i en konstig situation, fattadevad det handlade om, agerade som polis med telefonen och plockade in gubben. Därmed tog han bort honom från situationen. Väl på station blev det en kopp kaffe och "vi hörs"?

Bara ett möjligt scenario, inte något jag misstänker. Nyfiken på att höra andras tankar om det.
Nu är det här mötet väl dokumenterat och annat polisdistrikt är inkopplat just för att undvika jävsituationen du beskriver.
Uppmärksamheten på fallet är så stort så jag gissar att det andra polisdistriktet inte nöjer sig med bara en kopp kaffe…
Senast redigerad av Vedklyv1980 2023-01-20 kl. 20:21.
Citera
2023-01-20, 20:20
Medlem
Priceless.

https://dumpen.se/2021/12/14/snomorfar-pa-besok-i-angelholm/
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in