2023-01-20, 18:25
Medlem
BeachBobs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gyros
Kan hända jag gjorde en dålig analys.
Jag kände samma när jag läste chatten. Verkade så trevlig och gemytlig. Men där har man svart på vitt att man aldrig skall döma någon första gången man träffar dom. Och då menar jag både dåliga och goda personer.
Citera
2023-01-20, 18:26
Medlem
Pinoputchins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vedklyv1980
Gjort rätt för sig? Hur vet du det?
Att han är duktig på att spela sympatisk och rättskaffens har ingenting med verkligheten att göra.
Tror du hans intresse för småflickor uppstod först i 70-års åldern?
Så sant. Den här snuskråttan är nog inte en rookie på området. Även om han förvisso beter sig j'vligt korkat.
Citera
2023-01-20, 18:27
Medlem
Han var ett svin, en gris även när han var I tjänst
Citera
2023-01-20, 18:27
Medlem
Han var väldigt kåt på att jaga mopeder, kanske gick igång på tanken att ta fast ungdommar
Citera
2023-01-20, 18:28
Medlem
silopsilops avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pinoputchin
Det är ganska lattjo i sammanhanget att en gammal kollega till den gamle polisen dyker upp precis vid konfrontationen. Det gör det hela så mycket mer spännande. Jag är verkligen imponead hur Sara och Parik får till det emellanåt, antar att det är en blandning av envishet, skicklighet och ren tur.

Det är så att män är beredda att riskera precis allt i sitt liv för att få chansen att dejta en unge.
Jag tänker att kollegan vet vad Dumpen är för något och troligen har han haft lite tankar kring kollegan tidigare så när han landade i situationen blev han inte chockad eller frågande utan agerade direkt.
Bra jobbat av honom.
Citera
2023-01-20, 18:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Konrad
Självklart har han hållt på länge och fått åtskilliga napp genom åren. Annars skulle han ha ledsnat och gett upp för längesedan. Klart att 13-14 åriga småflickor har hållt tyst om vad som har hänt. Det ligger i sakens natur.
De drabbade har nog hållt tyst för att han agerar sympatisk och har varit omtyckt av poliskollegor och sin omgivning.
Vilka skulle de drabbade våga gå till? Ingen vill ju tro något så illa om honom.
Citera
2023-01-20, 18:33
Medlem
Pinoputchins avatar
Citat:
De drabbade har nog hållt tyst för att han agerar sympatisk och har varit omtyckt av poliskollegor och sin omgivning.
Vilka skulle de drabbade våga gå till? Ingen vill ju tro något så illa om honom.
Polisgäddan medger att "detta har kommit till sin ände" ett uttryck som vittnar om en lång karriär. Så ja, det är nog som du säger min Käre Vedklyv.
Citera
2023-01-20, 18:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BeachBob
Jag kände samma när jag läste chatten. Verkade så trevlig och gemytlig. Men där har man svart på vitt att man aldrig skall döma någon första gången man träffar dom. Och då menar jag både dåliga och goda personer.
Snarare att inte hylla personer till skyarna när du inte känner till deras mörka ljusskygga hemligheter.
Det är förödande för barnen som drabbas av dem, de vågar inte berätta då.
Senast redigerad av Vedklyv1980 2023-01-20 kl. 18:39.
Citera
2023-01-20, 18:38
Medlem
Citat:
Polisgäddan medger att "detta har kommit till sin ände" ett uttryck som vittnar om en lång karriär. Så ja, det är nog som du säger min Käre Vedklyv.
Jag tror det finns mycket mörkt och dolt i det här fallet. Hoppas några drabbade vågar träda fram nu när Dumpen tagit honom på bar gärning och det inte längre råder några som helst tveksamheter.
Samt att det nu är ett annat polisdistrikt som utreder den företetts polismannen för att inte få jävet arbetskamrater.
Senast redigerad av Vedklyv1980 2023-01-20 kl. 18:42.
Citera
2023-01-20, 18:40
Medlem
Pinoputchins avatar
Citat:
Jag tror det finns mycket mörkt och dolt i det här fallet. Hoppas några drabbade vågar träda fram nu när Dumpen tagit honom på bar gärning och det inte längre råder några som helst tveksamheter.
Samt att det nu är ett annat polisdistrikt som utreder den företetts polismannen för att inte få jävet arbetskamrater.
Det hoppas jag också. Det är i sådana här fall med polisgäddan, hallux-valgus-rektorn och liknande case som jag tycker att Dumpen gör skillnad på riktigt.
Senast redigerad av Pinoputchin 2023-01-20 kl. 18:43.
Citera
2023-01-20, 18:49
Medlem
Citat:
Det hoppas jag också. Det är i sådana här fall med polisgäddan, hallux-valgus-rektorn och liknande case som jag tycker att Dumpen gör skillnad på riktigt.
Ja det behövs för att det ska tas på allvar tyvärr.

Det är illa nog att människor med lägre status angriper barn, men det är först när Dumpen lyckas påvisa att människor med högre status också gör det som det får ett uppmärksamhetsvärde.

Då ska man också veta att människor som är högre upp på samhällsstegen har helt andra kanaler att nå barn som går under radarn.
Men de är väldigt vanligt förekommande.
Poliser måste få bättre verktyg och handlingskraft att kunna agera. Det krävs lagändringar som verkligen kan skydda våra barn.
Citera
2023-01-20, 18:57
Medlem
Pinoputchins avatar
Citat:
Ja det behövs för att det ska tas på allvar tyvärr.

Det är illa nog att människor med lägre status angriper barn, men det är först när Dumpen lyckas påvisa att människor med högre status också gör det som det får ett uppmärksamhetsvärde.

Då ska man också veta att människor som är högre upp på samhällsstegen har helt andra kanaler att nå barn som går under radarn.
Men de är väldigt vanligt förekommande.
Poliser måste få bättre verktyg och handlingskraft att kunna agera. Det krävs lagändringar som verkligen kan skydda våra barn.

Kloka ord och formuleringar från dig. Vidare menar jag att det är speciellt intressant att män högre upp i samhällsstegen också söker efter barn i sexuellt syfte med tanke på att dessa män har mer makt samt ofta har olika positioner och yrken där de skall värna om lag och rättvisa. Självfallet är detta betydligt mer iögonenfallande än om en dåre på samhällets botten gör detsamma. Vad man än tycker om Dumpens metoder så visar deras resultat något som (många av oss kanske redan anade) det vi säga att mäns hunger efter minderåriga och barn är mycket stor i samhället och blir med stor säkerhet allt större med tiden i och med att allehanda perversioner och kontaktvägar blir allt mer tillgängliga. Är någon förvånad? Är du förvånad? Inte jag i alla fall. Barnporr var ju till och med tillåtet i Svea Rike en gång i tiden.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in