2023-01-20, 12:54
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av 2023-01-01
Fyfan så Dumpen kontaktade först denna man?
Ja, det är så de verkar jobba. De vill skapa peddos som de kan tjäna lite pengar på.
Att de skulle fått tips låter mer som att de bytt taktik till en mer offensiv. Hitte-på-tips för att rättfärdiga taktiken.

Ungefär som polisen drar till med när de vill kolla nån random kille på stan - vi fick ett "tips" om dej, att du langar!
Eller som kvällstidningarna jobbar. De drar till med fejktips och fejkkällor när de vill föra fram nåt specifikt. De gömmer sig bakom "källor och tips".
Citera
2023-01-20, 12:55
Medlem
Haubits77Bs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av okok1
Heroin sara säger ju att de kontaktade honom först. Men de fick in ett tips om honom.

Spelar ingen roll om hon drogar.
Jag känner nyktra som inte jagar pedofiler.
Jaga pedofiler och pederaster ska man alltid göra!
Citera
2023-01-20, 12:57
Moderator
Carlboms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ovetade
Troligen spot on. Frågan blir vad de hittar för bevis som kan användas till annat än offentlig förnedring?
Finns det potebtial för att han är ett fysiskt hot mot S&P?

Det här är inte en våldsam och oberäknelig gädda. Man kan tycka vad man vill om hans böjelse för barn, men han är en f.d polis med logiskt tänkande och total kontroll i pressade situationer. Det är inte en missbrukare med avsaknad av impulskontroll vi pratar om.

Förmodligen den minst farliga gädda för S&P som konfronterats, men väldigt farlig för barn som han kan tänkas få kontakt med.
Citera
2023-01-20, 12:57
Medlem
silopsilops avatar
Citat:
Ursprungligen postat av qaaq
Hur vet du det?

Kan man se vilka andra pratar med på de där ställena eller?

Citat:
Heroin sara säger ju att de kontaktade honom först. Men de fick in ett tips om honom.
Dom får in tips från riktiga barn (deras föräldrar) om att han kontaktat barn.
När en anmälan på det är gjord så tar Dumpen över för att locka in dom.
Detta har dom nyligen börjat med och detta är därför första gäddan som fastnat den vägen.
När dom vet att gäddan kontaktar andra barn och har fått "bevis" och anmälan är gjord så tar dom då den första kontakten för att locka bort gäddan från riktiga barn och för att locka honom i en fälla så polisen kan ta över. Det handlar om att identifiera gäddorna
Han har alltså tagit kontakt med barn först. Någon troligen förälder har anmält och kontaktat Dumpen och då tar Dumpen över.
Gäddans kontakt med eller sökande efter kontakt med barn kommer alltid före Dumpen gör något.
Citera
2023-01-20, 12:58
Medlem
cj035s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BeachBob
Var nere på gymmet en runda och kunde konstatera att många tjejer bär kläder med Dumpens tryck på. Verkar som det har blivit en modefluga att bära deras kläder. Åtminstone här i Göteborg. Har även sett flera på stan bära deras kläder.
Härliga nyheter!

Citat:
Ursprungligen postat av Lava
Det möjliga behovet av Dumpen nämns i den eminenta podden God tid, cirka 35 in:
https://open.spotify.com/episode/3QJyhDXSj9VFTWWMS7Vz9D?si=L2MTXQ-ARy-vRo5Oq4SbGw&utm_source=copy-link
Long time no see, Lava! Trevligt att ha dig tillbaks i tråden och tack för poddtipset. Blir till att lyssna på den nu under dagens lunchpromenad.
Citera
2023-01-20, 13:00
Medlem
Hussefars avatar
Citat:
Vad gör han i slutet? Suger på fingrar? Är det för att lugna sig själv?

Folk kan göra de mest märkliga saker när de är nervösa. Även dem som inte ticsar annars.

Gubbens hela liv brakar åt skogen. Han är ändå väldigt bra på att dölja sina känslor.
Citera
2023-01-20, 13:00
Medlem
cj035s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AidanHunt
Perfekt, tack för tips. Den får det bli på hundpromenaden nu.

Har ni förresten hört avsnitten (flera) där Sista Måltiden diskuterar Dumpen? De hade Janne Josefsson som gäst nyligen i ett avsnitt. Han kommenterade Dumpenpoddavsnittet där Sjöberg var upprörd på honom. Mycket underhållande sandkastning.

Såg inte ditt inlägg innan jag svarade här ovanför 😅 Ha en trevlig lunchpromenad du också, och tack för ännu ett poddtips.
Citera
2023-01-20, 13:01
Medlem
olasvenssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av silopsilop
Visst men man bedömer risken utifrån vad man ser och vet och utgår inte från att alla är suicida

Sant.
Citera
2023-01-20, 13:02
Medlem
baron-brazils avatar
Det är väl bra lustigt att Sjöberg aldrig blir nöjd med konfrontationerna.
Antingen ljuger dom för mycket eller så är dom för lugna.

Om jag fick gissa skulle jag tro att den här snuten söker någon form av sex med allt han kommer åt för att lindra någon typ av ensamhet.
Antingen att frugan dött eller lämnat.

Givetvis ska man inte under några omständigheter söka kontakt i sexuellt syfte med barn & ungdomar när man är 71 år gammal. Det är bara befängt.

Men man får ändå ge honom att han lägger sig platt, är saklig, rak & ärlig när ridån sänktes.
Patrik Sjöberg däremot verkar alltid ha problem att vara objektiv och saklig 😂

Man behöver ju inte vara kärnfysiker för att förstå att den här gubben kommer ta sitt liv så fort han får chansen.
Han säger ju det indirekt i filmen också.

"Det är kört" "Jag kommer inte behöva söka hjälp".

Han blir förmodligen släppt redan ikväll och polisen får åka och plocka ner honom från taket inom 2 dagar.
Citera
2023-01-20, 13:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Haubits77B
Spelar ingen roll om hon drogar.
Jag känner nyktra som inte jagar pedofiler.
Jaga pedofiler och pederaster ska man alltid göra!
precis, vara elak mot Sara anonymt, det är sunkit.
Citera
2023-01-20, 13:13
Medlem
olasvenssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av baron-brazil

Man behöver ju inte vara kärnfysiker för att förstå att den här gubben kommer ta sitt liv så fort han får chansen.
Han säger ju det indirekt i filmen också.

"Det är kört" "Jag kommer inte behöva söka hjälp".

Han blir förmodligen släppt redan ikväll och polisen får åka och plocka ner honom från taket inom 2 dagar.

Jag tror också det. Han var så lugn. Han hade redan bestämt sig för att leta upp snaran i källaren.
Citera
2023-01-20, 13:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gipsy-tears
Så var det också. Dumpens samarbetspartner som tillhandahåller webbshopen erbjuder "on demand" så storlekar är inte ett problem. Man kan nog beställa en hoodie med Sara-emblem på ryggen för en extra slant. Kunden har alltid rätt.

I senaste slängde Putte ur sig 1 milj unika besökare/mån. Verkar trixas rejält med dessa siffror. Visst rektorn gav säkert Dumpen en rejäl boost men kollar man Rumbles egna siffror så landar det ofta runt 100k i antal visningar/freakshow. Andra plattformar och lite goodwill så blir det 300k. Han måste räkna med ddos-attackerna. En ekvation som inte går ihop och Dumplingarna undviker att förklara sig

I reklamsynpunkt så är det väldigt viktigt att siffrorna är i sin ordning.
Hade jag sett en grupp små barn med dumpen på mössan så vet i fan vad jag hade gjort... blivit vansinnig! Hjärntvätta barn och använda de som reklampelare mot mänskliga rättigheter. Helt jävla sjukt i hela huvudet!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in