2023-01-20, 10:24
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Ovetade
Den du... här blir det säkert ringar på vattnet!

Observation: ser jag fel eller ser det ut som fiskaren tar kontakten?

Drar mig till minnes en tidningsrubrik för ett antal år sedan, då polispatruller (plural!) i bil hade blivit påkomna med att "patrullering" var det de minst av allt sysslade med:

"Det var inte Lagens Långa Arm som poliserna visade dig i parken!"
Senast redigerad av Brooz 2023-01-20 kl. 10:42.
Citera
2023-01-20, 10:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BeachBob
Han var ju ganska lätt att hitta. Samma efternamn som NetOnNet eget märke. Orten och ålder nämner han i chatten.
Har du något namn att delge oss?
Citera
2023-01-20, 10:34
Medlem
BeachBobs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alltjagsagerarsant
Har du något namn att delge oss?
Namn får vi inte skriva i tråden. Men hans förnamn, ort och ålder nämner han i chatten. Efternamn är NetOnNet eget märke.
https://i.imgur.com/tgF9xYx.png
Senast redigerad av BeachBob 2023-01-20 kl. 10:38.
Citera
2023-01-20, 10:37
Moderator
Carlboms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av norrrrrmannn1
Nytt napp #186
Konstabelgjedde
https://dumpen.se/2023/01/20/konstapel-gadda-186-vara/

Damn! Här har vi social fallhöjd

Och vad är oddsen att en f.d kollega glider förbi och får ta del av konfrontationen? Kul att få se en annorlunda och intressant konfrontation.

Gäddan är superchill och bara bara godtar att det är slut. Patrik verkar lite irriterad över att gäddan inte är känslomässigt ur spel, men vad skulle det ge någon? Tror snutgäddan är intelligent, logisk och så erfaren att han vet det inte är någon idé att tappa ansiktet. Läget är som det är helt enkelt och ingenting blir bättre av att ställa till med en scen. Särskilt inte när f.d poliskollegor är på plats och ser honom.

Det här måste gammelmedia snappa upp snabbt och dreva vidare på.
Citera
2023-01-20, 10:50
Medlem
BeachBobs avatar
Blir intressant att se var detta slutar. Hittar dom någon BP i hans telefon eller dator. Han ligger också bra till som kandidat att gå samma väg som mannen med hunden som sitter i bakluckan på en bil.
Citera
2023-01-20, 10:53
Medlem
Citat:
Blir intressant att se var detta slutar. Hittar dom någon BP i hans telefon eller dator. Han ligger också bra till som kandidat att gå samma väg som mannen med hunden som sitter i bakluckan på en bil.
Ja den här kan bli intressant. Eller så blir det totalt locket på...
Ju fler av gäddorna som INTE åker på BP eller liknande, ju mer sannolik blir tesen om att det handlar om jävligt omoraliskt chattande...
Citera
2023-01-20, 10:54
Medlem
Jag fick lite suicidal-vibbar från #186.
Citera
2023-01-20, 10:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Carlbom
Damn! Här har vi social fallhöjd

Och vad är oddsen att en f.d kollega glider förbi och får ta del av konfrontationen? Kul att få se en annorlunda och intressant konfrontation.

Gäddan är superchill och bara bara godtar att det är slut. Patrik verkar lite irriterad över att gäddan inte är känslomässigt ur spel, men vad skulle det ge någon? Tror snutgäddan är intelligent, logisk och så erfaren att han vet det inte är någon idé att tappa ansiktet. Läget är som det är helt enkelt och ingenting blir bättre av att ställa till med en scen. Särskilt inte när f.d poliskollegor är på plats och ser honom.

Det här måste gammelmedia snappa upp snabbt och dreva vidare på.

Superchill vet jag inte. Patrik har ju helt fel som tror att gubben är så obrydd. Man ser ju i ögonen på honom hur han inser att hela hans liv precis har blivit förstört.

Citat:

Exakt så.
Citera
2023-01-20, 11:00
Moderator
Carlboms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jourlistan
Superchill vet jag inte. Patrik har ju helt fel som tror att gubben är så obrydd. Man ser ju i ögonen på honom hur han inser att hela hans liv precis har blivit förstört.

Ja, jag tror inte heller han är "chill" som i att han inte bryr sig. Men han är imponerande lugn och resonerande kring alltihop. Han inser allt är kört, men han har ändå lugn nog att inte tappa det känslomässigt. Han är "Det går åt helvete med frugan"-gäddans raka motsats.
Citera
2023-01-20, 11:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Carlbom
Ja, jag tror inte heller han är "chill" som i att han inte bryr sig. Men han är imponerande lugn och resonerande kring alltihop. Han inser allt är kört, men han har ändå lugn nog att inte tappa det känslomässigt. Han är "Det går åt helvete med frugan"-gäddans raka motsats.
Efter ett liv som polis kanske han har erfarenhet av att behålla lugnet?
Citera
2023-01-20, 11:08
Medlem
Citat:

Det är precis hur han förklarar det i klippet också. Men han har också tillräckligt stor erfarenhet för att veta att han är riktigt körd nu.
Citera
2023-01-20, 11:10
Medlem
BeachBobs avatar
Citat:
Han kapitulerade fullständigt och insåg läget. Förstod direkt att här är det inte lönt att ljuga dom har för många bevis mot mig. Samtidigt som han hamnar i chock.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in